Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] czujnik temp. dolotowej

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

[B4 1.9 TDI 1Z] czujnik temp. dolotowej

Post autor: audimen » 20 mar 2011, 07:32

Witam, mam mały problem, który znajduje się między IC a turbo w gumowej rurze, a mianowicie to to że jest cały czas mokry i zaolejony.
Dlaczego tak sie dzieje czy to coś przeszkadza , jak to naprawić ?
Autko po przebiego ciut ponad 173....tys.
Po wstępnych oględzinach wiem dlaczego tak sie dzieje, chodzi o odmę, ale która ? ta co na pokrywie zaworów, czy ta co po stronie filtra powietrza, czy ta co pod kolektorem wydech.
Prosiłbym o jakiś schemacik.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 mar 2011, 11:35

czyli co leje ci się olej z tego czujnika?? tam musi być jakaś uszczelka, pewnie jakiś oring.możesz go wymienić.całego czujnika nie musisz zmieniać.jeśli chodzi o odme to najprościej mówiąc jest to ta okrągła część na górze silnika.służy do odpowietrzania skrzyni korbowej.jest ona połączona z przewodami turbo i dlatego masz w nich zazwyczaj olej który wydostaje się przez ten czujnik... jeśli czujnik jest zaolejony to wydostaje ci się przez niego powietrze z drobinami oleju przez co samochód pewnie jest trochę słabszy lub trochę kopci na czarno...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 mar 2011, 13:38

zrób sobie wolną odmę https://audi80.pl/r4-20vt-rezanie-oi ... t21826.htm i nie będzie ci waliło oleju na ten czujnik ;-) albo wymień uszczelniacze na zaworach ;-)

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 20 mar 2011, 18:46

hehehehehe hudy bez komentarza!nie koniecznie z odmy moze uszczelnienie na turbinie poległo i sie leje!!!

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

Post autor: audimen » 20 mar 2011, 20:02

Nie nie Panowie, chcę sie tylko upewnić czy to może być wina odmy na pokrywie zaworów turbawka na pewno jest sprawna , i gdzie jest połączenie tej rury gumowej co jest miedzy IC a turbo która idzie w dolną część silnika pod rozrusznikiem.
Ok nie zaprzeczam, ten wiek i uszczelniacze wszystko możliwe.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 mar 2011, 20:33

Kolego audimen Włącz prywatne wiadomość ,bo wyłaczyłeś i nie mogę odpowiedzieć na twoje do mnie pytania ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 mar 2011, 21:05

benekk25 pisze:hehehehehe hudy bez komentarza!nie koniecznie z odmy moze uszczelnienie na turbinie poległo i sie leje!!!
doskonale o tym wiem.to raczej ja mogę powiedzieć na temat twojego posta bez komentarza bo mało wnosi do tego tematu...
po pierwsze kolega nic nie pisze o tym że ma niesprawną turbinę a po drugie jak by była taka sytuacja to by oleju znikało dość sporo bo były spalany no i pewnie by kopcił jak smok.jeśli oleju jest mało w przewodach (tylko na ściankach) to jest on zazwyczaj z odmy a to nie jest problem.można zrobić wolna odmę jak radzi Artur jednak problem nie leży po stronie oleju talko nieszczelności przy czujniku którą trzeba zlikwidować.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 21 mar 2011, 16:09

audimen pisze:Autko po przebiego ciut ponad 173....tys.
<ok> Z roku na rok te przebiegi maleją kocham ten kraj i tych ludzi <ok>

Panowie po co sie wywodzić niech wyciągnie ten czujnik przemyje go wsadzi i niech jeździ zresztą nawet jak go nie przemyje i nic z nim nie zrobi to i tak nie odczuje żadnej różnicy tylko na VAG-u będzie cały czas błąd

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 mar 2011, 18:03

no tak tylko niech z tym zrobi bo po pierwsze będzie cały czas miał zasyfione olejem a po drugie jak jest olej to jest i nieszczelność...

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

Post autor: audimen » 21 mar 2011, 18:46

Munior,poprawiłem już.
Co do tego czujnika to co jakiś czas go wyjmuję czyszczę (WD),hmm... co do olejku w dolocie to już chyba wim, dostaje sie do ICka ,potem do tej rury i zachlapia mi ten czujnik co na obrazku,przez turbinke od kolektora ssącego, a wcześniej od uszczelniaczy na zaworach, dobrze kumam ?
A ta plastikowa rurka co łączy okrągłą odme na pokrywie zaworów i potem do dołu do odpowietrznika skrzyni korbowej, była troche tam zaolejona(wymieniłem oring)i myśle że chyba troche goniło ztamtąd oleju do góry :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 mar 2011, 20:04

audimen pisze:Co do tego czujnika to co jakiś czas go wyjmuję czyszczę (WD),hmm... co do olejku w dolocie to już chyba wim, dostaje sie do ICka ,potem do tej rury i zachlapia mi ten czujnik co na obrazku,przez turbinke od kolektora ssącego, a wcześniej od uszczelniaczy na zaworach, dobrze kumam ?
Żle kumasz ;-) Olej do dolotu , dostaje się zazwyczaj odmą ,odepnij ,zaślep otwór w dolocie ,wąż od odmy do butelki i będziesz miał jasność

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 mar 2011, 21:11

MUNIOR no właśnie pisałem mu o tym :mrgreen:

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 21 mar 2011, 22:07

panowie podepne sie pod temat ale bardziej w ramach rozjasninia mi umysłu :-D .DYZIO pisał ze czy przemyje ten czujnik przy icku czy nie to i tak nie odczuje roznicy...to ja nie rozumiem jaka role gra ten czujnik skoro jesli nawet zle wskazuje złe wartości to autku to nie przeszkadza????I jezeli on sie zepsuje jesli mozna to yak nazwać powiem raczej ze on sie zuzyje to autko bedzie jakies zamulone bedzie wiecej paliło??Chodzi o to co on dokładnie ma za zadanie ten czujnik?i jak sie "zaepsuje jakie sa objawy i czy bez vaga mozna go sprawdzić??Aha jeszcze jedno co on ma wskazywać temperature prawda??pozdrawiam wszystkich klubowiczów :-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 mar 2011, 22:33

gibaj pisze:MUNIOR no właśnie pisałem mu o tym :mrgreen:
Hehe ,ale jak widzisz ,żle skumał :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 mar 2011, 16:53

rafal.skromny, czujnik ten mierzy temperaturę powietrza w dolocie i dzięki niemu komputer decyduje np o dawce paliwa co powinno wpływać na spalanie,moc itd.mierzy on temperaturę powietrza,im niższa tym automatycznie dostaje się więcej tlenu do silnika i na odwrót.wtedy komputer decyduje o dawce.gdyby ten czujnik był walnięty powinno np wzrosnąć spalanie ale pewnie nieznacznie.kilka osób miało z tym czujnikiem problem ale wychodziło to dopiero na vag-u bo podczas normalnej jazdy nic się nie działo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl