[B4 1Z] Co to za czujnik?
[B4 1Z] Co to za czujnik?
Czy ktos wie co to za czujnik i za co odpowiada? czujnik,ktory znajduje sie za przeplywka boscha na dolocie w wezu.Dochodzi tam wtyczkam na dwa kable. :shock:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wrzuć fote kolego jak mozesz wtedy bedzie jasne o co Ci dokładnie chodzi<ok> Bo coś nie pamietam aby za przepłyką były jakieś czujniki, a jadyny na dolocie jaki przychodzi mi do głowy to jest na dole rury idacej do IC (jak patrzac zgóry) to jest to dwu pinowy czujnik temperatury powietrza w dolocie. <ok>
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
chodzi o ten za interculerem co wchodzi tam wtyka.Na ni jest numer i podana temp 110 stopni celcjusza.Bo wywala mi taki blad 523-czujnik temp powietrza dolotowego ,usterka sporadyczna i chce sie upewnic czy to ten czujnik?jak go skasuje to pozniej sie pojawia.Mam wrazenie ze jak go skasuje i samochod jest nagrzany do okolo 90 C to jakos lepiej sie zwija ze startu,jak jest ten blad to tak srednio.Czy dane z tego czujnika dostaja sie do kompa?I moze on ucina moc czy dawke,czy to moze miec wplyw?Bo juz nie wiem? :shock:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
No nie koniecznie bo moze nie miec dobrego przejscia pradu badz wcale.... jesli wogóle chodzi o ten czujnik - bo w TDI jest jeszcze jedne czujnik zasysanego powietrza i znajduje sia on w przepływce - ale to moze narazie pozostawmy w spokoju...bo raczej bład nie wskzuje na przepływke... Wracajac do czujnika IAT (Intake Air Temperature - Temperatura w Dolocie) na ruze rozgałezionej... jedna z przyczyn moze byc przerwany kabel badz zaśniedziałe styki (co zdarza sie dość czesto)... jesli masz vaga to podłacz sie i sprawdz w blokach mierzonych grupa 007 wartosc z ostatniej komórki - jest to temperatura w dolocie podawana własnie z tego czujnika o który pytasz... jesli wartosc tego czujnka bedzie oscylować w granicach 120-130stopni to masz jak w banku ze czujnik albo sie zerwał albo nie ma styku z wiazka, w wypadku braku styku kom widzi maxymalna mozliwa temperature w doloce. Sprawdz tak jak pisłem czy jest przescie na wiazce - miernik i czy styki nie sa zasniedziała jesli tak to pozadnie oczysc i zapsikaj contactem w innym wypdku pozsotaje wymiana czujnika - koszty nie duze. <ok>
napiecie jest 5V na wlaczonym zaplonie.Nie na zasniedzen.Niestety moge odczytac grupe 000 tylko na deltascan1Z bo to przeplywka Bosch.ptyam tylko czy moze wysoka temp w dolocie moze byc spowodowana czyms innym niz tym czujnikiem?Moze ic? dlatego pytam.dowiadywalem sie w takim sklepie najblizej to zamiennik 40 zl
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wysoka temperatura w dolocie moze być spowodowana np przez zabitą chłodnice IC lub zły kat wtrysku - wieksze grzania sie turbosprezarki <ok> Temperature w dolocie mozesz zbadać miernikiem - mierzac rezystęcje czujnika i porównujac z tabela - która napewno mozna gdzieś znalesc. Wtedy bedzie wiadomo czy jest fakty wysokoa temparatura czy nie. Mozesz tez pozyczyc na próbe od kogoś taki czujnik i sprawdzić problemu z wyjeciem nie ma bo jest na zawleczke i jest dobry dostęp, czujnki taki znajdziesz w Passacie B4 (1Z), Golfie III(1Z,AFN - tez pierwsze modele), Audi A4 (AHU, AFN - pierwsze modele) i wszystkie inne furzy z 1Z AHU, czy tez AFNem z początków istnienia. <ok>