Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik

ODPOWIEDZ
tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik

Post autor: tsmoluch » 11 lut 2011, 17:20

witam jak w temacie audi B4 1.9 tdi problem jest taki: jezdzac po miejscu w autku sie nic nie działo ale jadac na trase przy mrozach -15 temperatura w silniku zaczeła sie dzwigac i nie dopusciłem wiecej jak 97 stopni(schłodziłem ogrzewaniem) stanąłem na parkingu i sprawdziłem chlodnice była zimnia nie bylo pełnego obiegu, wymieniłem termostat i nic to nie zmieniło jedynie co zauwazyłem ze na postoju po wymianie termostatu obieg jest wporzadku chłodnica ma obieg i temperatura jest ok tylko podczas jazdy sie to dzieje nie wiem co jest myslałem o pompie wody jeszcze jej nie wymieniłem ale na powrocie do zbiornicza wyrównawczego obieg jest wolne obroty lub wyzsze normalnie cisnie płyn..... doradzcie???? a mowiac o uszczelce pod głowica to wyglada to tak ze płyn sie nie traci. olej jest ok przewody płynu chłodzacego nie puchna, baniek powietrza w zbiorniczku wody niema .......pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 17:41 przez tsmoluch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 11 lut 2011, 17:21

[TAGI]

Poczytaj regulamin kolego bo temat poleci do kosza szybciekjniż zajęło Ci jego napisanie.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 11 lut 2011, 17:31

a jaki jest problem w moim poscie?? regulamin czytałem ......

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 11 lut 2011, 17:37

tagi zastosuj

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 lut 2011, 19:47

najlepiej podłącz VAG-a i zmierz wtedy temp. na zagrzanym silniku ;-)

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 11 lut 2011, 21:15

trzeba miec VAG ale jak tylko sie troszke ociepli rozbieram rozrzad i wymieniam paski, rolke, pompe zobaczymy co sie bedzie działo dalej .......a mam małe pytanko jesli mamy wskaznik temp w audi i jest przedział od 90 do 120 i miedzy tym sa 2 kreski ktora pokazuje 100stopni bo na chłopski rozum wychodzi ze pierwsza to 100 ....tylko ze mi wentylatory sie załanczaja przed 1 i wyglada ze przy 94stopnie

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 lut 2011, 21:32

zależy jaki masz włożony czujnik w chłodnicy ;-)

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 11 lut 2011, 23:21

czujnik niewiem jaki ale auto kupilem 4 miesiace temu z pierwszej reki w niemczech przebieg 240tys km na liczniku :) mysle ze czujnik jest orginał raczej nikt nie bedzie znał odpowiedzi jesli chodzi o wskaznik bede musiał sam to pomierzyc

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 12 lut 2011, 10:04

http://images4.fotosik.pl/286/facb6364ddb979cemed.jpg tak wyglada wskaznik temp płynu i ta temp która jest na tym rysunku ( ~90 st C) to jest właściwa temp pracy. Czasem wskazówka jest troszke niżej czasem wyżej. Dużo zależy od czujnika i zegarów.

Skoro na postoju termostat się otwiera i obieg na chlodnice jest, to i podczas jazdy powinno też tak być.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2011, 15:28

tsmoluch, powyżej 90 stopnie masz kreskę 100,110 i na końcu jest 120 stopni a ostatni kreska to 130 stopni. możesz sprawdzić czujnik nie podpinając vaga.musisz mieć tylko miernik i sprawdzić oporność czujnika i porównać ze wskazaniami na wskaźniku.podpinasz miernik pod dwa z 3 pinów i mierzysz... podam ci kilka wartości:

70 stopni - 400-500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225

myślę że więcej nie jest ci potrzebne.sprawdź to i będziemy myśleć dalej...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 15:38 przez hudy, łącznie zmieniany 2 razy.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 12 lut 2011, 15:32

super sprawdze to ale jak mowisz ze pierwsza kreska to 100 to jezdziłem na 100 stopniach a raz do 110 mi doszła szkoda gadac ........wiec chyba bede zmuszony glowice sciagac :-(

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2011, 15:38

każda kreska odpowiada innym wartością co 10 stopni.zaczyna się od 50 i idzie co 10 w górę.może jeździłeś a może nie.wszytko zależy jak ci wskazuje czujnik no i wskaźnik.100 stopni to jeszcze nie tragedia bo nieraz zdarzyło mi się taką osiągnąć w dużym korku w upalne dni.

co do czujnika w chłodnicy i wentylatorów to są dwa biegi:pierwszy załącza się przy 95 a drugi przy 102 stopniach... jeśli ktoś zmienił czujnik na jakiś inny z innymi wartościami to może być coś inaczej ale myślę że choćby kupił ktoś zamiennik to i tak z takimi wartościami...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 12 lut 2011, 15:41

mi sie pierwszy bieg załanczał przed pierwsza kreska czyli 100 a chce isc zmierzyc ten czujnik teraz powiesz mi ktory to jest? gdzie sie on znajduje?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2011, 15:47

nie chce cie wprowadzić w błąd bo już dość dawno z tym robiłem ale ten czujnik znajduje się z tyłu silnika, od strony szyby.jest tam taki króciec i ten czujnik jest w nim.odpinasz wtyczkę i mierzysz wartości.łatwo sprawdzić czy to ten czujnik.jak odepniesz wtyczkę i przekręcisz kluczyk to wskazówka powinna iść do max...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 12 lut 2011, 15:50

chyba sie pomyliłes jak zdejme wtyczke to spadnie na doł jak do masy dotke to na maxa :-P oki ide grzac auto i sprawdzac napisze jak bede wiedział dzieki za pomoc

[ Dodano: 2011-02-12, 16:27 ]
sprawdziłem tak jak mowiłes i wartosci wogole sie nie zgadzaja

50 stopni - około 270
60 stopni - około 190
im wieksza temp tym spada chyba sie pomyliłes w tymi wartosciami jak bym miał tak jak ty mowisz to mi sie wentylator wogole nie załaczy a sie załancza

[ Dodano: 2011-02-12, 16:30 ]
jeszcze jedno mam na obwodzie nagrzewnicy grzałke z 3 swiecami i one grzeja mi zebym miał ogrzewanie szybciej w aucie na zime czy powinny one sie wyłanczac po nagrzaniu układu??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl