[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik
[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik
witam jak w temacie audi B4 1.9 tdi problem jest taki: jezdzac po miejscu w autku sie nic nie działo ale jadac na trase przy mrozach -15 temperatura w silniku zaczeła sie dzwigac i nie dopusciłem wiecej jak 97 stopni(schłodziłem ogrzewaniem) stanąłem na parkingu i sprawdziłem chlodnice była zimnia nie bylo pełnego obiegu, wymieniłem termostat i nic to nie zmieniło jedynie co zauwazyłem ze na postoju po wymianie termostatu obieg jest wporzadku chłodnica ma obieg i temperatura jest ok tylko podczas jazdy sie to dzieje nie wiem co jest myslałem o pompie wody jeszcze jej nie wymieniłem ale na powrocie do zbiornicza wyrównawczego obieg jest wolne obroty lub wyzsze normalnie cisnie płyn..... doradzcie???? a mowiac o uszczelce pod głowica to wyglada to tak ze płyn sie nie traci. olej jest ok przewody płynu chłodzacego nie puchna, baniek powietrza w zbiorniczku wody niema .......pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 17:41 przez tsmoluch, łącznie zmieniany 1 raz.
trzeba miec VAG ale jak tylko sie troszke ociepli rozbieram rozrzad i wymieniam paski, rolke, pompe zobaczymy co sie bedzie działo dalej .......a mam małe pytanko jesli mamy wskaznik temp w audi i jest przedział od 90 do 120 i miedzy tym sa 2 kreski ktora pokazuje 100stopni bo na chłopski rozum wychodzi ze pierwsza to 100 ....tylko ze mi wentylatory sie załanczaja przed 1 i wyglada ze przy 94stopnie
http://images4.fotosik.pl/286/facb6364ddb979cemed.jpg tak wyglada wskaznik temp płynu i ta temp która jest na tym rysunku ( ~90 st C) to jest właściwa temp pracy. Czasem wskazówka jest troszke niżej czasem wyżej. Dużo zależy od czujnika i zegarów.
Skoro na postoju termostat się otwiera i obieg na chlodnice jest, to i podczas jazdy powinno też tak być.
Skoro na postoju termostat się otwiera i obieg na chlodnice jest, to i podczas jazdy powinno też tak być.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tsmoluch, powyżej 90 stopnie masz kreskę 100,110 i na końcu jest 120 stopni a ostatni kreska to 130 stopni. możesz sprawdzić czujnik nie podpinając vaga.musisz mieć tylko miernik i sprawdzić oporność czujnika i porównać ze wskazaniami na wskaźniku.podpinasz miernik pod dwa z 3 pinów i mierzysz... podam ci kilka wartości:
70 stopni - 400-500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225
myślę że więcej nie jest ci potrzebne.sprawdź to i będziemy myśleć dalej...
70 stopni - 400-500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225
myślę że więcej nie jest ci potrzebne.sprawdź to i będziemy myśleć dalej...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 15:38 przez hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
każda kreska odpowiada innym wartością co 10 stopni.zaczyna się od 50 i idzie co 10 w górę.może jeździłeś a może nie.wszytko zależy jak ci wskazuje czujnik no i wskaźnik.100 stopni to jeszcze nie tragedia bo nieraz zdarzyło mi się taką osiągnąć w dużym korku w upalne dni.
co do czujnika w chłodnicy i wentylatorów to są dwa biegi:pierwszy załącza się przy 95 a drugi przy 102 stopniach... jeśli ktoś zmienił czujnik na jakiś inny z innymi wartościami to może być coś inaczej ale myślę że choćby kupił ktoś zamiennik to i tak z takimi wartościami...
co do czujnika w chłodnicy i wentylatorów to są dwa biegi:pierwszy załącza się przy 95 a drugi przy 102 stopniach... jeśli ktoś zmienił czujnik na jakiś inny z innymi wartościami to może być coś inaczej ale myślę że choćby kupił ktoś zamiennik to i tak z takimi wartościami...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
nie chce cie wprowadzić w błąd bo już dość dawno z tym robiłem ale ten czujnik znajduje się z tyłu silnika, od strony szyby.jest tam taki króciec i ten czujnik jest w nim.odpinasz wtyczkę i mierzysz wartości.łatwo sprawdzić czy to ten czujnik.jak odepniesz wtyczkę i przekręcisz kluczyk to wskazówka powinna iść do max...
chyba sie pomyliłes jak zdejme wtyczke to spadnie na doł jak do masy dotke to na maxa oki ide grzac auto i sprawdzac napisze jak bede wiedział dzieki za pomoc
[ Dodano: 2011-02-12, 16:27 ]
sprawdziłem tak jak mowiłes i wartosci wogole sie nie zgadzaja
50 stopni - około 270
60 stopni - około 190
im wieksza temp tym spada chyba sie pomyliłes w tymi wartosciami jak bym miał tak jak ty mowisz to mi sie wentylator wogole nie załaczy a sie załancza
[ Dodano: 2011-02-12, 16:30 ]
jeszcze jedno mam na obwodzie nagrzewnicy grzałke z 3 swiecami i one grzeja mi zebym miał ogrzewanie szybciej w aucie na zime czy powinny one sie wyłanczac po nagrzaniu układu??
[ Dodano: 2011-02-12, 16:27 ]
sprawdziłem tak jak mowiłes i wartosci wogole sie nie zgadzaja
50 stopni - około 270
60 stopni - około 190
im wieksza temp tym spada chyba sie pomyliłes w tymi wartosciami jak bym miał tak jak ty mowisz to mi sie wentylator wogole nie załaczy a sie załancza
[ Dodano: 2011-02-12, 16:30 ]
jeszcze jedno mam na obwodzie nagrzewnicy grzałke z 3 swiecami i one grzeja mi zebym miał ogrzewanie szybciej w aucie na zime czy powinny one sie wyłanczac po nagrzaniu układu??