Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] EGR.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 27 paź 2008, 20:08

tez zastanawiam się nad zaślepieniem EGRA ale mam do was takie pytanie jakie są tego plusy i minusy mógł by mi to ktoś przedstawić jak to wygląda;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 paź 2008, 20:11

ja uzyłem zwykłego wskaźnika jakie są przy butlach z gazem i tez dobrze wskazywał wiec nie trzeba używa jakiegos specjalistycznego sprzetu by mniej więcej sprawdzi cisnienie...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 27 paź 2008, 22:04

http://allegro.pl/item452479161_manomet ... uktor.html moze byc taki, a EGR to recyrkulator spalin i jego glownym zadaniem jest zmniejszenie emisij NO2 czyli ekologia, spokojnie mozesz go zaslepic a po takim zabiegu co mozesz dostrzec to ze silnik bardziej twardo pracuje

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 28 paź 2008, 22:03

z tego co w temacie wyczytałem to jeźli się zaślepi EGRA nic już nie będzie uciekać i całe ciśnienie skupi się na turbinie czyli to znaczy ze będzie większe doładowanie czyli większa moc ale nie będzie to znaczyło szybszego zużycia się turbiny?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 paź 2008, 22:23

Wszystkim, ktorzy brali udzial w tym wątku polecam poczytac troche opracowan na temat zaworu EGR, jego zasady dzialania i tego po co on jest w silnikach TDi.

A co do tematu: kolego pkowal... jedynym miarodajnym sprawdzeniem turbiny jest wykonanie pomiaru w tescie DYNAMICZNYM... VAG iem lub podpietym manometrem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 paź 2008, 22:37

przemik, znów chcesz pouczać wszystkich co piszą o EGR na forum a4?? już to nudne sie robi.

nie mówie bo po cos to załozyli ale znów nie ma co przesadzac ze bez tego sie nie obejdzie.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 paź 2008, 14:08

Wg mnie w ogóle temat EGRa jest jednym z głupszych wątków i nie prowadzących do niczego, spawa jest jasna jeśli zawór jest szczelny to zostaje jeśli nie zaślepiamy bądź zmieniamy na nowy (opcja z wydaniem kasy i bez) i po co pisać na ten temat referaty.... oczywiście egr nie tylko jest dla środowiska ale jest również z innych powodów i spełnia dodatkowe zadania, ale z nim czy bez niego można się obejść takie moje zdanie.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 29 paź 2008, 18:04

Solskier pisze:Wg mnie w ogóle temat EGRa jest jednym z głupszych wątków i nie prowadzących do niczego
przez grzecznosc nieprzecze <ok> <ok>

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 29 paź 2008, 20:52

Solskier napisał ze służy też do innych zadań ale jakich?

i mam jeszcze takie pytanie słyszałem ze egr jest po to zeby uniknąć rozruchu na zimno szczególnie zimą egr odrazu dostarcza ciepłe powietrze w tym przypadku spaliny ale ciepłe do komory spalania czy to prawda?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 paź 2008, 21:05

Wiem że EGR obniża temperaturę spalania poprzez dostarczenie spalin, które tworzą pewnego rodzaju osłonę powierzchni cylindra podczas detonacji mieszanki. Co skutkuje mniejszą absorpcją temperatury przez cylinder... ale niech wypowiedzą się jeszcze inni <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 paź 2008, 21:23

ja ze swoich doświadczeń mogę dodać że po zaślepieniu samochód dłużej łapie temperaturę...innych pozytywnych czy negatywnych skutków nie zauważyłem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl