Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 tdi 1z] eksperyment-termostat-nagrzewnica

ODPOWIEDZ
Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

[80 b4 1.9 tdi 1z] eksperyment-termostat-nagrzewnica

Post autor: Neo » 26 sty 2010, 14:32

Może najpierw o objawach- pomijając zimę, w temperaturze od 0 do +8 auto powoli łapie temperaturę dopiero jak ma około 50C i mu przycisnę (zakręcę popadnie turbiną) to wskakuje na 90C i trzyma ale jak włączę obieg na 2 to trochę zchodzi z temperatury. W momencie gdy na dworze jest -20 to wskazówka ledwo co sięga 50C nawiew włączony na 1 obiegu i dmucha letnie powietrze. Ale to normalne ja silnik jest nie dogrzany to skąd ma dmuchać to ciepłe powietrze. Rozumiem tez ze im nizsza temperatura otoczenia tym dłużej trwa rozgrzanie silnika. Czytałem ze to może być zapchana nagrzewnica czy termostat. O ile termostat wymieniłem (tak wiem mógł być uszkodzony) patrzyłem na węże to dolny jest zimny czyli termostat zamknięty w momencie gdy auto nie złapie odpowiedniej temp. Jednak jeżdżąc w lato i stając w korku nigdy się nie zagrzał ale to raczej nie mówi w 100% o tym ze termostat jest sprawny. Lekko ubywa mi płynu chłodzącego mianowicie podejrzewam rozszczelnienie nagrzewnicy jednak nie wiem do końca czy to będzie jej wina, o tuz po odpaleniu auta i przejechaniu kilku kilometrów gdy wchodzę do niego powrotem na podszybiu tak gdzieś 2cm od początku szyby na całej jej długości jest para wodna ale to może być skutek zetknięcia się zimnego powietrza z nagrzana szybą. Jednak dziś zrobiłem eksperyment. Włączyłem obieg wewnetyrzny na 1 i lekko uchyliłem okno. Auto po krótkim dystansie nabrało 90C i grzało ciepłym powietrzem dodam ze szyby również przestały parować. Po wyłączeniu REC temperatura auta spada.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 20:31 przez Neo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 26 sty 2010, 15:17

Nagrzewnica zabiera ciepło z układu. Miesza się z zimnym, ponieważ klapa obiegu jest otwarta i zasysa zimne powietrze z zewnątrz. Po włączeniu obiegu wew. klapa zostaje zamknięta i powietrze z nagrzewnicy nie miesza się już z tym zimnym tylko z znacznie cieplejszym z wewnątrz i temp. szybciej rośnie.
REC w standardzie działa tylko z AC najwidoczniej ktoś to sobie przerobił. Bdyby kogoś interesowało jak do zrobić to jest w dziale "warsztat".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl