Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Dziwny odglos z okolic rozrzadu.

ODPOWIEDZ
pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

[1.9TDI 1Z] Dziwny odglos z okolic rozrzadu.

Post autor: pawelgosk » 17 kwie 2009, 23:18

Od jakiegos czasu borykam sie z problemem dziwnego odglosu z silnika ale moze zaczne historie od poczatku
- pazdziernik 2008 zakup samochodu, silniczek chodzi idealnie, bardzo gladko, ma podobno jakiegos delikatnego moda od Rogala wymiana termostatu i oleju na castrola 5w40 ( w tej chwili ma cos ok 8kkm- w miedzyczasie przy 7kkm 0,3L dolewki zeby utrzymac gorna granice na miarce
- luty 2009 wymiana paska rozrzadu, rolki i napinacza od tego czasu zrobione ok 5000 km (gosciu w warsztacie wymienial go na znaki ale twierdzil ze robil to w tym silniku wile razy)
- po wymianie silnik zaczal chodzic twardziej, subiektywnie odczucia zniknal kop od rozkrecajacej sie turbiny przy ok 2000 obr
- pojawily sie wieksze drgania budy
- z poczatku zrzucilem to na rozlegulowany kat wtrysku ale zostal on skorygowany i nic sie nie zmienilo
- czasami wystepowalo tez falowanie wolnych obrotow powodem tego okazala sie za duza dawka wychodzaca poza zakres regulacji - poprawione, silnik chodzi teraz zawsze rowniutko
- w miedzyczasie zauwazylem pojawienie sie dziwnego odglosu, wystepuje gdy silnik dobrze sie rozgrzeje 90 st przez jakis czas, przypomina odlos takiej grzechotki o ok 10 puknieciach w ciagu sek i okresie 2-3 sek najlepiej to slychac w okolicy kola zebatego rozrzadu stad znajomy rzucil przypuszczenie ze moze to byc odglos zazebiania sie kola z paskiem bo jak mocno nacisnac pasek to czasami pojawia sie troche podobny pojedynczy odglos, pasek wyglada na naciagniety dobrze bo znaki na napinaczu praktycznie sie pokrywaja
- silnik pali bardzo dobrze (teraz gdy nie grzeja juz swiece a w nocy jest chlodno pali za 1 obr, a jak jest juz rozgrzany pali za dotknieciem kluczyka)
- silnik przy niskich obrotach wkreca sie raczej leniwie dopiero przy 2,5k obr czuc ze jedzie nawet na 5 biegu przy predkosciach powyzej 120
- dymienie raczej sladowe -widoczne tylko w nocy w swiatlach innych (chociaz zima przed wymiana rozrzadu jakies wieksze chmurki puszczal)
- turbina pompuje dobrze ( max co moze przy tym sterowniku czyli 1 bar)
- spalanie przed wymiana paska od 7-9 l na 100 ( warszawa , 9 l - duze korki i z godzina zabawy w sniegu) po wymianie 7-8 gdy bylo zimno i teraz nawet 6 z kawalkiem
- w tej chwili silnik sie delikatnie poci spod srubek trzymajacych pokrywke rozrzadu, zero jakichkolwiek przedmuchow

Moze ktos wpadnie na pomysl skad bierze sie ten denerwujacy odglos ?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2009, 08:31 przez pawelgosk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 18 kwie 2009, 10:31

Ściąg pasek od alternatora i sprawdz czy dzieje się to samo. Masz klime? Sprawdz rolkę napinacza paska czy nie szumi i koło pasowe alternatora i kompresora jak jest klima.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl