[B4 TDI 1Z] Czy da sie sprawdzić stan rozrządu?
[B4 TDI 1Z] Czy da sie sprawdzić stan rozrządu?
Witam
Tak jak w temacie, czyli czy jest jakaś możliwość oceny stanu rozrządu?
Tak jak w temacie, czyli czy jest jakaś możliwość oceny stanu rozrządu?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Najlepiej to jest wiedzieć ile ma przejechane pasek, i gdy dobiega okres jego maksymalnego przebiegu to wymienić go. Jeśli kupiłes samochód to też nie ma co sie oglądąc tylko wymieniać pasek i wiesz co masz. A co do sprawdzenia jego stanu to trudno powiedziec. Ale jak zdejmniesz obudowę i przyjrzysz sie zombkowanej powierzchni i zobaczysz że jest już lekko spękana to jak najszybciej wymieniaj pasek bo jesli pęknie to będzie nie wesoło.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
700 to kosmos. Rozrząd to można samemu wymienić, jeśli sie tylko troche na tym zna. Ja wymieniałem sam - całkowity koszt tego to nie całe 70 złotych, bo tyle kosztował pasek i jeden zimering. Czasami trzeba też wymienić ten napinacz ale to też aż takie drogie nie jest. Ewentualnie jeśli ci cieknie na zimeringach to też moga być to wymiany, maks ich jest chyba 3, każdy w granicach 15 złotych. Nic wiecej to ja bym chyba tam nie wymieniał, chyba że ten mechanik chce ci remont kapitalny zrobić.
w dieslu 1z po wymianie rozrzadu ustawia sie jeszcze kat wtrysku to jest wazne bo moze pozniej slabo palic,rolki sie sprawdza jak sa dobre mozna zostawic w warsztacie wymieniaja bo nie chca miec klopotu normalne,ja bym polecil pasek zmienic rolki sprawdzic i kat ustawic u dobrego znajomego mechanika,powinno troche taniej wyjsc,sprawdz uszczelniacze czy nie leja przy okazjii
witam! wczoraj sie dowiadywalem, do 2.0l abt pasek ok 50 zl, napinacz 100 i pompa wody ewentualnie jakies 100-140 zl. a czy pompe wymieniac? mysle,ze tak, przynajminej u mnie bo lekko podcieka i juz popiskuje czasami. a robocizna... mmm moze samemu? to chyba nie jhest trudne, w kadecie 1.3 sam sobie kiedys powymienialem i bylo git. pozdrawiam!!
Stanowczo wymieniaj wszystko - pasek, rolki i napinacz!!! ja także to robilem po zakupie i niestety nie ma zmiłuj. Nigdy nie masz pewnosci ile na tym, auto ma przejechane, chocby sprzedajacy nie wiem jak Cie zapewniał. A po wymianie obowiązkowo kontrola i ustawienia kąta wtrysku, wiec upewnij sie czy w warsztacie maja kompa zeby podłaczyć i kąt ustawić, bo bez tego ani rusz :!:
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
żaden normalny mechanik nie oceni paska rozrządu i napewno już nie powie że możesz spokojnie jeździć bo wygląda dobrze na jego oko... czyli poprostu pozostaje ci wymiana.... pozdrawiam!!!
[ Dodano: 2007-04-12, 19:48 ]
a co do cen tych gości to przesadzają jeżeli nie masz żadnych wycieków płynu to żadna pompa, to pozostaje pasek i napinacz a myśle że z robocizną to jakieś 300-350zł to maks pasek-bosch a napinacz-skf oczywiście!!!
[ Dodano: 2007-04-12, 19:48 ]
a co do cen tych gości to przesadzają jeżeli nie masz żadnych wycieków płynu to żadna pompa, to pozostaje pasek i napinacz a myśle że z robocizną to jakieś 300-350zł to maks pasek-bosch a napinacz-skf oczywiście!!!