Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Czujnik położenia wału.

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[1.9TDI 1Z] Czujnik położenia wału.

Post autor: wasermann » 28 sie 2008, 00:10

Czy na drżenie silnikana postoju(drży cała kierownica i tylko na postoju,w biegu słychać glośno motor) ma wplyw uszkodzony lub nie w 100% dobrze działający czujnik polożenia wału korbowego?Kiedyś mi wyskoczył taki błąd,ale go skasowalem-to bylo gdy wymienialem popychacze,po uruchimieniu silnika.Jak wyjełem czujnik na za zewnątrz to na obwodzie byly dwa wgniecienia dość glebokie,nie dziury.Z tego co się zorientowalem to dziala na zasadzie magnesu bo przyciagało do maski.Czy ktos mial taki przypadek,ze drżał mu silnik na wolnych obr. i po wymianie czujnika było cicho i bez drżenia?
Ps.Rozrząd jest dobrze ustawiony,kąt statyczny 51.Poza chałasem-slychać motor i drzeniem na wolnych obr. to auto jeżdzi super :roll:
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:27 przez wasermann, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 29 sie 2008, 07:10

sprawdz omomierzem czujnik polozenia walu,
wasermann pisze:Z tego co się zorientowalem to dziala na zasadzie magnesu bo przyciagało do maski
tak zbudowany jest z magnesu i cewki w ktorej indukuje sie napiecie ktore wysylane jest do ecu

[ Dodano: 2008-08-29, 07:11 ]
a jakie masz obroty silnika na jalowym :idea: i jaka dawke :?:

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 29 sie 2008, 23:10

Ok.Ale jaka musi być oporność i w jakim miejscu to mierzyć (dokładnie).Sorki,ale jestem lichy z elektrotechniki :shock:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 sie 2008, 06:35

A wg mnie drzenie silnka jest spowodowane za małymi wolnymi obrotami. ;-)

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 30 sie 2008, 15:44

no może,ale w vagu mam 41(grupa 000 poz 1).To książkowe obroty ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 sie 2008, 17:56

Proponuje podniesc na 42 (nadal bedzie to ksiazkowo ;-) ) i sprawdzic czy to nie pomoze :-D

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 31 sie 2008, 09:11

a jakpodnieść obroty?Mam przepływkę Boscha :shock:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sie 2008, 10:27

Vagiem w adpatacjach <ok>

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 31 sie 2008, 23:18

Ok jaki to kanał?Apropos Solskier czy masz jakieś dane co do obsługi vaga?Interesuje mnie wszystko.Nie chodzi co się jak nazywa ale troszkę poważniejsze operacje np. zmiana dawki ,obr itp.Ty i inni dużo wiecie o tych sprawach i nie uwierze,że nie macie jakiś solidnych specjalistycznych poradników.Podzielcie się wiedzą z mniej doświadczonymi kolegami.Umieście tu linki.Liczymy na Was :-D

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 wrz 2008, 09:22

wasermann pisze:Ty i inni dużo wiecie o tych sprawach i nie uwierze,że nie macie jakiś solidnych specjalistycznych poradników.
Nice wiem jak inni ale ja nauczyłem sie wszystkiego sam na swoim aucie, później na autach klijentów w warsztacie mysle ze inni równiez sami do tego dochodzili i nie maja zadnych specjalistycznych ksiazek, z tego co sie orjentuje jest na necie instrukjca obsługi vaga i tam co niektóre sprawy sa wyjasnione. Generalnie trzeba tym krecić i z czasem sie wszystkiego sam dowiesz, raczej nikt Ci tego nie powie <ok>

Obroty silnka jest to kanał 02 w adaptacjach.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 02 wrz 2008, 10:23

Pozwoliłem sobie zacytować.

" Diagnostyka silnika 1Z za pomocą programu VAG-COM oraz interface Viaken KKL na USB.

Podłączamy mamidło szatańskie rodem z Viakena do komputera przez interface USB oraz do gniazda OBD w samochodzie (zapłon wyłączony) kluczyk w kieszeni.

Prawidłowo podłączony i zainstalowany interface KKL powinien być widoczny w &#8222;Menadżerze urządzeń&#8221;

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 12b72.html

Następnie sprawdzamy na którym porcie zainstalował się inteface viaken

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/920 ... 2a0fd.html

Jak widać u mnie jest to port COM2.
Aplikacja VAG-COM pracuje tylko na portach COM od 1 do 4.
W przypadku jeśli jest to port inny niż porty COM od 1-4 należy to przestawić.
Rozwijamy porty COM & LPT, wchodzimy we właściwości urządzenia &#8222;Viaken USB KKL Interface&#8221; , wybieramy zakładkę &#8222;Ustawienia portów&#8221; dalej &#8222;Zaawansowane&#8221; i na górze wybieramy wolny port COM z przedziału od 1-4.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/299 ... 96ebf.html

Następnie uruchamiamy program VAG-COM

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/302 ... 164ad.html

Klikamy &#8222;OPTIONS&#8221; i ustawiamy w polu &#8222;Select COM Port&#8221; dokładnie taki sam port jaki pokazuje nam &#8222;Menadżer urządzeń&#8221; w sekcji &#8222;Porty COM & LPT&#8221;
W moim przypadku jest to COM2.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4e ... 8a96a.html

Klikamy przycisk TEST.
Prawidłowo skonfigurowane porty i podłączony interface powinien się objawić komunikatem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1da ... 9410d.html

Następnie przechodzimy do pola &#8222;Protocol Options&#8221; gdzie w polu &#8222;Start Baud&#8221; ustawiamy wartość 240.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e5 ... 57878.html

Klikamy &#8222;Apply &#8222; i &#8222;Save&#8221;
Teraz włączamy zapłon (kluczyk w stacyjce).
W oknie głównym programu VAG-COM klikamy &#8222;Select&#8221; i wybieramy moduł silnika.
Efektem prawidłowo skonfigurowanych portów i prawidłowej wartości &#8222;Start Baud&#8221; powinno być połączenie z ECU

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b68 ... 9562e.html

Źle wprowadzona wartość &#8222;Start Baud&#8221; objawi się komunikatem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/187 ... 335c7.html

Co ciekawe żeby się podłączyć do modułu ABS musiałem przestawić wartość &#8222;Start Baud&#8221; znów na 0
Efekt :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dc ... 5f842.html


Podobno ten sposob działa również w przypadku AAT.


Wszystkie dyrdymały o tym jakoby warunkiem podłączenia się jest wygenerowanie błędu - odsyłam między bajki ".

Pozdrawiam autora

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 02 wrz 2008, 10:42

rczopik2 pisze:Pozdrawiam autora
Dziekuje <ok>

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 03 wrz 2008, 23:53

nie mam problemu z vagiem,łączyłem różne auta.poprostu elektoniczne przestawienie dawki i obrotów już mnie nudzi.Chciałbym pójść dalej, np.Zdobyć kody na przestawienie innych rzeczy i jakąś intrukcje,ale szerzej do zaawansowanych funkcji vaga.Nie ukrywam,że po polsku.Ciężko znaleźć takie informacje:mrgreen:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 04 wrz 2008, 10:17

wasermann pisze:Zdobyć kody na przestawienie innych rzeczy i jakąś intrukcje,ale szerzej do zaawansowanych funkcji vaga
obys nie załował.... ;-)

IMHO - dla samego siebie wystarczy opanowac sztuke tworzenia logow oraz podstawowe procedury diagnostyczne i rozumienie logów na poziomie podstawowym... bedziesz wtedy wszystko wiedzial co sie dzieje w Twoim aucie.

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl