Mam taki problem. Chcialem jechac na komputer zeby sprawdzic dlaczego mi tak autko kopci ale wyczytalem, ze powodem kopcenia moze byc tez dziura w przewodach do IC (stad gwizdanie?) moj mechanik powiedzial mi jednak ze nie widzi nigdzie dziury i ze prawdopodobnie turbo juz pada i tu pytanie: czy jechac na komputer mimo tego gwizdania? czy wyniki beda wiarygodne?
i tak z calkiem innej beczki jaki moze byc koszt takiego badania w okolicach katowic?
[1.9 1Z] Gwizdze i dymi.
[1.9 1Z] Gwizdze i dymi.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 20:38 przez lukasz_l, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Specjalistą w dziedzinie TDi nie jestem ale biorąc tak nawet na chłopski rozum to po podłączeniu pod VAG będziesz miał informację dla czego na przykład ciśnienie doładowania masz słabe. Nie powie ci natomiast dla czego. Bo słabe może być zarówno z powodu nieszczelności jak i padającej turbiny.
Radzę zdjąć wąż od turbiny, sprawdzić ile jest w nim oleju, sprawdzić luzy na wirniku turbiny. Zacznij od tego. Zajmie ci to 10 minut a co nie co ci powie.
Radzę zdjąć wąż od turbiny, sprawdzić ile jest w nim oleju, sprawdzić luzy na wirniku turbiny. Zacznij od tego. Zajmie ci to 10 minut a co nie co ci powie.
szukaj miejsc zaolejonych, może to być równie dobrze pęknięty wąż na drodze turbo-IC-kolektor ssący, luźna opaska na tych wężach, pęknięta rura plastikowa, itp. tak na oko czasem ciężko sprawdzić bo pęknięcie może pokazywać się dopiero pod wpływem ciśnienia
turbo jest ostatnią rzeczą jaka może siadać więc nie daj się naciągnąć przez pseudo mechaników na kosztowną regenerację bo często po takim zabiegu turbo pada całkiem po kilku tys. km
na VAG'u przydadzą się logi dynamiczne głównie grup 003, 011 oraz 004, 008, 010 o ile to pierburg a nie bosch..
a przyczyn związanych z nieprawidłową pracą turbiny jest sporo.. od nieszczelności przez wadliwe sterowanie (N75 i cała reszta) a nawet uszkodzony EGR czy też źle wyregulowana sztanga
olej w wężach za turbiną bierze się też z odmy i to w niemałej ilości <ok>
turbo jest ostatnią rzeczą jaka może siadać więc nie daj się naciągnąć przez pseudo mechaników na kosztowną regenerację bo często po takim zabiegu turbo pada całkiem po kilku tys. km
na VAG'u przydadzą się logi dynamiczne głównie grup 003, 011 oraz 004, 008, 010 o ile to pierburg a nie bosch..
a przyczyn związanych z nieprawidłową pracą turbiny jest sporo.. od nieszczelności przez wadliwe sterowanie (N75 i cała reszta) a nawet uszkodzony EGR czy też źle wyregulowana sztanga
olej w wężach za turbiną bierze się też z odmy i to w niemałej ilości <ok>
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia