Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5443
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 kwie 2012, 18:00

Dreamer pisze:A mi śpiewają 500zł za zostawienie samochodu, wyczyszczenie i poustawianie ;/
Jeszce powiedzą , że dodatkowo kilka drobnostek trzeba było wymienic to i z 700 zrobi sie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 05 kwie 2012, 18:36

To ja dziękuję...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 kwie 2012, 10:51

Dreamer pisze:A mi śpiewają 500zł za zostawienie samochodu, wyczyszczenie i poustawianie ;/
Jak masz blisko to zapraszam do woj. lubelskiego <ok> na pewno taniej wyjdzie i autko będzie śmigało <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 11 kwie 2012, 19:35

mam taki problem i nie wiem czy to już nastawnik (bo właśnie jego podejrzewam). Mianowicie jak dam gazu do oporu to w granicach 2800 auto się jakby zadławi i już powyżej 3 tyś ma mniejszego kopa. Dodam że mam wirusa od Kostrza na wtryskach AFN, turbina bije ok 0,9 bar, N75 sprawdzony, niestety auto na boschu także więcej to chyba z fusów sam mogę wywróżyć. A i jak odepnę przepływkę to jeszcze gorzej. Jakieś pomysły, słusznie podejrzewam nastawnik, czy to jednak nie mogą być jego objawy?? Proszę o pomoc

[ Dodano: 2012-04-11, 21:52 ]
dodam jeszcze że ten objaw czasami występuje a czasami auto idzie bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 kwie 2012, 22:44

mody86 pisze:A i jak odepnę przepływkę to jeszcze gorzej.
Nie dziwne ;-)
mody86 pisze:Jakieś pomysły, słusznie podejrzewam nastawnik,
Nie, nie słusznie.
mody86 pisze:N75 sprawdzony
Jak sprawdzałeś N75?

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 11 kwie 2012, 23:03

wymieniłem bo swoja drogą też głupiał
trepek pisze:mody86 napisał/a:
Jakieś pomysły, słusznie podejrzewam nastawnik,

Nie, nie słusznie.
czyli co??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 kwie 2012, 23:12

Możesz mieć przeładowanie. Bosch nie wejdzie w Notlaufa ale będzie miał podobny objaw co Twój, dlatego pytam się jak sprawdzałeś N75?

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 12 kwie 2012, 18:35

jak miałem przeładowanie to wyskakiwał mi błąd, już nie pamiętam dokładnie jaki, później podmieniłem na używany N75 i przeładowanie zniknęło i kupiłem nowy bo tamten używany nie był mój, i w sumie w inny sposób nie sprawdzałem, a mówisz że warto jeszcze sprawdzić??

[ Dodano: 2012-04-13, 22:35 ]
dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem N75 i jest 100% dobry, czyli co mogę podejrzewać??

[ Dodano: 2012-04-14, 12:45 ]
I jeszcze jedno, dzisiaj przy obrotach ok 2tyś odjąłem i dodałem gazu i się zawahał( efekt dziury w gazie), pedał był podmieniany, czyli mogę się spodziewać nastawnika?? czy coś jeszcze innego sprawdzić??

Napoleon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:18
Lokalizacja: Skawina

Audi 80 b4 tdi 1z '94- nastawnik.

Post autor: Napoleon » 15 kwie 2012, 21:30

Witam,
Podepnę się pod wątek. Jestem spod Krakowa. Na biegu jałowym mi obroty falują. I po wyżej 3000 obrotów autko jakby słabsze (zauważyłem to przy dużych mrozach, jednak potem jakby się uspokoiło). Generalnie przebieg ponad 300 k i stawiam na nastawnik. Szukam mechesa z okolic i znalazłem pana na allegro: http://allegro.pl/naprawa-regeneracja-n ... 30665.html Opole/Próśzków. Nie jest może strasznie blisko, ale bliżej niż do Lubartowa lub Tomaszowa.Czy ktoś miał z nim do czynienia? Lub czy jest ktoś sprawny przy robicie z nastawnikami z okolic Krakowa?
Z góry dziękuje za podpowiedź. Sam jestem raczej zielony z mechaniki.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 kwie 2012, 22:28

a nie masz czasem bliżej do trepka? :mrgreen:

johan27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2010, 14:16
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: johan27 » 18 kwie 2012, 17:46

Witam mam takie pytanie mam podobne objawy jak zanieczyszczony nastawnik lub zaworek N75 brak mocy choć czasami zdarzy się ze auto jedzie prawie pełną mocą. Nastawnik był czyszczony ok 6-7 tys temu zawór N75 sprawdzałem po znalezionych opisach na necie czyli czyszczenie czy pracuje po podpięciu 12 V i szczelność. Przewody paliwowe sprawdzałem pod względem nieszczelności.Ale niestety nie mam dostępu do vaga. I tu moje pytanie a raczej prośba czy jest ktoś z okolic Gliwic i jest w stanie sprawdzić mi kompem co jest nie tak bądź użyczyć przepływki do sprawdzenia? nie znam w okolicy żadnego zaufanego warsztatu. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś sugestie co mogę sprawdzić bez vaga.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 18 kwie 2012, 17:59

Nastawniki siadają po 200tys. km, w każdym bądź razie nie po 6-7tys. Jeśli N 75 sprawny to pewnie przepływka walnięta. U mnie było to samo. Samochód raz jechał, raz nie.

Masz pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych?
Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś sugestie co mogę sprawdzić bez vaga.
Ostatnio się przekonałem, że bez VAGa nie ma co zaczynać ;-)

johan27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2010, 14:16
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: johan27 » 18 kwie 2012, 18:26

Przewody sprawdzałem pęcherzy nie ma ,filtr paliwa czyszczony.Jest może jakiś sposób na sprawdzenie przepływki bez vaga ? szukałem na forum niestety nic nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 18 kwie 2012, 19:07

np,ten wątek, https://audi80.pl/1z-wadliwy-przeply ... t58893.htm za malo szukałeś

johan27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2010, 14:16
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: johan27 » 18 kwie 2012, 19:29

Watek jest o nastawniku ja szukam sposobu sprawdzenia przepływki bez VAG-a?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga