Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ Passat B4 1z] Ciężki rozruch na zimno

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

[ Passat B4 1z] Ciężki rozruch na zimno

Post autor: maniek887 » 25 wrz 2011, 11:07

Witam
Kilka tygodni temu wymieniłem rozrząd , i od tego czasu mam spore problemy z odpalaniem zimnego silnika , ustawiłem na vagu kąt wtrysku i dawke ale nadal ciężko odpala nie do końca wiem jak ustawić dawke startową bo jak bym ja nie zmieniał na kanale 05 to nic nie zmienia w odpalaniu . Co może byc jeszcze przyczyną niecheci do odpalania tego silnika , jak poprawnie ustawic dawkę rozruchową i ile ona powinna wynosić .
Nadmienie że po wymianie rozrządu wymieniłem też wtryski na te od AFNa ale obiawy są identyczne na jednych i drugich .Dziwne tez wydało mi sie to że jak po raz pierwszy podłączyłem go do vaga po wymianie rozrządu to wszystkie parametry w adaptacjach wynosiły 128 czy tak powinno być? Dodam że przed wymianą rozrządu wszystko śmigało jak marzenie palił bardzo mało i odpalał w najwieksze mrozy pomimo słabego aku.
Poradźcie co może byc przyczyna takiego zachowania.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 wrz 2011, 11:18

Wypadałoby żebyś konkretnie napisał co zrobiłeś, piszesz ustawiałeś kąt wtrysku więc z jakiej wartości na jaką :?: W kanale 05 w adaptacjach powinno być ok 124. Może masz gdzieś nieszczelność w przewodach paliwowych lub w pompie i się delikatnie zapowietrza

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 25 wrz 2011, 11:19

to musiał ci pasek przeskoczyc, csiagnij pasek ustaw rozrzad na znaki, potem kąt, sprawdz dawke i bedzie jak lala :mrgreen:

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 25 wrz 2011, 11:49

Rozrząd jest dobrze ustawiny wiem co zrobiłem i jak .
Kąt wtrysku wynosi w tej chwili 51 wcześniej był ok 69 ustawiając wszystkie parametry kierowałem sie informacjami tu z forum .
Dawke mam w tej chwili ustawiona na 3.2mg/r wczesniej było 2.0mg/r ale po założeniu wtrysków od AFN zaczoł bardzo duzo palic i dymić .
Dodam że odrazu po odpaleniu silnik pracuje idealnie i jedzie raczej poprawnie , nie jest mułowaty nie szarpie nir wydaje żadnych niepokojących dźwięków

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 25 wrz 2011, 12:48

a te wtryski kolego masz sprawne?? skoro dużo pali i kopci mogą ci lać

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 25 wrz 2011, 13:18

diablo228 pisze:a te wtryski kolego masz sprawne?? skoro dużo pali i kopci mogą ci lać
Kolega napisał, że dzieje się tak na dwóch kompletach. Wcześniej na jednym z nich wszystko było w porządku. Problem pojawił się po wymianie rozrządu.

Skoro mówisz, że rozrząd ustawiony prawidłowo i kąt także to ja nie mam innego pomysłu. Sprawdź jeszcze raz rozrząd, bo cudów nie ma. Może coś się przestawiło po napięciu, albo po rozruchu. Paliwo się nie cofa? Pompa nigdzie nie cieknie - może to zbieg okoliczności z wymianą rozrządu. Ustawiałeś rozrząd na znaki, czy na wałek? Jeśli na znaki na kole to zdejmij pokrywę i ustaw na wałek, może coś źle zaznaczyłeś i minimalnie Ci się przesunęło.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 25 wrz 2011, 13:52

rozrząd na flamaster czy na blokady z zdjęciem koła pasowego , przed wymianą na 69 palił dobrze a po wymianie na 51 ciężko czy jak?

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 25 wrz 2011, 14:57

skoro przed wymianą rozrządu było oki to zacznij od ponownego sprawdzenia rozrządu

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 25 wrz 2011, 23:13

spróbuj ustawic kąt tak jak było,u mnie jak miałem kat na 51 też ciężko palił,teraz mam około 67 i jak narazie bez problemów

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 wrz 2011, 23:34

bocian29 pisze:kat na 51 też ciężko palił,teraz mam około 67
Bo masz wcześniejszy kąt wtrysku.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 wrz 2011, 23:56

hm ja mam 53 ,a na wykresie idzie poza zieloną linię......... to co jest nie tak?

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 26 wrz 2011, 08:41

Rozrząd był ustawiony na blokade koła pompy , blokade wałka rozrządu i znak na kole zamachowym , sprawdzałem dwa razy i nic nie wskazuje na niezgodności . Paliwo sie raczej nie cofa bo w przewodach nie widać nawet minimalnego pęcherzyka powietrza , nigdzie nie widać choćby najmniejszego wycieku paliwa (silnik był myty po wymianie rozrządu)
Musze jeszcze sprawdzić szczelność przy wtryskiwaczach i dziś regeneruje rozrusznik bo dość słabo juz kręci plus nowy aku i zobac\zymy efekty

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 wrz 2011, 22:48

bocian29 pisze:spróbuj ustawic kąt tak jak było,u mnie jak miałem kat na 51 też ciężko palił,teraz mam około 67
Hmm ...dziwne rzeczy ci się dzieją ;-) rzekłbym nawet cuda.... :mrgreen:

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 28 wrz 2011, 21:00

no tak poustawiałem wszystko tak jak jest opisane na forum i nic,teraz robi się chłodniej z rana i musi przekręcic jakieś 5 albo 6 razy dopiero odpala

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 28 wrz 2011, 22:33

jak ciśnienie spreżania na cylindrach ok w normie, układ paliwowy szczelny, dawka startowa ustawiona na maxa i nadala kiespko odpala to ustaw wczesniejszy kat statyczny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl