[80 B4 1.9TDI 1Z] Falujące obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo ktoś kto rozpinał rozrząd ,prawdopodobnie żle go spiął A ten który ustawiał ci ten rozrząd sprawdził przynajmniej czy rozrząd jest dobrze spiety? w sensie czy ustawiał punkt 0 na kole zamachowym i wkładał blokadę w koło pompy wtryskowej ? Bo jak nie to ,od tego powinien zacząć Według mnie masz koło pompy przestawione o jeden ząbek skoro nie można zejść z kątem poniżej 90tomek-886 pisze:pływanie ustało ale dlaczego taki wysoki kat wtrysku ??
W tym monecie sprawa stoi tak rozrząd zmieniony rolki tez n75 wymienione dołki ustały pływanie tez. ALEEEEEE odpala ciężkawo ponieważ ma BARDZO wysoki kat wtrysku a regulacja zmniejszająca ten kat jest już na maxa. Czy to czas na wymianę nastawnika ??Pomocy
PS po wymianie i ustawieniu w orginalnych punktach kat wzrosnoł do 112
[ Dodano: 2010-09-01, 20:53 ]
Może jakiś czujnik złe pokazuje czy coś pomóżcie
PS po wymianie i ustawieniu w orginalnych punktach kat wzrosnoł do 112
[ Dodano: 2010-09-01, 20:53 ]
Może jakiś czujnik złe pokazuje czy coś pomóżcie
nastawnik nic nie ma do konta wtrysku, od regulacji konta wtrysku jest zawór N108 znajdujący się na dole w pompie wtryskowej, może być też przetarta wiązka od małej kostki na pompie (3 przewody) i jak będzie jeden z nich dotykał do masy (najczęściej w okolicach podstawy filtra oleju) to też może być problem z kątem wtrysku, kolejna sprawa to wtrysk sterujący i czujnik położenia wału są odpowiedzialne za odczyt kąta wtrysku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Dokładnie może być tak jak Krzychu pisze. U mnie właśnie powodem z ustawieniem kąta wtrysku był powoli zrywany klin, ale nie na wale tylko na kole od rozrządu. Mechanik widocznie za lekko dokręcił śrubę bo nawet czasem zecior potrafił strzelić w tłumik gdy rozrząd samoczynnie się przestawiał. Gdy odkręciłem to problematyczne koło, okazało się że brakowało nie wiele do obkręcenia się go w okół wału, a wtedy był by klops totalny.
Czyli jak by nie było, może warto zrzucić rozrząd i sprawdzić to koło, choć najpierw zacząć od prostszej rzeczy, a mianowicie sprawdzić rozrząd ustawiając na znaki.
Czyli jak by nie było, może warto zrzucić rozrząd i sprawdzić to koło, choć najpierw zacząć od prostszej rzeczy, a mianowicie sprawdzić rozrząd ustawiając na znaki.
uszkodzony klin na małym kole rozrządu naprawione.Tylko jest następny problem Mianowicie gdy ustawiłem kat wtrysku taki jaki powinien być czyli koło 60 to samochód ledwo co odpalał a na starym ustawieniu 120 odpala lepiej ale i tak to nie jest rewelacja bo przy 20 stopniowej temperaturze na dworze jak samochód jest zimny to bez podgrzania świec nie odpali problem zaczyna się jak samochód ma koło 30 stopi to świece się nie podgrzewają i trzeba odpinać czujnik aby je podgrzać . I jeszcze jeden problem który mi się trafił to gdy samochód się nagrzeje to lubi czasami szarpać przy ruszaniu. błędy które się pokazują 00550-kontrola startu wtrysku 00281 czujnik prędkości który trzeba wymienić ;p Doradzicie coś
A mógł by mi ktoś opisać co oznaczają poszczególne rubryki i jakie wartości powinny byc
A mógł by mi ktoś opisać co oznaczają poszczególne rubryki i jakie wartości powinny byc
[quote przy 20 stopniowej temperaturze na dworze jak samochód jest zimny to bez podgrzania świec nie odpali problem zaczyna się jak samochód ma koło 30 stopi to świece się nie podgrzewają i trzeba odpinać czujnik aby je podgrzać . [/quote]
Świece grzeją się do +5 stopni. Powyżej się nie załączają kontrolka mrugnie i to wszystko. A u Ciebie przy 20 na + się grzeją to coś nie tak
Świece grzeją się do +5 stopni. Powyżej się nie załączają kontrolka mrugnie i to wszystko. A u Ciebie przy 20 na + się grzeją to coś nie tak
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
- Lokalizacja: Jarosław
Odświeżę, lecz u mnie falowanie jest nietypowe, od kilku dni podczas jazdy, gdy wcisnę sprzęgło i wrzucę na luz, puszczę sprzęgło to obroty spadają i falują w przedziale 1000-1200 i im bliżej zatrzymania się co chwile spadają i falują, mimo że auto toczy się na luzie. Dopiero po całkowitym zastopowaniu pojazdu obroty nie falują i są takie jakie powinny być jałowe. Noo... może jakieś takie lekkie falowanie na postoju jest ale praktycznie niewyczuwalne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma czegoś takiego jak nietypowe falowanie ,każde falowanie jest typowe i ma swoją przyczynę ...w 99% przypadków jest to wina nastawnika ...bez względu czy to indukcyjny ,czy potencjometryczny ...tyle że przyczyny tego falowania są zgoła inne,bo w przypadku potencjometrycznego zwykle jest to zuzycie wskutek wytarcia ścieżek ,a w przypadku indukcyjnego zanieczyszczenie opiłkami .Falowanie w indukcyjnym jest bardziej charkterystyczne i zwykle wyglada to tak samo w kazdym przypadku ,natomiast potencjometryczny jest nieprzewidywalny i potrafi fiksować w mocno nie typowy sposób.Przyczyną falowania mogą byc jeszcze pękniete spręzyny tlokorozdzielacza w pompielegendarny pisze:u mnie falowanie jest nietypowe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
- Lokalizacja: Jarosław
Panowie nie chcę zakładać nowego tematu, bo też mam problem z falującymi obrotami. Tylko że u mnie obroty falują (a często auto gaśnie) dopiero po rozgrzaniu silnika. Jak jest zimny jeździ bez problemów.
Po nagrzaniu najpierw zauważam falowanie obrotów na jałowym biegu a w czasie jazdy szarpanie. Zdarzyło się że silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł.
Podmieniłem czujnik wału, ale bez zmian. Nastawnik czyszczony jakieś 90kkm temu, ale z tego co czytałem to nastawnik daje inne objawy.
Macie jakieś inne pomysły co do przyczyny???
Po nagrzaniu najpierw zauważam falowanie obrotów na jałowym biegu a w czasie jazdy szarpanie. Zdarzyło się że silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł.
Podmieniłem czujnik wału, ale bez zmian. Nastawnik czyszczony jakieś 90kkm temu, ale z tego co czytałem to nastawnik daje inne objawy.
Macie jakieś inne pomysły co do przyczyny???