Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z]chlodnica

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 30 sie 2007, 20:39

moze to byc uszczelka pod glowica a w najgorszym wypadku peknieta glowica
jeszcze jezdzi :-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 30 sie 2007, 20:40

Kompresja sadzi :?:
Uszelka :?:
Pęknięty blok :?:

Andrzejcybul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Andrzejcybul » 30 sie 2007, 20:44

Jak sprawdzic która to z tych rzeczy.
Bo faktycznie w z biorniczku jest duże cisnienie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sie 2007, 21:42

Odpal zimny samochód. Niech chwilke pochodzi. Jak po tej chwili będziesz miał w zbiorniku wyrównawczym ciśnienie to znaczy że spaliny dostają ci sie do ukłądu chłodzącego - w najlepszym wypadku to tylko ujszczelka pod głowica.

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 30 sie 2007, 21:54

Nigdy nie dolewaj wody do gorącego silnika!! Uszczelka albo i głowica poleci na bank. Odkręć korek od płynu na zimnym silniku i zobacz czy nie ma pęcherzyków powietrza. Jeśli są to wymień uszczelke pod głowicą ale daj głowice do planowania i przeglądu , czynie jest pęknięta.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 31 sie 2007, 09:12

daro26 pisze:6.55 litra/ po wymiani pompy regulacja paska ...
jakiego paska? paski mialem niedawno wymieniane, oprocz rozrzadu ale pompy chyba pasek rozrzadu nie napedza ...

pzdr
jas

[ Dodano: 2007-08-31, 09:15 ]
cobra pisze:... Przy wymianie pompy możesz też na spokojnie wymienić termostat - koszt przecież to ok 30zł.
czy to jest jakas skomplikowana czynnosc? mozna zrobic to samemu bez specjalistycznych narzedzi, czy lepiej zeby zrobili to w warsztacie?

pzdr
jas
Audi 80 B4 1,9 TDi 1Z AVANT. Ps: Super forum dyskusyjne https://audi80.pl :) <spoko>

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 sie 2007, 12:21

zrobisz sam. Skoro będziesz miał zlany płyn chłodzący i wyciągniętą pompę to grzech nie wymienić przy okazji termostatu

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 31 sie 2007, 13:12

termostat znajduje się pomiędzy dolnym kruccem pompy wody a jej odlewem (element plastikowy przykręcony do pompy 2 śrubami m6)

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 31 sie 2007, 19:17

a takie małe pytanko czy przypadkiem w 1Z zeby wymienic pompe wody to nie trzeba zdejmowac przypadkiem paska rozrzadu i jednego koła pasowego? bo wydaje mi sie ze nie da rady wyjac pompy bez zdjecia tego jednego kóleczka. \

ale moze sie myle.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2007, 21:33

Nie wiem jak to dokładnie jest w 1Z ale u mnie w SB właśnie tak było. Pasek trzeba zdjąć i koło od wałka pośredniego.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 31 sie 2007, 21:41

wenon pisze:a takie małe pytanko czy przypadkiem w 1Z zeby wymienic pompe wody to nie trzeba zdejmowac przypadkiem paska rozrzadu i jednego koła pasowego? bo wydaje mi sie ze nie da rady wyjac pompy bez zdjecia tego jednego kóleczka. \

ale moze sie myle.
Obrazek Obrazek
jeszcze jezdzi :-)

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 31 sie 2007, 23:49

dzieki za odpowiedzi i sugestie,

z tego co doczytalem na forum to faktycznie grzech nie wymienic termostatu, tym bardziej ze u mnie temp stoi jak drut na 80 stopni i rosnie tylko w korkach lub przy bardzo ostrej jezdzie. jesli mechanicy w warsztacie sie jutro sprawdza to postaram sie zawitac na spocie w markach ...

pzdr
jas
Audi 80 B4 1,9 TDi 1Z AVANT. Ps: Super forum dyskusyjne https://audi80.pl :) <spoko>

Andrzejcybul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Andrzejcybul » 01 wrz 2007, 20:44

Odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, i odpaliłem silnik brak pecherzyków powietrzaw zbiorniczku.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2007, 12:50

A może masz walnięty korek od tego zbiornika i nim wyrzuca ci płyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga