Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Gorące twarde węże

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

[B4 1Z] Gorące twarde węże

Post autor: pok3r » 11 cze 2013, 19:59

Witam. Od ponad półtora roku męczyłem się z ubywającym płynem chłodniczym. Raz ubywało mniej a raz kolosalnie dużo. mechanik wymienił wąż, króciec to puściło gdzie indziej(spowodowane ciśnieniem) i tak w kółko lecz ostatnio po wymianie króćca okazało się że wężyk cienki co wraca do zbiorniczka był zapchany i problem ubywania płynu (mam nadzieje) ustąpił.

Zostaje teraz straszne ciśnienie i gorące węże( nie idzie dotknąć). Temperaturę z reguły pokazuje mi prawie 70 stopni i były w miarę, twarde węże ale nie aż tak strasznie gorące.

Dzisiaj było gorąco i stojąc w korku temperatura podeszła do 90 st (na wskaźniku który pewnie oszukuje) węże twarde jak skała i gorące, że nie idzie dotknąć. A wentylatory nie chodziły, nie wiem kiedy powinny się włączyć.

Zmieniałem już korek płynu chłodzącego i nie pomogło. Nie sprawdzałem obecności CO2 w układzie gdyż żaden z moich okolicznych mechaników takiego czegoś nie posiada.

Samochód czasami kopci ale na czarno jak się przyciśnie. Słaby nie jest aczkolwiek 2 lata temu chyba lepiej się zbierał.

Nie chcę na pałę wydawać pieniędzy. Jakie są ewentualne koszty tej uszczelki?

Często jestem w Bydgoszczy, może jest ktoś ogarnięty co pomoże mi z tym problemem, trochę zainwestowałem(rozrząd, tarcze, tuleje tylnej belki) i żal by było mi się z nim rozstać.

Trochę się rozpisałem ale chce przekazać Wam najwięcej info abyście byli w stanie mi pomóc. pozdrawiam

wrzucam zdjęcie które robiłem 2 miesiące temu Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 cze 2013, 20:13

pok3r pisze:Trochę się rozpisałem ale chce przekazać Wam najwięcej info abyście byli w stanie mi pomóc.
Niestety ,wygląda to na uszczelkę pod głowicą :-/ I jedyny sposób żeby się upewnić ,to sprawdzenie zawartości zbiorniczka wyrównawczego ,na obecność CO2 ...Węże z płynem powinny być twarde ,bo to układ zamknięty ,ale bez przesady ...Jak są jak skała ,to ewidentnie ciśnienie z cylindrów ,dostaje się do układu chłodzenia :-/ nic innego nie spowoduje takiego twardnienia węży ...można by jeszcze podejrzewać nakrętkę zbiorniczka ,ale skoro wymieniałeś ,to pozostaje tylko uszczelka pod głowicą

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 11 cze 2013, 21:02

Czy można coś "tymczasowo" zrobić?(brak kasy) Możliwe że będe miał trase do niemiec Czy wytrzyma takie coś? Co może się stać? Ostatnio byłem na śląsku i spowrotem 900 kilometrów i nic wody nie ubyło ani się z nim nic nie działo.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 12 cze 2013, 00:08

Co do załączania wentylatorów to raczej przypadłość diesli, a już na pewno zetorków nie wiem czego trzeba żeby się załączyły ;p

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 cze 2013, 09:13

Ganimadeus pisze:Co do załączania wentylatorów to raczej przypadłość diesli,
Diesle z pośrednim wtryskiem ,grzeją się jak zapalniczki :-P moment ...tam usłyszeć wentylatory zdarza się często ,o ile oczywiście czujnik i cała instalacja elektryczna sprawna .
Ganimadeus pisze:a już na pewno zetorków nie wiem czego trzeba żeby się załączyły ;p
<ok> Temperatury ok.95 stopni ...przy sprawnym układzie chłodzenia ,w tym silniku ,praktycznie nie do uzyskania ,podczas normalnej exploatacji . Ciężko ten motor ugotować,co jest dużą jego zaletą ...niestety zimą ,ta zaleta ,zamienia się w wadę ,bo bez dodatkowych wynalazków ,ciężko uzyskać w krótkim czasie temperaturę roboczą :-/

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 12 cze 2013, 11:02

Tak jak piszesz. Jeszcze nigdy nie udało mi się go zagotować przy normalnej jeździe. Więc jak mam sprawdzić czy instalacja działa poprawnie? A jesteś w stanie odpowiedzieć mi na moje poprzednie pytanie "Czy można coś "tymczasowo" zrobić?(brak kasy) Możliwe że będe miał trase do niemiec Czy wytrzyma takie coś? Co może się stać? " pozdrawiam. BTW zna ktoś dobrego mechanika w bydgoszczy/ okolicach, żeby mógł ocenić?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 cze 2013, 17:41

temperaturę ( niestety też teoretyczną ) pokaże ci podłączony komputer, możesz ją porównać z licznikiem. I jak były by podobne to czekaj do 98 nawet, ale zrób sobie włącznik wentylatora w razie wu na krótko. A jeszcze pytanie czy dolny wąż przy tych 90 zrobił się ciepły ? Możesz mieć termostat na 92stopnie to będzie napuchnięte i gorące. A jak się obawiasz takiej próby aż się włączy wentylator spróbuj wyjąć termostat czy wtedy też tak napuchną. Bo duże ciśnienie i temperatura to nie koniecznie od razu uszczelka czy głowica.

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 12 cze 2013, 18:38

Ganimadeus pisze:Co do załączania wentylatorów to raczej przypadłość diesli, a już na pewno zetorków nie wiem czego trzeba żeby się załączyły ;p
MUNIOR pisze:<ok> Temperatury ok.95 stopni ...przy sprawnym układzie chłodzenia ,w tym silniku ,praktycznie nie do uzyskania ,podczas normalnej exploatacji .
ja w ostatnią niedziele jak robiłem logi to po kilkukrotnym przepałowaniu na 3 vag pokazał temp 97 stopni co do wentylatorów nie wiem czy się włączyły bo nie sprawdzałem ale zaraz po tym włączyłem klime, bo się strasznie padaka nagrzała w słoncu :mrgreen:
widać było jak temperatura spada w ciagu 2 minut spadła do 88 stopni i tak pozostawała

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 12 cze 2013, 19:26

Jeśli masz strzelona uszczelke lub głowice to węże powinny puchnac na zimnym silniku już. Odkrec korek od zbiorniczka i odpal auto i w tym czasie przytkaj zbiorniczek ręką. Jeśli po chwili ciśnienie mocno wzrośnie a napewno to poczujesz to coś jest na rzeczy z glowica lub jej uszczelka. Twarde werze i gorące to rzecz zupełnie normalna. Układ zamknięty i ciśnienie może sięgać 1.5 arltmosfery to jest dość dużo. Całą operacje wykonaj na zimnym silniku. Po drugie jakby kompresja dostawała się do płynu to przy zimnym silniku płyn by dostawał się do cylindra czyli by były ubytki. Wczesniej tak nie miałeś bo nie było szczelnosci i ciśnienie uciekalo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 cze 2013, 21:40

vitja07 pisze: po kilkukrotnym przepałowaniu na 3 vag pokazał temp 97 stopni co do wentylatorów nie wiem czy się włączyły bo nie sprawdzałem ale zaraz po tym włączyłem klime, bo się strasznie padaka nagrzała w słoncu :mrgreen:
widać było jak temperatura spada w ciagu 2 minut spadła do 88 stopni i tak pozostawała
Włączając klimę ,włączyłeś ręcznie wentylatory ;-) taki bonus ,jak mamy klimę ,to możemy sobie ręcznie ,w każdej chwili , włączyć wentylatory ,włączając klimę

[ Dodano: 2013-06-12, 21:46 ]
dzikx pisze:temperaturę ( niestety też teoretyczną ) pokaże ci podłączony komputer
Praktyczną zwykle też ,a jak mamy wątpliwości ,to pokaże ją każdy termometr ,włożony do zbiorniczka wyrównawczego...może być ewentualnie kilka stopni niższa niż przy głowicy

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 12 cze 2013, 21:55

kamsta pisze:Jeśli masz strzelona uszczelke lub głowice to węże powinny puchnac na zimnym silniku już. Odkrec korek od zbiorniczka i odpal auto i w tym czasie przytkaj zbiorniczek ręką. Jeśli po chwili ciśnienie mocno wzrośnie a napewno to poczujesz to coś jest na rzeczy z glowica lub jej uszczelka. Twarde werze i gorące to rzecz zupełnie normalna. Układ zamknięty i ciśnienie może sięgać 1.5 arltmosfery to jest dość dużo. Całą operacje wykonaj na zimnym silniku. Po drugie jakby kompresja dostawała się do płynu to przy zimnym silniku płyn by dostawał się do cylindra czyli by były ubytki. Wczesniej tak nie miałeś bo nie było szczelnosci i ciśnienie uciekalo.
To już jest wskazówka:) wielkie dzięki, jutro sprawdzę. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 12 cze 2013, 22:43

Jeżeli uszczelka pod głowicą to po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego , przytykając rękę bedzie wzrastało ciśnienie ( tak jak napisał kolega Kamsta <ok> )ale też będzie bulgotał płyn w zbiorniczku. A jeżeli tych objawów miec ne będziesz to równie dobrze przyczyną może byc zamulona chłodnica

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 12 cze 2013, 23:02

Tak jak radzi kolega Radek_ER19 sprawdź droznosc ukladu :-)

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 12 cze 2013, 23:22

Jeszcze zapytam. Dolny wąż ma być zimny a górny gorący? Czy dolny może być ciepły a górny gorący? pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 12 cze 2013, 23:30

Jezeli samochód sie nagrzewa to górny wąż robi się ciepły, jezeli temperatura osiągnie 87st (wg, termostatu) otwiera sie termostat który wypuszcza wode dolnym wężem do chlodnicy i wtedy się robi ciepły wąż dolny. Jezeli przy nagrzewaniu oba weze masz ciepłe to znaczy ze termostat nie trzyma i trzeba go wymienic bo silnik będzie się nie dogrzewał :) Pozdrawiam, jezeli cos poknociłem w pisowni to przepraszam ale jestem po kilku piwkach i widze podwojnnie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl