[1.9TDI 1Z] Czujnik położenia wału.
[1.9TDI 1Z] Czujnik położenia wału.
Czy na drżenie silnikana postoju(drży cała kierownica i tylko na postoju,w biegu słychać glośno motor) ma wplyw uszkodzony lub nie w 100% dobrze działający czujnik polożenia wału korbowego?Kiedyś mi wyskoczył taki błąd,ale go skasowalem-to bylo gdy wymienialem popychacze,po uruchimieniu silnika.Jak wyjełem czujnik na za zewnątrz to na obwodzie byly dwa wgniecienia dość glebokie,nie dziury.Z tego co się zorientowalem to dziala na zasadzie magnesu bo przyciagało do maski.Czy ktos mial taki przypadek,ze drżał mu silnik na wolnych obr. i po wymianie czujnika było cicho i bez drżenia?
Ps.Rozrząd jest dobrze ustawiony,kąt statyczny 51.Poza chałasem-slychać motor i drzeniem na wolnych obr. to auto jeżdzi super :roll:
Ps.Rozrząd jest dobrze ustawiony,kąt statyczny 51.Poza chałasem-slychać motor i drzeniem na wolnych obr. to auto jeżdzi super :roll:
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:27 przez wasermann, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdz omomierzem czujnik polozenia walu,
[ Dodano: 2008-08-29, 07:11 ]
a jakie masz obroty silnika na jalowym :idea: i jaka dawke :?:
tak zbudowany jest z magnesu i cewki w ktorej indukuje sie napiecie ktore wysylane jest do ecuwasermann pisze:Z tego co się zorientowalem to dziala na zasadzie magnesu bo przyciagało do maski
[ Dodano: 2008-08-29, 07:11 ]
a jakie masz obroty silnika na jalowym :idea: i jaka dawke :?:
Ok jaki to kanał?Apropos Solskier czy masz jakieś dane co do obsługi vaga?Interesuje mnie wszystko.Nie chodzi co się jak nazywa ale troszkę poważniejsze operacje np. zmiana dawki ,obr itp.Ty i inni dużo wiecie o tych sprawach i nie uwierze,że nie macie jakiś solidnych specjalistycznych poradników.Podzielcie się wiedzą z mniej doświadczonymi kolegami.Umieście tu linki.Liczymy na Was
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nice wiem jak inni ale ja nauczyłem sie wszystkiego sam na swoim aucie, później na autach klijentów w warsztacie mysle ze inni równiez sami do tego dochodzili i nie maja zadnych specjalistycznych ksiazek, z tego co sie orjentuje jest na necie instrukjca obsługi vaga i tam co niektóre sprawy sa wyjasnione. Generalnie trzeba tym krecić i z czasem sie wszystkiego sam dowiesz, raczej nikt Ci tego nie powie <ok>wasermann pisze:Ty i inni dużo wiecie o tych sprawach i nie uwierze,że nie macie jakiś solidnych specjalistycznych poradników.
Obroty silnka jest to kanał 02 w adaptacjach.
Pozwoliłem sobie zacytować.
" Diagnostyka silnika 1Z za pomocą programu VAG-COM oraz interface Viaken KKL na USB.
Podłączamy mamidło szatańskie rodem z Viakena do komputera przez interface USB oraz do gniazda OBD w samochodzie (zapłon wyłączony) kluczyk w kieszeni.
Prawidłowo podłączony i zainstalowany interface KKL powinien być widoczny w „Menadżerze urządzeń”
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 12b72.html
Następnie sprawdzamy na którym porcie zainstalował się inteface viaken
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/920 ... 2a0fd.html
Jak widać u mnie jest to port COM2.
Aplikacja VAG-COM pracuje tylko na portach COM od 1 do 4.
W przypadku jeśli jest to port inny niż porty COM od 1-4 należy to przestawić.
Rozwijamy porty COM & LPT, wchodzimy we właściwości urządzenia „Viaken USB KKL Interface” , wybieramy zakładkę „Ustawienia portów” dalej „Zaawansowane” i na górze wybieramy wolny port COM z przedziału od 1-4.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/299 ... 96ebf.html
Następnie uruchamiamy program VAG-COM
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/302 ... 164ad.html
Klikamy „OPTIONS” i ustawiamy w polu „Select COM Port” dokładnie taki sam port jaki pokazuje nam „Menadżer urządzeń” w sekcji „Porty COM & LPT”
W moim przypadku jest to COM2.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4e ... 8a96a.html
Klikamy przycisk TEST.
Prawidłowo skonfigurowane porty i podłączony interface powinien się objawić komunikatem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1da ... 9410d.html
Następnie przechodzimy do pola „Protocol Options” gdzie w polu „Start Baud” ustawiamy wartość 240.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e5 ... 57878.html
Klikamy „Apply „ i „Save”
Teraz włączamy zapłon (kluczyk w stacyjce).
W oknie głównym programu VAG-COM klikamy „Select” i wybieramy moduł silnika.
Efektem prawidłowo skonfigurowanych portów i prawidłowej wartości „Start Baud” powinno być połączenie z ECU
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b68 ... 9562e.html
Źle wprowadzona wartość „Start Baud” objawi się komunikatem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/187 ... 335c7.html
Co ciekawe żeby się podłączyć do modułu ABS musiałem przestawić wartość „Start Baud” znów na 0
Efekt :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dc ... 5f842.html
Podobno ten sposob działa również w przypadku AAT.
Wszystkie dyrdymały o tym jakoby warunkiem podłączenia się jest wygenerowanie błędu - odsyłam między bajki ".
Pozdrawiam autora
" Diagnostyka silnika 1Z za pomocą programu VAG-COM oraz interface Viaken KKL na USB.
Podłączamy mamidło szatańskie rodem z Viakena do komputera przez interface USB oraz do gniazda OBD w samochodzie (zapłon wyłączony) kluczyk w kieszeni.
Prawidłowo podłączony i zainstalowany interface KKL powinien być widoczny w „Menadżerze urządzeń”
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 12b72.html
Następnie sprawdzamy na którym porcie zainstalował się inteface viaken
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/920 ... 2a0fd.html
Jak widać u mnie jest to port COM2.
Aplikacja VAG-COM pracuje tylko na portach COM od 1 do 4.
W przypadku jeśli jest to port inny niż porty COM od 1-4 należy to przestawić.
Rozwijamy porty COM & LPT, wchodzimy we właściwości urządzenia „Viaken USB KKL Interface” , wybieramy zakładkę „Ustawienia portów” dalej „Zaawansowane” i na górze wybieramy wolny port COM z przedziału od 1-4.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/299 ... 96ebf.html
Następnie uruchamiamy program VAG-COM
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/302 ... 164ad.html
Klikamy „OPTIONS” i ustawiamy w polu „Select COM Port” dokładnie taki sam port jaki pokazuje nam „Menadżer urządzeń” w sekcji „Porty COM & LPT”
W moim przypadku jest to COM2.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4e ... 8a96a.html
Klikamy przycisk TEST.
Prawidłowo skonfigurowane porty i podłączony interface powinien się objawić komunikatem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1da ... 9410d.html
Następnie przechodzimy do pola „Protocol Options” gdzie w polu „Start Baud” ustawiamy wartość 240.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e5 ... 57878.html
Klikamy „Apply „ i „Save”
Teraz włączamy zapłon (kluczyk w stacyjce).
W oknie głównym programu VAG-COM klikamy „Select” i wybieramy moduł silnika.
Efektem prawidłowo skonfigurowanych portów i prawidłowej wartości „Start Baud” powinno być połączenie z ECU
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b68 ... 9562e.html
Źle wprowadzona wartość „Start Baud” objawi się komunikatem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/187 ... 335c7.html
Co ciekawe żeby się podłączyć do modułu ABS musiałem przestawić wartość „Start Baud” znów na 0
Efekt :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dc ... 5f842.html
Podobno ten sposob działa również w przypadku AAT.
Wszystkie dyrdymały o tym jakoby warunkiem podłączenia się jest wygenerowanie błędu - odsyłam między bajki ".
Pozdrawiam autora
nie mam problemu z vagiem,łączyłem różne auta.poprostu elektoniczne przestawienie dawki i obrotów już mnie nudzi.Chciałbym pójść dalej, np.Zdobyć kody na przestawienie innych rzeczy i jakąś intrukcje,ale szerzej do zaawansowanych funkcji vaga.Nie ukrywam,że po polsku.Ciężko znaleźć takie informacje:mrgreen:
obys nie załował....wasermann pisze:Zdobyć kody na przestawienie innych rzeczy i jakąś intrukcje,ale szerzej do zaawansowanych funkcji vaga
IMHO - dla samego siebie wystarczy opanowac sztuke tworzenia logow oraz podstawowe procedury diagnostyczne i rozumienie logów na poziomie podstawowym... bedziesz wtedy wszystko wiedzial co sie dzieje w Twoim aucie.
Pozdr