Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Falujące obroty

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

Post autor: tomek-886 » 29 sie 2010, 13:35

pływanie ustało ale dlaczego taki wysoki kat wtrysku ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sie 2010, 14:09

tomek-886 pisze:pływanie ustało ale dlaczego taki wysoki kat wtrysku ??
Bo ktoś kto rozpinał rozrząd ,prawdopodobnie żle go spiął ;-) A ten który ustawiał ci ten rozrząd sprawdził przynajmniej czy rozrząd jest dobrze spiety? w sensie czy ustawiał punkt 0 na kole zamachowym i wkładał blokadę w koło pompy wtryskowej ? Bo jak nie to ,od tego powinien zacząć ;-) Według mnie masz koło pompy przestawione o jeden ząbek skoro nie można zejść z kątem poniżej 90
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

Post autor: tomek-886 » 01 wrz 2010, 19:48

W tym monecie sprawa stoi tak rozrząd zmieniony rolki tez n75 wymienione dołki ustały pływanie tez. ALEEEEEE odpala ciężkawo ponieważ ma BARDZO wysoki kat wtrysku a regulacja zmniejszająca ten kat jest już na maxa. Czy to czas na wymianę nastawnika ??Pomocy
PS po wymianie i ustawieniu w orginalnych punktach kat wzrosnoł do 112

[ Dodano: 2010-09-01, 20:53 ]
Może jakiś czujnik złe pokazuje czy coś pomóżcie

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 wrz 2010, 22:59

nastawnik nic nie ma do konta wtrysku, od regulacji konta wtrysku jest zawór N108 znajdujący się na dole w pompie wtryskowej, może być też przetarta wiązka od małej kostki na pompie (3 przewody) i jak będzie jeden z nich dotykał do masy (najczęściej w okolicach podstawy filtra oleju) to też może być problem z kątem wtrysku, kolejna sprawa to wtrysk sterujący i czujnik położenia wału są odpowiedzialne za odczyt kąta wtrysku
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 wrz 2010, 18:39

najprosciej sprawdzic n108 to zrobic test czy przestawia kat na max wczesny i na max pozny co do odpalania to wazny jest tu kat statyczny do kotrego nie ma nic n108 do sprawdzenia tez wtrysk sterujacy tak jak pisze UKI

KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: KrzysiekBP » 07 wrz 2010, 23:15

tomek-886 a może masz uszkodzony klin na małym kole rozrządu ?I z tego powodu problem z dokładnym ustawieniem kąta wtrysku...
The power of TDI:D:D:D

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 wrz 2010, 21:52

Dokładnie może być tak jak Krzychu pisze. U mnie właśnie powodem z ustawieniem kąta wtrysku był powoli zrywany klin, ale nie na wale tylko na kole od rozrządu. Mechanik widocznie za lekko dokręcił śrubę bo nawet czasem zecior potrafił strzelić w tłumik gdy rozrząd samoczynnie się przestawiał. Gdy odkręciłem to problematyczne koło, okazało się że brakowało nie wiele do obkręcenia się go w okół wału, a wtedy był by klops totalny.
Czyli jak by nie było, może warto zrzucić rozrząd i sprawdzić to koło, choć najpierw zacząć od prostszej rzeczy, a mianowicie sprawdzić rozrząd ustawiając na znaki.

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

Post autor: tomek-886 » 12 wrz 2010, 16:23

uszkodzony klin na małym kole rozrządu naprawione.Tylko jest następny problem :( Mianowicie gdy ustawiłem kat wtrysku taki jaki powinien być czyli koło 60 to samochód ledwo co odpalał a na starym ustawieniu 120 odpala lepiej ale i tak to nie jest rewelacja bo przy 20 stopniowej temperaturze na dworze jak samochód jest zimny to bez podgrzania świec nie odpali problem zaczyna się jak samochód ma koło 30 stopi to świece się nie podgrzewają i trzeba odpinać czujnik aby je podgrzać . I jeszcze jeden problem który mi się trafił to gdy samochód się nagrzeje to lubi czasami szarpać przy ruszaniu. błędy które się pokazują 00550-kontrola startu wtrysku 00281 czujnik prędkości który trzeba wymienić ;p Doradzicie coś
A mógł by mi ktoś opisać co oznaczają poszczególne rubryki i jakie wartości powinny byc

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 wrz 2010, 16:43

[quote przy 20 stopniowej temperaturze na dworze jak samochód jest zimny to bez podgrzania świec nie odpali problem zaczyna się jak samochód ma koło 30 stopi to świece się nie podgrzewają i trzeba odpinać czujnik aby je podgrzać . [/quote]


Świece grzeją się do +5 stopni. Powyżej się nie załączają kontrolka mrugnie i to wszystko. A u Ciebie przy 20 na + się grzeją to coś nie tak :-/

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

Post autor: tomek-886 » 12 wrz 2010, 16:46

No własnie problem jest zajebisty bo przy dobrze ustawionym kacie wtrysku gorzej pali . Samochód nie kopci no oczywiście jak na swój wiek . silnik pracuje równo tylko z tym odpalaniem i szarpanie . Nie wiem może czujnik jakiś czy wtrysk ??

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 22 wrz 2016, 20:09

Odświeżę, lecz u mnie falowanie jest nietypowe, od kilku dni podczas jazdy, gdy wcisnę sprzęgło i wrzucę na luz, puszczę sprzęgło to obroty spadają i falują w przedziale 1000-1200 i im bliżej zatrzymania się co chwile spadają i falują, mimo że auto toczy się na luzie. Dopiero po całkowitym zastopowaniu pojazdu obroty nie falują i są takie jakie powinny być jałowe. Noo... może jakieś takie lekkie falowanie na postoju jest ale praktycznie niewyczuwalne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 wrz 2016, 20:46

legendarny pisze:u mnie falowanie jest nietypowe
Nie ma czegoś takiego jak nietypowe falowanie ,każde falowanie jest typowe i ma swoją przyczynę ...w 99% przypadków jest to wina nastawnika ...bez względu czy to indukcyjny ,czy potencjometryczny ...tyle że przyczyny tego falowania są zgoła inne,bo w przypadku potencjometrycznego zwykle jest to zuzycie wskutek wytarcia ścieżek ,a w przypadku indukcyjnego zanieczyszczenie opiłkami .Falowanie w indukcyjnym jest bardziej charkterystyczne i zwykle wyglada to tak samo w kazdym przypadku ,natomiast potencjometryczny jest nieprzewidywalny i potrafi fiksować w mocno nie typowy sposób.Przyczyną falowania mogą byc jeszcze pękniete spręzyny tlokorozdzielacza w pompie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 22 wrz 2016, 21:50

U mnie jest potencjometryczny, w sumie to jakieś pierwsze dziwne sytuacje z obrotami zaczęły mi się odkąd pewien magik ustawił mi dawkę paliwa. Czy mógł coś uszkodzić robiąc taki zabieg?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 wrz 2016, 22:07

Byc może za dużą masz ustawiana..
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 wrz 2016, 21:44

Panowie nie chcę zakładać nowego tematu, bo też mam problem z falującymi obrotami. Tylko że u mnie obroty falują (a często auto gaśnie) dopiero po rozgrzaniu silnika. Jak jest zimny jeździ bez problemów.
Po nagrzaniu najpierw zauważam falowanie obrotów na jałowym biegu a w czasie jazdy szarpanie. Zdarzyło się że silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł.
Podmieniłem czujnik wału, ale bez zmian. Nastawnik czyszczony jakieś 90kkm temu, ale z tego co czytałem to nastawnik daje inne objawy.
Macie jakieś inne pomysły co do przyczyny???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga