[ Passat B4 1z] Ciężki rozruch na zimno
[ Passat B4 1z] Ciężki rozruch na zimno
Witam
Kilka tygodni temu wymieniłem rozrząd , i od tego czasu mam spore problemy z odpalaniem zimnego silnika , ustawiłem na vagu kąt wtrysku i dawke ale nadal ciężko odpala nie do końca wiem jak ustawić dawke startową bo jak bym ja nie zmieniał na kanale 05 to nic nie zmienia w odpalaniu . Co może byc jeszcze przyczyną niecheci do odpalania tego silnika , jak poprawnie ustawic dawkę rozruchową i ile ona powinna wynosić .
Nadmienie że po wymianie rozrządu wymieniłem też wtryski na te od AFNa ale obiawy są identyczne na jednych i drugich .Dziwne tez wydało mi sie to że jak po raz pierwszy podłączyłem go do vaga po wymianie rozrządu to wszystkie parametry w adaptacjach wynosiły 128 czy tak powinno być? Dodam że przed wymianą rozrządu wszystko śmigało jak marzenie palił bardzo mało i odpalał w najwieksze mrozy pomimo słabego aku.
Poradźcie co może byc przyczyna takiego zachowania.
Kilka tygodni temu wymieniłem rozrząd , i od tego czasu mam spore problemy z odpalaniem zimnego silnika , ustawiłem na vagu kąt wtrysku i dawke ale nadal ciężko odpala nie do końca wiem jak ustawić dawke startową bo jak bym ja nie zmieniał na kanale 05 to nic nie zmienia w odpalaniu . Co może byc jeszcze przyczyną niecheci do odpalania tego silnika , jak poprawnie ustawic dawkę rozruchową i ile ona powinna wynosić .
Nadmienie że po wymianie rozrządu wymieniłem też wtryski na te od AFNa ale obiawy są identyczne na jednych i drugich .Dziwne tez wydało mi sie to że jak po raz pierwszy podłączyłem go do vaga po wymianie rozrządu to wszystkie parametry w adaptacjach wynosiły 128 czy tak powinno być? Dodam że przed wymianą rozrządu wszystko śmigało jak marzenie palił bardzo mało i odpalał w najwieksze mrozy pomimo słabego aku.
Poradźcie co może byc przyczyna takiego zachowania.
Rozrząd jest dobrze ustawiny wiem co zrobiłem i jak .
Kąt wtrysku wynosi w tej chwili 51 wcześniej był ok 69 ustawiając wszystkie parametry kierowałem sie informacjami tu z forum .
Dawke mam w tej chwili ustawiona na 3.2mg/r wczesniej było 2.0mg/r ale po założeniu wtrysków od AFN zaczoł bardzo duzo palic i dymić .
Dodam że odrazu po odpaleniu silnik pracuje idealnie i jedzie raczej poprawnie , nie jest mułowaty nie szarpie nir wydaje żadnych niepokojących dźwięków
Kąt wtrysku wynosi w tej chwili 51 wcześniej był ok 69 ustawiając wszystkie parametry kierowałem sie informacjami tu z forum .
Dawke mam w tej chwili ustawiona na 3.2mg/r wczesniej było 2.0mg/r ale po założeniu wtrysków od AFN zaczoł bardzo duzo palic i dymić .
Dodam że odrazu po odpaleniu silnik pracuje idealnie i jedzie raczej poprawnie , nie jest mułowaty nie szarpie nir wydaje żadnych niepokojących dźwięków
Kolega napisał, że dzieje się tak na dwóch kompletach. Wcześniej na jednym z nich wszystko było w porządku. Problem pojawił się po wymianie rozrządu.diablo228 pisze:a te wtryski kolego masz sprawne?? skoro dużo pali i kopci mogą ci lać
Skoro mówisz, że rozrząd ustawiony prawidłowo i kąt także to ja nie mam innego pomysłu. Sprawdź jeszcze raz rozrząd, bo cudów nie ma. Może coś się przestawiło po napięciu, albo po rozruchu. Paliwo się nie cofa? Pompa nigdzie nie cieknie - może to zbieg okoliczności z wymianą rozrządu. Ustawiałeś rozrząd na znaki, czy na wałek? Jeśli na znaki na kole to zdejmij pokrywę i ustaw na wałek, może coś źle zaznaczyłeś i minimalnie Ci się przesunęło.
Rozrząd był ustawiony na blokade koła pompy , blokade wałka rozrządu i znak na kole zamachowym , sprawdzałem dwa razy i nic nie wskazuje na niezgodności . Paliwo sie raczej nie cofa bo w przewodach nie widać nawet minimalnego pęcherzyka powietrza , nigdzie nie widać choćby najmniejszego wycieku paliwa (silnik był myty po wymianie rozrządu)
Musze jeszcze sprawdzić szczelność przy wtryskiwaczach i dziś regeneruje rozrusznik bo dość słabo juz kręci plus nowy aku i zobac\zymy efekty
Musze jeszcze sprawdzić szczelność przy wtryskiwaczach i dziś regeneruje rozrusznik bo dość słabo juz kręci plus nowy aku i zobac\zymy efekty