[TDI 1z] Czy można odpalić silnik bez pasków?
[TDI 1z] Czy można odpalić silnik bez pasków?
Witam,
chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwe i bezpieczne uruchomienie silnika bez zakładania pasków alternatora i pomp wody oraz wspomagania.
Potrzebuję tego, bo poszczępiło mi pasek i prawdopodobnie przeskoczył troszkę i chcę najpierw uruchomić silnik, żeby zobaczyć czy nic się nie stało jak założę nowy pasek. Nie chcę od razu zakładać pasków od osprzętu, bo jak będę musiał znowu to ściągać to bez sensu. Dodatkowo mam problem z odkręceniem nieszczęsnej rolki napinacza paska wielorowkowego.
chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwe i bezpieczne uruchomienie silnika bez zakładania pasków alternatora i pomp wody oraz wspomagania.
Potrzebuję tego, bo poszczępiło mi pasek i prawdopodobnie przeskoczył troszkę i chcę najpierw uruchomić silnik, żeby zobaczyć czy nic się nie stało jak założę nowy pasek. Nie chcę od razu zakładać pasków od osprzętu, bo jak będę musiał znowu to ściągać to bez sensu. Dodatkowo mam problem z odkręceniem nieszczęsnej rolki napinacza paska wielorowkowego.
Re: [TDI 1z] Czy można odpalić silnik bez pasków?
Mozesz kolego go odpalic, podwarunkiem ze dlugo nie bedzie chodzic( brak obiegu wody).
Generalnie zależy mi tylko, żeby zobaczyć czy ożyje.
I mam teraz jeszcze pytanie o kierunek obrotów wału korbowego. W którą stronę się ów wał kręci. Wydaje mi się, że patrząc od przodu samochodu to kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ale głowy nie dam więc proszę o informację.
Dzięki Ci myster za odpowiedź.
I mam teraz jeszcze pytanie o kierunek obrotów wału korbowego. W którą stronę się ów wał kręci. Wydaje mi się, że patrząc od przodu samochodu to kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ale głowy nie dam więc proszę o informację.
Dzięki Ci myster za odpowiedź.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kompletny nonsens ,a co tak można przetestować :?: czy odpali ? jakby rozrząd był żle złożony to z paskami czy bez ,by było po zawodach z chwilą pokręcenia rozrusznikiemandi77 pisze:Na kilka sekund zawsze odpalam bez pasków osprzętu w ramach testu po wymianie rozrządu.
Nie lewy ,normalny odkręcamy w prawokrisch pisze: A z tym napinaczem to tam chyba był lewy gwint
Mi ten zabieg jest potrzebny żeby zobaczyć, czy silnik zagada, bo ścięło mi pasek od przodu samochodu. Silnik nie zgasł - sam go zgasiłem. Chcę zobaczyć, czy jak założę rozrząd to zagada. Jak nie to nie ma sensu zakładać pasków, bo trzeba nie składać ale dalej rozbieraćKompletny nonsens ,a co tak można przetestować :?: czy odpali ? jakby rozrząd był żle złożony to z paskami czy bez ,by było po zawodach z chwilą pokręcenia rozrusznikiem
Przeczytaj pierwszy post w tym temacie... bo chyba nie wiesz o czym kamanMUNIOR pisze:
Kompletny nonsens ,a co tak można przetestować :?: czy odpali ? jakby rozrząd był żle złożony to z paskami czy bez ,by było po zawodach z chwilą pokręcenia rozrusznikiem
A co do kręcenia rozrusznikiem.... to zawsze robię dwa obroty wałem za pomocą klucza na ,,sucho" zanim odpalę i sprawdzam, czy znaki ponownie zeszły po tym zabiegu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i bardzo słusznie szkoda że od razu tego nie napisałeś ,bo z tego co napisałeś wynikało coś zupełnie innego .A o co kaman w poście zrozumiałem ,spokoandi77 pisze:Przeczytaj pierwszy post w tym temacie... bo chyba nie wiesz o czym kaman
A co do kręcenia rozrusznikiem.... to zawsze robię dwa obroty wałem za pomocą klucza na ,,sucho" zanim odpalę i sprawdzam, czy znaki ponownie zeszły po tym zabiegu.
Nie chcę zakładać nowego tematu, ale mam jeszcze jedno pytanie. Ktoś wcześniej zakręcił wyrobione śruby do koła pasowego i nie mogę odkręcić jednej z nich, bo jest strasznie wyrobiona. Dodam, że mam klimę i to sprawną a samochód teraz nie jeździ z powodu ściętego paska rozrządu. Obawiam się, że muszę zdjąć obie chłodnice, żeby odkręcić tę śrubę. Teraz pytanie, czy orientujecie się, czy są może ludzie, którzy mogą przyjechać do klienta i spuścić czynnik? Jeżeli nie, to muszę go wypuścić w atmosferę i tutaj pytanie którędy - w którym miejscu rozszczelnić układ, żeby nic nie zepsuć i nie zrobić sobie krzywdy. Chyba, że macie jakieś inne idę, odkręcenia śrubki. Dodam, że torx i młotek raczej ciężko bo chłodnice przeszkadzają
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
kojak mi też przy wymianie rozrządu jedna śruba z koła pasowego się nie chciała odkręcić, i musieliśmy zdemontować cały przód, freon poszedł w powietrze po całym demontażu przodu śrubę odkręciliśmy z kłopotem ale poszła, do tego wymieniłem koło pasowe na nowe bo stare mi biło, z tyłu koła ten metal mi się wyrobił, po wymianie wszystko hula dobrze, szkoda tylko że freon poszedł i musiałem nowe koło kupić co do tanich nie należy.a te śruby to dziadostwo jest i często się wyrabiają jak się je odkręca.