[1Z AFN] Czym różnią się wtryski?.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[1Z AFN] Czym różnią się wtryski?.
Z racji przypadkowe usunięcia tematu z bazy danych z tego miejsca pragnę serdecznie przeprosić autora tematu oraz wszystkich którzy brali udział w dyskusji. Temat zakładam ponownie i zapraszam do konwersacji Jeśli wątek jest zbędny proszę o informację, może być w nawet w tym temacie.
na ostatniej stronie bylo pisane przez przemik ze jak chce sie podnies moc w audi na przeplywce bosch to trzeba wybrac albo wtrychy albo program bo map sensor jest do 1bara i nie ma sensu niby, ja jestem za wypowiedzia UKIXX ze jezeli chodzi o map sensor to mozna go oszukac albo i nawet inny wstaic np do 1.5bara, a wtryski z 1z roznia sie od afn srednica otworkow w rozpylaczu 1z 0.194 a afn 0.205 tak samo jak ASV z tym ze asv ma cisnienie przedwtrysku 220bar jak ktos ma inne inforamcje na temat roznicy wtryskow afn a asv to prosze podac
Tyle sie nameczylem ech... a dyskusja szła w fajną strone...
Oszukiwanie MAP sensora ??? OK - pytanie - ile to mialoby kosztowac i z czym sie to wiaze ?
Pojezdzilem troche na programie od Rogala (115 KM i 280 Nm) swoja B4... i oczywiscie chcialem wiecej... pojechalem wiec do niego i mowie ze chce wiecej... a on popatrzyl na moje B4... i mowi - "Przyjedz innym autem...." :mrgreen:
Kupilem A4...
Pozdr
Oszukiwanie MAP sensora ??? OK - pytanie - ile to mialoby kosztowac i z czym sie to wiaze ?
Pojezdzilem troche na programie od Rogala (115 KM i 280 Nm) swoja B4... i oczywiscie chcialem wiecej... pojechalem wiec do niego i mowie ze chce wiecej... a on popatrzyl na moje B4... i mowi - "Przyjedz innym autem...." :mrgreen:
Kupilem A4...
Pozdr
Karol....karol121 pisze:dlaczego tak powiedzial :?:przemik pisze:Pojezdzilem troche na programie od Rogala (115 KM i 280 Nm) swoja B4... i oczywiscie chcialem wiecej... pojechalem wiec do niego i mowie ze chce wiecej... a on popatrzyl na moje B4... i mowi - "Przyjedz innym autem...."
Kupilem A4...
po prostu opłacalne mody w tym aucie sie skonczyly... chcac wiecej musialbym zmienic: ECU, wiazke, wtryski, pompe, przeplywke, zrobic dedykowany software etc etc, a to oznacza - nieskonczoną ilosc pochlonietej kasy oraz jedną rzecz na ktorą mało kto zwraca uwage - odsprzedaz takiego samochodu jest znacznie utrudniona raz bo cena musi byc wyzsza adekwatnie do poniesionych kosztow, dwa - trzeba znalezc zapalenca podobnego do siebie zeby zrozumial co tak naprawde dają modyfikacje zrobione w aucie.
Przecietny koles na gieldzie powie : Panie a ile to pali albo... jak cos podkrecil to pewnie pałował = zarzniete auto.
I jeszcze jedno, pewnie sie powtorze, - pakowanie sie w ponad 300 Nm momentu bez napedu Quattro - lekko mija sie z celem.
Dlatego zamiast pakowac kase w starego turbokibla sprzedalem go i kupilem duzo bardziej komfortowe i rozwojowe A4 z AFN..
Pozdrawiam
bardzo dobry zakup ten AFN najpierw jeździ 200 a potem do 120 rakieta IV bieg i spadochron :cry: lepiej do 1Z założyć wtryski od AFN i softa ewentualnie "rezystorowy dopalacz" i nie mieć niespodzianek typu notlauf, który w AFN ginie dopiero po restarcie silnika a nie tak jak w 1Z po powrocie do normalnych parametrów :mrgreen:
dodam że seryjny 1Z ma na turbo ok 0.85-0.9 bar a seryjny AFN 0.95bar :lol:
dodam że seryjny 1Z ma na turbo ok 0.85-0.9 bar a seryjny AFN 0.95bar :lol:
UKI zadam pytanie - ile miales "aefenow" ze stawiasz takie tezy.??
Przewaga AFN a nad 1Z jest niepodwazalna. I kierowanie dyskusji na tory ktore probujesz wyznaczyc swoim postem i tak tego nie zmieni.
Notlaufy... wzruszam tylko na to ramionami...owszem zdarzają sie w zamulonych turbinach aut ktorych poprzednicy traktowali je lekko mowiąc nieodpowiednio.
Pozdrawiam
Przewaga AFN a nad 1Z jest niepodwazalna. I kierowanie dyskusji na tory ktore probujesz wyznaczyc swoim postem i tak tego nie zmieni.
Nawet najlepiej zaczipowanym 1Z nie jezdzi sie tak dobrze jak TDI wyposazanym w turbine VTG... tak samo jak wrazenia z jazdy najlepiej zaczipowanym AFN/AVG są mierne w porownaniu z jazdą autem z silnikiem AWX/AVF.UKI_XX pisze: lepiej do 1Z założyć wtryski od AFN i softa ewentualnie "rezystorowy dopalacz"
Notlaufy... wzruszam tylko na to ramionami...owszem zdarzają sie w zamulonych turbinach aut ktorych poprzednicy traktowali je lekko mowiąc nieodpowiednio.
Pozdrawiam
przemik pisze:UKI zadam pytanie - ile miales "aefenow" ze stawiasz takie tezy.??
Przewaga AFN a nad 1Z jest niepodwazalna. I kierowanie dyskusji na tory ktore probujesz wyznaczyc swoim postem i tak tego nie zmieni.Nawet najlepiej zaczipowanym 1Z nie jezdzi sie tak dobrze jak TDI wyposazanym w turbine VTG... tak samo jak wrazenia z jazdy najlepiej zaczipowanym AFN/AVG są mierne w porownaniu z jazdą autem z silnikiem AWX/AVF.UKI_XX pisze: lepiej do 1Z założyć wtryski od AFN i softa ewentualnie "rezystorowy dopalacz"
Notlaufy... wzruszam tylko na to ramionami...owszem zdarzają sie w zamulonych turbinach aut ktorych poprzednicy traktowali je lekko mowiąc nieodpowiednio.
Pozdrawiam
Czyli nawet w dobrze zaczipowanym 1z-ecie nie da sie tak ustawic parametrow aby wykres momentu byl jak najbardziej zblizony do AFN?
i tu dochodzimy do sedna sprawy... pojechalem do Rogala z wykresem mocy i momentu w reku pokazalem mu to i powiedzialem - Chce miec TAK.
Tylko sie rozesmial :mrgreen:
Kup cos z VTG i przyjedz - bedziemy myslec - mi powiedzial.
Srednioutrzymanego AFN z 300 tysiami na szafie robisz na 140/320 samym programem.
Turbina od AWX/AVF otwiera kolejny STAGE tuningowy - mozna atakowac ok. 160/350.
AFN/AVG to ostatnie z dobrych praktycznie bezproblemowych silników, ktorymi po 300 tysiach robisz czipsa i robisz kolejne 300 <ok>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tylko sie rozesmial :mrgreen:
Kup cos z VTG i przyjedz - bedziemy myslec - mi powiedzial.
Srednioutrzymanego AFN z 300 tysiami na szafie robisz na 140/320 samym programem.
Turbina od AWX/AVF otwiera kolejny STAGE tuningowy - mozna atakowac ok. 160/350.
AFN/AVG to ostatnie z dobrych praktycznie bezproblemowych silników, ktorymi po 300 tysiach robisz czipsa i robisz kolejne 300 <ok>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
no dobra koledzy, nie kłóćmy się i nie zbaczajmy z tematu, post jest pt. czym się różnią wtryski 1Z i AFN a nie którego lepiej podkręcisz
a więc wtryski jak już napisał karol121 różnią się średnicą otworków a także ktoś pisał, że w starym 1Z były jednosprężynowe a w nowszych i w AFN są dwusprężynowe
a więc wtryski jak już napisał karol121 różnią się średnicą otworków a także ktoś pisał, że w starym 1Z były jednosprężynowe a w nowszych i w AFN są dwusprężynowe
przemik, nie wiem czy wiesz ale 1Z i AFN to te same silniki rozniace sie osprzetem
wiec jesli ktos chce grubo atakowac to lepiej niech znajdzie w dobrym stanie 1Z niz zajechanego AFNa
do 1Z spokojnie mozna wrzucic turbo VNT i zje bez niczego AFNa
poza tym jak sam pisales na Boschu da rade wyjsc ponad 310 Nm na wtryskach i sofcie a na jednej z tych rzeczy tylko 280 ---> wiec jesli uwazasz ze te 30 Nm nie jest warte zachodu to po co wogole sie bawic w tuning, lepiej kupic auto ktore ma 600 KM i dopiero je robic bo mozna wiecej
nie kazdy chce isc grubo i miec 160 - 200KM --> niektorym wystarczy ze beda mieli te 125 koni i 310 Nm
a zaloze sie ze auto bedzie sie lepiej ogranialo na sofcie i dobrych wtryskach niz na jednej z tych rzeczy
kolejna sprawa jest to ze twierdzisz ze dawka paliwa nie ma nic do cisnienia doladowania ( padlo takie stwierdzenie w usunietym temacie) niestety nie doczekalem sie odpowiedzi - jestem ciekaw na jakiej podstawie tak twierdzisz
[ Dodano: 2009-01-07, 17:40 ]
jesli ktos nie umie jezdzic autem to owszem
mam ponad 310 Nm i planuje wiecje, i poki co ciezko mi zerwac przyczepnosc i bardzo ladnie sie odpycha
kwestia programu i tego w ktorym momencie masz moment maksymalny
[ Dodano: 2009-01-07, 17:43 ]
UKI_XX, to Ty chyba nie miales problemu z notlaufem w 1Z tak samo sie objawia, wiec zastanow sie zanim cos napiszesz
sa dwie przewagi 1Z nad AFN
na przykladzie golfa - 1Z sprzeglo jednomasowe -AFN dwumas
1Z turbo bez kierownic - AFN --> VNT
akurat jesli chodzi o turbo to minus AFNa tylko jesli ktos ma PSJ, a tak to akurat zaleta <ok>
wiec jesli ktos chce grubo atakowac to lepiej niech znajdzie w dobrym stanie 1Z niz zajechanego AFNa
do 1Z spokojnie mozna wrzucic turbo VNT i zje bez niczego AFNa
poza tym jak sam pisales na Boschu da rade wyjsc ponad 310 Nm na wtryskach i sofcie a na jednej z tych rzeczy tylko 280 ---> wiec jesli uwazasz ze te 30 Nm nie jest warte zachodu to po co wogole sie bawic w tuning, lepiej kupic auto ktore ma 600 KM i dopiero je robic bo mozna wiecej
nie kazdy chce isc grubo i miec 160 - 200KM --> niektorym wystarczy ze beda mieli te 125 koni i 310 Nm
a zaloze sie ze auto bedzie sie lepiej ogranialo na sofcie i dobrych wtryskach niz na jednej z tych rzeczy
kolejna sprawa jest to ze twierdzisz ze dawka paliwa nie ma nic do cisnienia doladowania ( padlo takie stwierdzenie w usunietym temacie) niestety nie doczekalem sie odpowiedzi - jestem ciekaw na jakiej podstawie tak twierdzisz
[ Dodano: 2009-01-07, 17:40 ]
przemik pisze:pakowanie sie w ponad 300 Nm momentu bez napedu Quattro - lekko mija sie z celem.
jesli ktos nie umie jezdzic autem to owszem
mam ponad 310 Nm i planuje wiecje, i poki co ciezko mi zerwac przyczepnosc i bardzo ladnie sie odpycha
kwestia programu i tego w ktorym momencie masz moment maksymalny
[ Dodano: 2009-01-07, 17:43 ]
UKI_XX, to Ty chyba nie miales problemu z notlaufem w 1Z tak samo sie objawia, wiec zastanow sie zanim cos napiszesz
sa dwie przewagi 1Z nad AFN
na przykladzie golfa - 1Z sprzeglo jednomasowe -AFN dwumas
1Z turbo bez kierownic - AFN --> VNT
akurat jesli chodzi o turbo to minus AFNa tylko jesli ktos ma PSJ, a tak to akurat zaleta <ok>
no padło, szkoda, że temat poleciał bo był bardziej przejrzysty i tyczył się głównie różnic samych wtrysków a nie całego silnika, w tym momencie proponowałbym zmianę nazwy tematu na
"czym się różni 1Z od AFN"
a co do dawki i ciśnienia to jest prosta zależność:
większa dawka=więcej spalin
a więcej spalin=większe max ciśnienie doładowania (oczywiście pomijając regulację)
"czym się różni 1Z od AFN"
a co do dawki i ciśnienia to jest prosta zależność:
większa dawka=więcej spalin
a więcej spalin=większe max ciśnienie doładowania (oczywiście pomijając regulację)
Tak zgadzam sie z tym i jestem w posiadaniu tej wiedzy...Adamm pisze:przemik, nie wiem czy wiesz ale 1Z i AFN to te same silniki rozniace sie osprzetem
A nie lepiej znalezc w dobrym stanie AFN a niz 1Z... smiem twierdzic ze na rynku jest mimo wszystko wiecej zajechanych 1Z niz AFN ów.Adamm pisze: wiec jesli ktos chce grubo atakowac to lepiej niech znajdzie w dobrym stanie 1Z niz zajechanego AFNa
Do AFN a nic nie trzeba wrzucac i zje kazdego srednizczipowanego 1Z - koszty wrzucenia turbiny VTG + potencjalne klopoty przekraczja spokojnie koszty ktore ponisiesz dokladajac do A4 z AFN/AVG.Adamm pisze: do 1Z spokojnie mozna wrzucic turbo VNT i zje bez niczego AFNa
Adamm pisze:poza tym jak sam pisales na Boschu da rade wyjsc ponad 310 Nm na wtryskach i sofcie a na jednej z tych rzeczy tylko 280 ---> wiec jesli uwazasz ze te 30 Nm nie jest warte zachodu to po co wogole sie bawic w tuning, lepiej kupic auto ktore ma 600 KM i dopiero je robic bo mozna wiecej
Tylko pokaz mi na tym forum osoby ktore stac na auto z 600 KM... tuning ma sens... caly czas rozmawiamy o tym na jakiej bazie lepsze wyniki mozna osiagnac...
Adamm pisze: nie kazdy chce isc grubo i miec 160 - 200KM --> niektorym wystarczy ze beda mieli te 125 koni i 310 Nm
Stawiam dolary przeciwko orzechom ze po polroku jazdy na lekkim sofcie będą chcieli wiecej... sam napisales ze planujesz dalsze mody :mrgreen:
I tu sie zgadzam - ale tylko w przypadku "osiemdziesiatek" ktore mają LMM PierburgaAdamm pisze: zaloze sie ze auto bedzie sie lepiej ogranialo na sofcie i dobrych wtryskach niz na jednej z tych rzeczy
Odpowiedz byla - za pozno odwiedziles watek - zostal skasowany... gdybym odpowiedzial Ci na to teraz bedzie to odpowiedz wyrwana z kontekstu wiec sens jej moze byc zamzany.Adamm pisze:kolejna sprawa jest to ze twierdzisz ze dawka paliwa nie ma nic do cisnienia doladowania ( padlo takie stwierdzenie w usunietym temacie) niestety nie doczekalem sie odpowiedzi - jestem ciekaw na jakiej podstawie tak twierdzisz
[ Dodano: 2009-01-07, 17:40 ]
przemik pisze:pakowanie sie w ponad 300 Nm momentu bez napedu Quattro - lekko mija sie z celem.
Sugerujesz mi ze jestem kiepskim kierowcą - dosc ryzykowna teza...Adamm pisze: mam ponad 310 Nm i planuje wiecje, i poki co ciezko mi zerwac przyczepnosc i bardzo ladnie sie odpycha ...jesli ktos nie umie jezdzic autem to owszem
Widzialem dwa identyczne Audi TDI na kresce - jedno z Q drugie bez... powiem krotko... NO QUATTRO NO CHANCE...
To nie tyle przewaga po prostu sprzeglo jedomasowe jest mniej awaryjne i tansze w serwisowaniu.Adamm pisze:sa dwie przewagi 1Z nad AFN
na przykladzie golfa - 1Z sprzeglo jednomasowe -AFN dwumas
No tutaj to jest zdecydowana przewaga AFN a - jesli ktos twierdzi inaczej tu znaczy ze tkwi w sredniowieczu motoryzacji i zaprzecza temu co wymyslili inżynierwie w Inglostad.Adamm pisze:1Z turbo bez kierownic - AFN --> VNT
Pokaz mi chociaz jeden nowoczesny silnik TDI ktory nie posiada turbiny ze zmienną geometrią. Czyzby naprawde montowano z uporem maniaka cos co jest gorsze.
Reasumując - uwazam ze 1Z to genialny silnik i IMHO - diesel wszechczasów, ale sprawdza sie dobrze w starszych konstrukcjach, a jego mozliwosci tuningowe chodz spore są ograniczone.
Pozdrawiam
nie no z tym turbo to bylo z przymrozeniem oka i tak samo jak w przypadku sprzegla tyczylo sie mniejszej awaryjnosci
jednak uwazam ze AFNy z racji mocy mniej byly oszczedzaneprzemik pisze:Adamm napisał/a:
wiec jesli ktos chce grubo atakowac to lepiej niech znajdzie w dobrym stanie 1Z niz zajechanego AFNa
A nie lepiej znalezc w dobrym stanie AFN a niz 1Z... smiem twierdzic ze na rynku jest mimo wszystko wiecej zajechanych 1Z niz AFN ów.
mowa o grubszych modach przy ktorych w AFNie tez musisz zmienic turboprzemik pisze:Adamm napisał/a:
do 1Z spokojnie mozna wrzucic turbo VNT i zje bez niczego AFNa
Do AFN a nic nie trzeba wrzucac i zje kazdego srednizczipowanego 1Z - koszty wrzucenia turbiny VTG + potencjalne klopoty przekraczja spokojnie koszty ktore ponisiesz dokladajac do A4 z AFN/AVG.
nie kazdego tez stac sprzedac 80tke i kupic nowszeprzemik pisze:Adamm napisał/a:
poza tym jak sam pisales na Boschu da rade wyjsc ponad 310 Nm na wtryskach i sofcie a na jednej z tych rzeczy tylko 280 ---> wiec jesli uwazasz ze te 30 Nm nie jest warte zachodu to po co wogole sie bawic w tuning, lepiej kupic auto ktore ma 600 KM i dopiero je robic bo mozna wiecej
Tylko pokaz mi na tym forum osoby ktore stac na auto z 600 KM... tuning ma sens... caly czas rozmawiamy o tym na jakiej bazie lepsze wyniki mozna osiagnac...
owszem tylko ja mam na tym punkcie fiola - a nie kazdy tak maprzemik pisze:sam napisales ze planujesz dalsze mody :mrgreen:
nie neguje przewagi quatro czy innych 4x4 ale zauwaz ze nie kazdy podnosi moc zeby stawac na kresce i sie scigac, niektorzy podnosza moc zeby zwiekszyc komfort jazdy, jakim jest np bezproblemowe wyprzedzanie, wtedy im nie potrzeba 4x4, a jedna oska spokojnie obsluzyprzemik pisze:Adamm napisał/a:
mam ponad 310 Nm i planuje wiecje, i poki co ciezko mi zerwac przyczepnosc i bardzo ladnie sie odpycha ...jesli ktos nie umie jezdzic autem to owszem
Sugerujesz mi ze jestem kiepskim kierowcą - dosc ryzykowna teza...
Widzialem dwa identyczne Audi TDI na kresce - jedno z Q drugie bez... powiem krotko... NO QUATTRO NO CHANCE...
a audi a4 z silnikiem AWX 130KM i 285Nm lub AVF 130KM i 305Nm naped jest na przódprzemik pisze:I jeszcze jedno, pewnie sie powtorze, - pakowanie sie w ponad 300 Nm momentu bez napedu Quattro - lekko mija sie z celem.
Adamm pisze:wiec jesli ktos chce grubo atakowac to lepiej niech znajdzie w dobrym stanie 1Z niz zajechanego AFNa
moim zdaniem zajechany AFN czy 1Z to pjecie wzgledne i wogole co tzn zajechany :?:po modach czy fabryczny o co w tym chodzi :?: chodzi o rocznik silnikow :?: moze byc 1z z 92r w lepszym stanie od AFN z 2000r, to zalezy jak kto dba o silnik jezeli chodzi o sam silnikprzemik pisze:A nie lepiej znalezc w dobrym stanie AFN a niz 1Z... smiem twierdzic ze na rynku jest mimo wszystko wiecej zajechanych 1Z niz AFN ów.
w starszych konstrukcjach tzn jakich 1z czy AFN to ten sam blok glowica caly silnik bez osprzetu, myslisz ze niemieccy konstruktorzy zmienili silnik bo dali 20KM wiecej :?: konstrukcia silnika tdi jest taka sama jak 1.6d (chodzi mi o sam blok) tylko wyzszy no i jak wiadomo srednica cylindra wieksza tak to wszystko pasuje, a 1.6D powstał na bazie 1.6benz i nie klucmy sie juz o to czy afn jest lepszy od 1z bo to te same silniki rozniace sie tylko i wylacznie osprzetemprzemik pisze:Reasumując - uwazam ze 1Z to genialny silnik i IMHO - diesel wszechczasów, ale sprawdza sie dobrze w starszych konstrukcjach, a jego mozliwosci tuningowe chodz spore są ograniczone.