Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] co to za zawory i ...

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

[1.9 TDI 1Z] co to za zawory i ...

Post autor: speeder7 » 26 kwie 2010, 18:00

Witam mam u siebie takie zawory - ten po prawej to 028 906 283 B (tak jest oznaczony) - o ile dobrze wiem to N 75,
bardziej mnie interesuje ten po lewej? Podobno nie działa - tak mi powiedział mechanik oznaczenie 357 906 283. czy muszę koniecznie szukać takiego zaworu czy mogę założyć http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/44125/2/ jednakże wyglądają zupełnie inaczej - przewody pod które sie je podpina chyba są te same. zaznaczam ze mam przepływke bosha ;/ Jednakże co do tego zaworu - u mnie ten ogromny ma 4 węzyki - dwa do filtru powitrza a ten z linka do aukcji ma tylko jeden przewód podłaczany do filtra. ? ludziska pomóżcie co mam z tym fantem zrobić ?

może coś pochrzaniłem więc proszę o radę mimo że wiem iż temat ten był pewnie poruszany.

Mam jeszcze jedną bolączkę - padły mi wtryski, nie zależy mi na tym by z auta wyciągnać 200 koni :D jednakże zastanawia mnie fakt jakie mógłbym założyć nie inegerując w kąt wtryski i dawkę paliwa, czy moja pompa da radę uciągnąc (nie obciążając ją za bardzo) wtryki 220/ 300 bar - wiem że oryinalnie montowane były 190 bar.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 kwie 2010, 18:03

zawór oznaczony numerem 357 906 283 to właśnie N75 a tu masz opis jak go sprawdzić: https://audi80.pl/80-b4-tdi-1z-jak-s ... +sprawdzic zanim wymienisz to sprawdź bo może jest dobry... co do wtrysków to na pewno od AFN się nadadzą... a tu masz trochę o wtryskach: https://audi80.pl/1z-afn-czym-roznia ... t25004.htm

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: speeder7 » 26 kwie 2010, 18:16

hmm - ok dzięki za wprowadzenie mnie z błedu w takim razie do czego służy zawór z prawej 028 906 283 B ?? do czego służy . a co do zaworu N 75 - masz może jakiś namiar bo za holerę nie mogłem go nigdzie znaleźć na alledrogo :D

[ Dodano: 2010-04-26, 18:33 ]
słuchaj hudy - czytam polecone przec ciebie linki i ewidentnie pisza ze ten z prawej to zawór N 75 a ten ogromni i cały czarny z lewej to zawór od EGR - pytanie czy musze miec identycznie taki sam czy jakies inne ustrojstwo mogę tam wsadzic ?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 26 kwie 2010, 18:44

Zaślep Egr i odłącz ten zawór sterujący nim. Instrukcję znajdziesz ma forum.
Często zaślepienie Egr wiąże się z usunięciem katalizatora.

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: speeder7 » 26 kwie 2010, 18:53

powiem tak - może to głupie ale chciały mieć wszystko sprawne - nie zamierzam wywalać "zbędnych części" . wolałbym trochę już wydac PLN ale żeby wszsytko było ok.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 26 kwie 2010, 19:11

Gdybyś więcej poczytał o Egr to zdanie byś zmienił. Silnikowi nie zaszkodzi a napewno pomoże.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 kwie 2010, 21:48

prosisz ludzi o pomoc a kiedy dobrze Ci radzą masz jakieś wątpliwości.....EGR to zawór recyrkulacji spalin,i służy tylko ekologii... silnikowi wprost przeciwnie ....znajdź na forum temat o zaślepieniu EGR...dosyć obszernie pisał o tym Solskier....zaoszczędzisz kasę i poprawisz parametry silnika.....

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: speeder7 » 26 kwie 2010, 22:00

hmm - ok , poczytam ale i nie o to chodzi - poprostu nie wiedziałem do czego służy dokładnie - wiem że ma coś wspólnego z turbiną. ale dzięki za radę - poczytam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 kwie 2010, 22:12

EGR jest zbędny.jeśli zajrzał byś do kolektora ssącego to wtedy wiedział byś dlaczego - syf i nic więcej.egr przepuszcza ci spaliny na wolnych obrotach by ponownie się przepaliły.jeśli zawór jest zepsuty wtedy spaliny mogą być cały czas przepuszczane.niekiedy wystarczy odpiąć ten przewód idący do egr-a wtedy nie będzie się otwierał ale to działa jak egr jest sprawny...

[ Dodano: 2010-04-26, 22:17 ]
speeder7 a tak w ogóle to co ci się dzieje że mechanik stwierdził padnięty N75 ??

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: speeder7 » 26 kwie 2010, 22:29

no właśnie moja niunia jest poprostu słaba ;/ ale i wiem że zawór EGR jest padnięty więc musze go i tak wymienić bo holera wie czy wogóle sie zamyka. No ale z tym mechanikiem to nie wiem czy miał racje , testowałem dziś zawór - tzn niebieski z czerwonym podłaczyłem bezpośrednio, dmuchałem sprawdzając przepływ samego zaworu itp - i niby gra chociaż turbo nawet na bajpasie coś słabo chodzi- niestety nie miałem Vaga by podłączyć. Nie wiem czy to jest normalne ale mierzyłem napięcie jakie idzie do tego zaworu - o bojętnie czy niskei obroty czy wysokie to na mierniku ciągle 14 v jedynie przy większych obrotach jakby napiecie sie podniosło neiznacznie - nie znam sie na tym wiec pytam czy to normalne a jesli nie co może być nie tak - czy to kwestia zaworu EGR - dodam że podczas testów go odłaczyłem i zaślepiłem zarówno go jak i wężyk idacy do czujnika.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 kwie 2010, 22:40

jeżeli zaślepisz EGR to nie będziesz musiał go wymieniać ,ani N18 ...wszyscy próbują powiedzieć Ci to...ale Ty jakiś oporny jesteś na te sugestie....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2010, 22:46

speeder7 pisze:no właśnie moja niunia jest poprostu słaba ;/ ale i wiem że zawór EGR jest padnięty więc musze go i tak wymienić bo holera wie czy wogóle sie zamyka.
Odpuść sobie grzebanie przy tym EGR bo to strata czasu i na pewno nie jest on przyczyną braku mocy twojego auta .Zaślepiłeś go i możesz o nim zapomnieć .Zmierz sobie ciśnienie doładowania bo od tego powinieneś zacząć .Przyczyn braku mocy moze być kilka np. słabe lub brak ciśnienia doładowania ,uszkodzony przepływomierz ,padnięte wtryski .Większość tych rzeczy da się sprawdzić podłaczając vaga i robiąc test dynamiczny .
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 22:51 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 kwie 2010, 22:51

powiedz mu jeszcze jak to zrobić....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2010, 22:52

januszbin pisze:powiedz mu jeszcze jak to zrobić...
Wszystko jest na forum ,proszę bardzo https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm <ok>

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 kwie 2010, 22:56

myślałem o pomiarze ciśnienia doładowania...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl