Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI Avant 1Z] Co to za osprzęt silnika ?

Dziengiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dziengiel » 10 lis 2010, 12:11

tylko ze autko ma wymienione wtryski AFN i chip zmiana map, wiec nie wiem czy doladowanie nie jest podkrecone

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lis 2010, 13:59

po pierwsze to ciśnienie źle zmierzone, wskazówka lata jak głupia (brzęczy), musi być wstawiony dławik w wężyku (puszka ok 50-150ml lub igła od strzykawki), przed 2500obr wskazówka stoi na 0 więc możliwe że od tych wibracji tryb się przestawił i wskazówka źle pokazuje (jeżeli leży na 0 i nie opiera się mocno o kołek to jest ok)

a że auto po chipie i wtryski AFN to doładowanie powinno być w okolicach max. 1.4 bara (ok. 1.1-1.3bara), no chyba że starszy sterownik to wtedy trzeba się trochę pobawić żeby tyle ładowało)

bez logów dynamicznych gr. 011 ciężko winić zaworek i jak ma podkręcone turbo w mapach to przy gazowaniu na postoju sztanga praktycznie nie ma prawa się ruszyć ale podczas jazdy z gazem w podłodze już powinna

a i widzę że obrotomierz od benzyniaka ;-)

Dziengiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dziengiel » 11 lis 2010, 17:28

założyłem dzisiaj (akumulator - puszke) wskazówka już nie skacze. Na 3 biegu przed 2500obr wskazowka stoi okolo 0, przy pedale do podlogi osiąga 1,4-1,5 bar. Na postoju jak gazuje wskazowka idzie do 0,9 - 1 bar. Nie zdarzyłem przed zmrokiem zrobić filmiku.

[ Dodano: 2010-11-12, 15:46 ]
zrobilem logi dynamiczne gr011 na 3 biegu

http://vw-passat.pl/vaglog/1882

a tu na postoju

http://vw-passat.pl/vaglog/1884

Awatar użytkownika
pablo151
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 28 lis 2009, 15:43
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pablo151 » 12 lis 2010, 19:55

ja mam serie 1.9 TDI 1z i lecialem nim 195 wiec albo gfratisowo dodali mi kilka koni albo zanizyli max predkosc :D teraz zamierzam dodać chip ktory doda mi 20 km i zwiekszy moment obrotowy wiec napewno ponad 200 poleci, dla tych ktorzy nie wierza w ten silnik

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2010, 20:10

pablo151 pisze:ja mam serie 1.9 TDI 1z i lecialem nim 195 wiec albo gfratisowo dodali mi kilka koni albo zanizyli max predkosc
Raczej ci licznik zawyża :mrgreen: silnik nie może rozwinąć obrotów dużo większych niż przewidziała fabryka ,no chyba że masz jakąś skrzynię special edytion z 6 tym biegiem ;-) Moja jest po chipie i nie zauwazyłem żeby wzrosła prędkość maxymalna ;-) Fakt że jeszcze chcę trochę pozyć i jechałem max ok.174 km ale tylko przez chwilę zeby sprawdzić ile babcia jeszcze pójdzie ,fabryka podaje dla avanta 170 km i tyle jechała .Jak byś tą szybkość odczytał z nawigacji to by było bardziej wiarygodne

Dziengiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dziengiel » 12 lis 2010, 22:28

Panowie temat dotyczy innej rozmowy, wiec to sadzicie o moich logach?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 12 lis 2010, 22:32

chyba masz walniety ten wskaźnik bo na logach nie widać tego 1.5 bara max cisnienie masz 1.1

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 lis 2010, 22:34

Dziengiel, przy 1850obr. masz 0.75bara, sprawdź sobie obrotomierz z odczytem z VAG'a na postoju, daj gazu na 3000obr i porównaj a potem wg VAG'a ustaw 1500obr i zobacz ile masz na obrotomierzu bo obrotek od benzyny ze skalą do 7000obr

poza tym to turbo ładuje ponad zakres map sensora, sterownik 021D ma mapa do 200kPa czyli +1.0bara (max. wskazanie to +1.08bara czyli 2083.2mbar), w mapach podkręcony na max czyli na +1.06bara (2066.4mbar)
kyjo pisze:chyba masz walniety ten wskaźnik bo na logach nie widać tego 1.5 bara max cisnienie masz 1.1
i tego w logach nie zobaczy choćby było i 5 barów

Dziengiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dziengiel » 13 lis 2010, 18:17

czyli jak rozumiem doladowanie mam okolo 1.5 bar tak pokazuje manometr, a vag nie pokaze wiecej bo przekracza zakres. Stad ten blad 00519 (Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 ). Czy to przeszkadza czy mozna z tym jezdzic i co zmienic aby bylo dobrze?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 lis 2010, 18:19

Dziengiel pisze:czyli jak rozumiem doladowanie mam okolo 1.5 bar tak pokazuje manometr, a vag nie pokaze wiecej bo przekracza zakres. Stad ten blad 00519 (Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 ). Czy to przeszkadza czy mozna z tym jezdzic i co zmienic aby bylo dobrze?
jak ci pasuje możesz jeździć chodzi o ten w przewodzie do IC

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 14 lis 2010, 12:08

Dziengiel pisze:czyli jak rozumiem doladowanie mam okolo 1.5 bar tak pokazuje manometr,
nie doładowanie masz takie jak na logach przeciesz pisze wyraźnie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 lis 2010, 12:34

kyjo pisze:nie doładowanie masz takie jak na logach przeciesz pisze wyraźnie.
mylisz się i to nawet nie masz pojęcia jak bardzo, ciekawe jakim sposobem odczytasz 1.5 bara z czujnika o zakresie do 1.0 bara :?:

kup sobie manometr o zakresie 1 bar i spróbuj zmierzyć czy masz prawidłowe ciśnienie w oponach, będziesz się z kimś kłócił że masz napompowane 1 bar i samochód stoi tak jak trzeba a jak ktoś podejdzie z manometrem 4 bary i zmierzy że masz 2.5 bara to powiesz że na Twoim jest 1 bar i tyle masz w oponach a tamten co pokazał 2.5 bara jest zepsuty :?:

Dziengiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dziengiel » 14 lis 2010, 21:57

obrotomierz dzisiaj przerobilem juz wskazuje mniej wiecej prawidlowo (zmienilem kondensator i wyregulowalem potencjometrem).

[ Dodano: 2010-11-23, 19:21 ]
n75 wymieniony doladowanie prawidlowe 1bar

Awatar użytkownika
mateuszz117
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 01 wrz 2011, 08:49
Lokalizacja: bełchatów

Post autor: mateuszz117 » 10 cze 2013, 21:39

witam. chcialbym podkrecic turnine sztanga zeby mocniej pompowalo.wkreca sie ja poprostu?musze to z manometrem robic/jak zrobie to bez to stac sie moize cos/?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 10 cze 2013, 22:13

gibajzaraz upomni cie ze to nie do tematu juz nie wspomneze ze stary temat :p

po co kombinowac, chip u kostrza i gra gitara

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl