[B4 1.9 1Z 90KM] Czym zakleić brok w silniku
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z 90KM] Czym zakleić brok w silniku
Witam.Jakiś czas temu wymieniałem brok w silniku gdyż dość mocno cieknął płyn chłodniczy.Teraz znów zauważyłem że lekko się poci z pod niego.Nie mam ochoty znów tego wymieniać gdyż po pierwsze aby mieć do tego dojście należy połowę osprzętu silnika wyjąć a po drugie pewnie wymiana nic nie da gdyż pewnie są już jakieś wżery w bloku w tym miejscu.Pomyślałem to zakleić z zewnątrz jakimś dobrym klejem lub zrobić łatę z blachy i też ją osadzić na kleju.Znacie jakieś dobre kleje które zaraz nie odpadną??
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Znam silikony także te "coś warte" i na dłuższą metę są warte tyle co napisałem w poście wyżej.Także kolego (bez urazy) jak naprawdę nie znasz jakiegoś kleju godnego polecenia to nie pisz więcej no chyba że chcesz sobie ponabijać postów...
damianek1234561 bardziej chodziło mi o jakieś kleje dwuskładnikowe do metalu.Nie wiem czy klej do szyb wytrzyma temperatury no i działanie samego płynu.I to nie jest sprawa czy silikon mi pasuje czy nie tylko przez kilkanaście użytkowania samochodów wiem ze silikony nie wytrzymują próby czasu...
damianek1234561 bardziej chodziło mi o jakieś kleje dwuskładnikowe do metalu.Nie wiem czy klej do szyb wytrzyma temperatury no i działanie samego płynu.I to nie jest sprawa czy silikon mi pasuje czy nie tylko przez kilkanaście użytkowania samochodów wiem ze silikony nie wytrzymują próby czasu...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja urazy nie czuję ale ty na pewno gdyż po moim poście musiałeś "coś" odpisać i oczywiście zamiast poradzić coś w mojej sprawie,czytaj sprawie dotyczącej kleju,wolałeś napisać że nie umiem nakładać silikonu.Brawo.Powiem ci że od dłuższego czasu nie zaglądam na forum właśnie przez to że większość nowych użytkowników zamiast konkretnie odpowiadać na pytania woli pisać bzdury.Ci wszyscy starzy użytkownicy którzy mają coś do powiedzenia już dawno tu niestety nie zaglądają.A szkoda...Pamiętaj że forum to nie nabijanie postów bądź punkcików które tak naprawdę nie świadczą o twojej wiedzy w danym temacie.A wiem to z doświadczenia gdyż większość punktów dostałem za bzdurne odpowiedzi a te naprawdę wartościowe nie zostały zapunktowane.Wiec panowie powtarzam pytanie.Znacie jakiś dobry,sprawdzony klej którym był zalepił brok w silniku?
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
co do kleju :mrgreen: to ja używałem nie wprawdzie do klejenia bloku ale, do zaklejenia pęknięcia w żeliwnej misce olejowej kleju autoweld cx-80 http://www.ekwasek.pl/index.php?product ... &prod_id=6 typowy klej dwuskładnikowy mieszamy w równych proporcjach i nakładamy aby klej stał się bardziej plastyczny lub nawet lejący wystarczy go podgrzać opalarką lub suszarką do włosów, w pełni ta temperatura wystarczy żeby stał się bardzo plastyczny
zaklejane pękniecie wytrzymało 4 lata i nie wiem ile by jeszcze wytrzymał ten klej ale przy remoncie silnika jak miska była na wierzchu klej oczyściłem gdzie warstwa była grubsza ok 0.4 mm dobrze radził sobie punktak którym odbijałem warstwę kleju na obrzeżach i zakamarkach szlifierka i tarcza klejona z papieru ściernego
pękniecie zostało pospawane i profilaktycznie zasmarowane wspomnianym klejem
co do zastosowania w obecnych warunkach ciężko będzie ci aby klej nie spływał za ciepło jest, musisz zaczekać z tym aż temperatura spadnie do bardziej cywilizowanych wartości i działać co do utwardzenia musisz poczekać ok 24 h to co podają na opakowaniu jest lekko zaniżone, natomiast kształtowanie spoiny to max 10-15 min
powodzenia myślę ze pomogłem
zaklejane pękniecie wytrzymało 4 lata i nie wiem ile by jeszcze wytrzymał ten klej ale przy remoncie silnika jak miska była na wierzchu klej oczyściłem gdzie warstwa była grubsza ok 0.4 mm dobrze radził sobie punktak którym odbijałem warstwę kleju na obrzeżach i zakamarkach szlifierka i tarcza klejona z papieru ściernego
pękniecie zostało pospawane i profilaktycznie zasmarowane wspomnianym klejem
co do zastosowania w obecnych warunkach ciężko będzie ci aby klej nie spływał za ciepło jest, musisz zaczekać z tym aż temperatura spadnie do bardziej cywilizowanych wartości i działać co do utwardzenia musisz poczekać ok 24 h to co podają na opakowaniu jest lekko zaniżone, natomiast kształtowanie spoiny to max 10-15 min
powodzenia myślę ze pomogłem
hudy,
http://www.chester.com.pl/POL/problemy/ ... _BLOKI/16/
wiele razy korzystałem z materiałów tej firmy.
http://www.chester.com.pl/POL/problemy/ ... _BLOKI/16/
wiele razy korzystałem z materiałów tej firmy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
A ja bym pomyślał nad poxiliną, dwuskładnikowy niedrogi klej, wytrzymuje wysokie temperatury. Rok temu zaczął u nas w domu ciec piec C.O.,w akcie rozpaczy zakleiliśmy poxiliną, zamawiając jednocześnie nowy piec, który nam zrobili w 2 tygodnie, a ten stary piec trzyma do dzisiaj, a nowy czeka w garażu na to aż poxilina puści, a ona wcale nie ma ochoty:) Polecam, poxiline, tylko trzeba ją dobrze rozrobić i powierzchnia musi być czysta i sucha. Klej dostępny w każdym baumarkcie.