Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] Gwizdze i dymi.

ODPOWIEDZ
lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[1.9 1Z] Gwizdze i dymi.

Post autor: lukasz_l » 19 maja 2009, 10:39

Mam taki problem. Chcialem jechac na komputer zeby sprawdzic dlaczego mi tak autko kopci ale wyczytalem, ze powodem kopcenia moze byc tez dziura w przewodach do IC (stad gwizdanie?) moj mechanik powiedzial mi jednak ze nie widzi nigdzie dziury i ze prawdopodobnie turbo juz pada :( i tu pytanie: czy jechac na komputer mimo tego gwizdania? czy wyniki beda wiarygodne?
i tak z calkiem innej beczki jaki moze byc koszt takiego badania w okolicach katowic?
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 20:38 przez lukasz_l, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 maja 2009, 11:03

Specjalistą w dziedzinie TDi nie jestem ale biorąc tak nawet na chłopski rozum to po podłączeniu pod VAG będziesz miał informację dla czego na przykład ciśnienie doładowania masz słabe. Nie powie ci natomiast dla czego. Bo słabe może być zarówno z powodu nieszczelności jak i padającej turbiny.

Radzę zdjąć wąż od turbiny, sprawdzić ile jest w nim oleju, sprawdzić luzy na wirniku turbiny. Zacznij od tego. Zajmie ci to 10 minut a co nie co ci powie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 maja 2009, 11:23

szukaj miejsc zaolejonych, może to być równie dobrze pęknięty wąż na drodze turbo-IC-kolektor ssący, luźna opaska na tych wężach, pęknięta rura plastikowa, itp. tak na oko czasem ciężko sprawdzić bo pęknięcie może pokazywać się dopiero pod wpływem ciśnienia :-/
turbo jest ostatnią rzeczą jaka może siadać więc nie daj się naciągnąć przez pseudo mechaników na kosztowną regenerację bo często po takim zabiegu turbo pada całkiem po kilku tys. km

na VAG'u przydadzą się logi dynamiczne głównie grup 003, 011 oraz 004, 008, 010 o ile to pierburg a nie bosch..

a przyczyn związanych z nieprawidłową pracą turbiny jest sporo.. od nieszczelności przez wadliwe sterowanie (N75 i cała reszta) a nawet uszkodzony EGR czy też źle wyregulowana sztanga

olej w wężach za turbiną bierze się też z odmy i to w niemałej ilości <ok>

lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: lukasz_l » 21 maja 2009, 19:57

szkoda tylko ze mam dwie lewe rece (nie obrazajac mankutow ;-) )
dlatego chyba zaczne od VAG'a i logow dynamicznych :-) dzieki chlopaki

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 20:57

Jakiś czas temu strzelił nam wąż w Transicie, gwizdał jak lokomotywa, kopcił jak parowóz a mocy miał nie więcej niź Maluch. A wszystko przez małą dziurkę na wężu wlotowym do IC :-)

Awatar użytkownika
Slav
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 maja 2009, 20:21
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Slav » 24 maja 2009, 22:53

Też to miałem: kopcił, turbina gwizdała i brak mocy. Powód-poluzowała się obejma węża gumowego na intercoolerze. :lol:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 maja 2009, 20:38

Jedź na kompa zapłacisz parę złotych ale będzie odrazu wiadomo co jest grane .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl