Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Dziwna reakcja na pedal gazu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

[B4 1Z] Dziwna reakcja na pedal gazu

Post autor: d4wid95 » 07 lis 2014, 16:08

Witam. Ostatnimi czasy miłem wątpliwości co do doładowania w moim audiku, więc postanowiłem zakupić manometr. Po dłuższym czasie jazdy z manometrem (ok 3 tygodnie) zauważyłem, że po wciśnięciu gazu do końca strasznie dziwnie zachowuje sie doładowanie - wzrośnie do 1.2 po czym nagle spada do niecałego 1 bara, natomiast gdy wcisnę 3/4 gazu to turbo trzyma równo 1.2 bara. Szczerze to nie miałem pojęcia gdzie napisać temat więc napisałem w ogólnym dziale TDI. Z góry dziękuję i liczę na pomoc :)

Dodam, że to 1z na boschu na sofcie kostrza. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2014, 19:37

d4wid95 pisze:zauważyłem, że po wciśnięciu gazu do końca strasznie dziwnie zachowuje sie doładowanie - wzrośnie do 1.2 po czym nagle spada do niecałego 1 bara, natomiast gdy wcisnę 3/4 gazu to turbo trzyma równo 1.2 bara.
Nie ma w tym nic dziwnego 8-)

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 07 lis 2014, 20:40

Nigdy wczesniej taka sytuacja nie miala miejsca. Uszczelniłem pompę i wymieniłem rozrząd i zaczęło być to odczuwalne. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2014, 20:47

d4wid95 pisze:Nigdy wczesniej taka sytuacja nie miala miejsca
Zawsze tak zbija na "boschu "z programem ;-) i to jak narasta ciśnienie, zalezy od wciaskania gazu.Załóz nówkę n75 i zobacza jak bedzie zbijał ...wielkiej różnicy nie bedzie ,o ile twój n75 jest sprawny.Problem jest wtedy ,jak niesprawny n75 zbija ciśnienie w taki sposób ,ze ciśnienie "faluje '' ...wtedy to zaczyna być odczuwalne w czasie jazdy ,powodując efekt jakby raz ciągnął ,a raz nie ...miałem ostatnio własnie taki przyapdek ...wkazówka manometru latała przy stałym gazie od 0.8 do 1,1 bara...przyczyną był "wytłuczony " n75

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 07 lis 2014, 23:50

Załóz nówkę n75
Czy dobrze wyczytałem, że można podmienić n75 z zaworkiem włączającym obieg wewnętrzny? Bo tak się składa, że akurat mam klimę :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lis 2014, 21:21

d4wid95 pisze:Czy dobrze wyczytałem, że można podmienić n75 z zaworkiem włączającym obieg wewnętrzny? Bo tak się składa, że akurat mam klimę :mrgreen:
Zamienić można ,tyle że szkoda na to czasu ....niestety po takiej zmianie jest lipa ,auto zamulone ,doladowanie max 0,6 bara....testowałem kiedyś z ciekawości taki zaworek od obiegu wewnętrznego klimy ,bo też posiadam 8-) . Ori n75 jest specyficznym elektrozaworem ,ze wzgledu na specyfikę pracy jaką wykonuje ,musi być bardzo szybki w działaniu ...każde opuznienie w reakcji na impulsy z ECU ,spowoduje zakłucenia w prawidłowym zbijaniu ciśnienia .Dlatego raczej nie da się go zastąpić innym typem zaworka ,pracującym w systemie ON-OFF ,gdzie tak szybka reakcja nie jest potrzebna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl