[1Z] Czujnik od prędkościomierza
[1Z] Czujnik od prędkościomierza
Witam.Czy dobrze sprawdziłem czujnik prędkości na skrzyni biegów taki plastikowy z uchem? Wyciągnełem go dałem kawałek blachy do niego i zmierzyłem opór i nic nie wskazuje,przed i po. Czy w we wtyku który idzie do czujnika musi być prąd po przekręceniu zapłonu?Bo tam nie ma.Bezpieczniki w skrzynce sprawdzone a może gdzieś jest inny?Dodam że wskazówka raz się kładła,potem 3 dni dobrze,potem leżała ,działała,teraz leży.Proszę o jakieś pomysły.
o jaki z uchem, chodzi tobie o ten co znajduje sie pod klapką jeśli tak to jest czujnik wstecznego biegu, czujnik prędkości masz przy lewej flanszy od pół osi tam, ale najczęściej padają zegary w licznikach, sprawdź u siebie zegary, u mnie jak przestawał pokazywać prędkość to podczas jazdy pukałem w nie i zaskakiwało
jak jestem przodem do silnika to po prawej stronie na skrzyni sa dwa czujniki.ja myślę o ty na dole z wąską wtyczką na dwa piny.On jest cały w plastiku i ma takie ucho jak wkładasz go do skrzyni to obracasz i te ucho wchodzi pod taka blache i cypek plastikowy w dziurkę blaszki.Jak to ten to czy powinno być napięcie na pinach na zapłonie?
Tak to ten czujnik,na 3 pinie powinieneś mieć masę - ,na 2 pinie impuls masy do licznika;-) najlepioej podnieś na lewarku lewe koło pod pin 2 podepnij próbnik najlepiej diodowy może być zwykła dioda drugą nóżkę diody w szeregu z opornikiem podaj +12 i kręć kołem powinna mrugać dioda.wasermann pisze:jak jestem przodem do silnika to po prawej stronie na skrzyni sa dwa czujniki.ja myślę o ty na dole z wąską wtyczką na dwa piny.On jest cały w plastiku i ma takie ucho jak wkładasz go do skrzyni to obracasz i te ucho wchodzi pod taka blache i cypek plastikowy w dziurkę blaszki.Jak to ten to czy powinno być napięcie na pinach na zapłonie?
No endriu210 ty piszesz o czujniku na 3 piny.ten trzy pinowy jest wyżej.to ten jest od wskazania predkości?Ja w poście piszę o tym co jest niżej 2 pinowy taki z uchem cały w plastiku.Teraz wyjasnij mi czy to ma byc 3 pinowy czy 2 pinowy.Co do próbnika to może być taki jak do prądu 220V tylko na 12V?proszę o wyjasnienie.
Kolego ja pisze o tym o co pytasz czyli o czujniku prędkości pojazdu wtyczka jest w ogóle 3pinowa,ale używane czyli zajęte są tylko 2 piny czyli pin nr 3 i pin nr2 :idea: co do sprawdzenia działania czujnika tak jak napisałem najlepiej dioda z opornikiem w szeregu, choć żarówka 3-5w też powinna lekko pulsować.wasermann pisze:No endriu210 ty piszesz o czujniku na 3 piny.ten trzy pinowy jest wyżej.to ten jest od wskazania predkości?Ja w poście piszę o tym co jest niżej 2 pinowy taki z uchem cały w plastiku.Teraz wyjasnij mi czy to ma byc 3 pinowy czy 2 pinowy.Co do próbnika to może być taki jak do prądu 220V tylko na 12V?proszę o wyjasnienie.
ok.Dzięki <ok>
[ Dodano: 2011-04-18, 11:22 ]
czujnik nie świeci na żarówce,także po przyłożeniu blachy nic się nie zmienia.Myślę,że czujnik jest zły.We wtyczce nie ma prądu,a w rożnych programach np. Vivid worshop to jest napisane że powinien byc zasilany 12V.Czy we wtyczce ma być zasilanie na zapłonie 12V?
[ Dodano: 2011-04-18, 11:22 ]
czujnik nie świeci na żarówce,także po przyłożeniu blachy nic się nie zmienia.Myślę,że czujnik jest zły.We wtyczce nie ma prądu,a w rożnych programach np. Vivid worshop to jest napisane że powinien byc zasilany 12V.Czy we wtyczce ma być zasilanie na zapłonie 12V?