Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] jak odbarwic opał

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 paź 2009, 18:25

To też proste, na pewno nie będzie tak dobrze dla silnika, jak byś lał czystą verve, ale nie będzie tak źle jak na samym opale. Czym lepsze paliwo tym silnik będzie dłużej służył, co oczywiście nie będzie widoczne po 100 tysiącach.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 01 paź 2009, 19:51

Jak będziesz odbarwiał kwasem to napewno nie będzie to obojętne na dłuższą metę dla silnika .Ja bym z tym kwasem sobie odpuścił .Mieszaj pół na pół z ropą i będzie ok.1Z nie ma pompowtrysków a to one są najbardziej czułe na gorsze paliwo .Więc lej smiało i nie obawiaj się tylko z tym odbarwianiem sobie odpuść ,jak obawiasz się kontroli paliwa załóż sobie we wlewie jakąś gumową rurę odpowiedniej średnicy zaślepioną z jednej strony ,nalej tam ropy i po kłopocie .Widziałem taki patent i szczerze mówiąc ciężko się było zorientować że coś jest przerobione.A na drodze nikt ci nie będzie auta rozbierał żeby sprawdzać

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 paź 2009, 10:54

sagem pisze:lukwoj21, Od razu nie zaszkodzi, ale na dłuższą metę na pewno nie wyjdzie mu to na dobre. ;-)
a co Ty o tym możesz wiedzieć :?: znam ludzi co zrobili ponad 500tys. na czerwonej i silnikowi nic się nie działo złego, olej opałowy to jest to samo co napędowy tylko ma dosypane troche barwnika jeśli chodzi o jego właściwości to ma nie wiele większą gęstość i lepkość a także trochę większą liczbę cetanową co korzystnie wpływa na parametry silnika a jedynym minusem opału jest to że ma mniejszą akcyzę i przez to nie można legalnie na nim jeździć, chociaż jak ktoś zatankuje syf to niech się potem nie zdziwi że fura się obrazi ale tak samo jest z napędowym.. nie na każdej stacji kupisz dobre paliwo

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 02 paź 2009, 11:09

... Dodajcie jeszcze że opał nie jest na moc tylko na ciepło i dlatego temperatura jest wysoka :!:

Ale nie każdy leje co chce a że prędzej lub później będzie płakał to jego sprawa :!: :mrgreen:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 02 paź 2009, 11:13

UKI_XX pisze:
sagem pisze:lukwoj21, Od razu nie zaszkodzi, ale na dłuższą metę na pewno nie wyjdzie mu to na dobre. ;-)
a co Ty o tym możesz wiedzieć :?: znam ludzi co zrobili ponad 500tys. na czerwonej i silnikowi nic się nie działo złego, olej opałowy to jest to samo co napędowy tylko ma dosypane troche barwnika jeśli chodzi o jego właściwości to ma nie wiele większą gęstość i lepkość a także trochę większą liczbę cetanową co korzystnie wpływa na parametry silnika a jedynym minusem opału jest to że ma mniejszą akcyzę i przez to nie można legalnie na nim jeździć, chociaż jak ktoś zatankuje syf to niech się potem nie zdziwi że fura się obrazi ale tak samo jest z napędowym.. nie na każdej stacji kupisz dobre paliwo
Mogę wiedzieć tyle, że też znam osoby z rodziny które na tym jeździły, i po ok. 150 tysiącach silnik się sypał, zapychał się wtrysk itd., co nie znaczy, że dobrze przefiltrowany opał jest zły.

Awatar użytkownika
milan_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » 02 paź 2009, 20:19

Ile osób tyle opinii. Też swojego czasu jeżdziłem dieslem i na opale od samego początku do samego końca tyle,że wtedy opał był po 70-80 groszy czyli był 3 razy tańszy jak dobra ropa.
Z silnikiem nie działo się nic,ale mam kolegę który w tym samym czasie miał passata 1,9td B4 i wtryski poleciały w mgnieniu oka.Naprawiał w koło aż w końcu zaczął lać normalną ropę i kłopoty się skończyły. Dla ciekawości kupowaliśmy opał na tej samej stacji i były takie rozbieżności w eksploatacji.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 02 paź 2009, 20:43

ja powiem tyle na ten temat: ojciec lał opał do 1.6TD (RA) aż mu pompa padła ( głowiczka)... Dopiero jak przyszło zapłacić za robienie pompy to przejrzał na oczy... A co do czerwonej, to jak juz ją będziecie lać, to pół na pół z normalną ropą, albo przynajmniej dodajcie mixolu, albo jakiegoś oleju, bo opał jest "suchy" i to właśnie źle działa na silik. Wujek robił tym drugim sposobem z mixolem i nie narzekał... <ok>

lysy1100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:40
Lokalizacja: Sierakowice

Post autor: lysy1100 » 02 paź 2009, 23:48

Policz mixsol, strach, śmierdzące wiecznie ręce i nie daj boże mandat... Opłaca sie...???

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 paź 2009, 11:26

UKI_XX pisze:
sagem pisze:lukwoj21, Od razu nie zaszkodzi, ale na dłuższą metę na pewno nie wyjdzie mu to na dobre. ;-)
a co Ty o tym możesz wiedzieć :?: znam ludzi co zrobili ponad 500tys. na czerwonej i silnikowi nic się nie działo złego, olej opałowy to jest to samo co napędowy tylko ma dosypane troche barwnika jeśli chodzi o jego właściwości to ma nie wiele większą gęstość i lepkość a także trochę większą liczbę cetanową co korzystnie wpływa na parametry silnika a jedynym minusem opału jest to że ma mniejszą akcyzę i przez to nie można legalnie na nim jeździć, chociaż jak ktoś zatankuje syf to niech się potem nie zdziwi że fura się obrazi ale tak samo jest z napędowym.. nie na każdej stacji kupisz dobre paliwo
jestem za bo na silniku 1.6d jezdzone bylo na opale 10 lat i nic sie nie stalo ani z pompa ani z wtryskami, znam pare osób co jezdzi na OO tdi tez juz pare lat i nic sie nie dzieje bo leja czysciutki OO i wymieniaja filtr paliwa :lol: ktory jest bardzo wazny i moim zdaniem mozna jezdzic na OO jak tylko jest to oplacalne tzn cena polowy ON lub jak kolega co ma za darmo :mrgreen: i nic sie nie bedzie działo no bo co ma sie stac, niektórzy mowia zeby nie jezdzic na OO bo sami chyba nie jezdzili tylko ktos im tak powiedzial a oni to powtarzaja i wiec wybór nalezy do urzytkownika a jak ktos nigdy nie jezdzil swoim autem na OO to co on moze o nim wiedziec, ludzie na oleju transformatorowym jezdza i to tdi-kami i nic sie nie dzieje

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 04 paź 2009, 19:35

U mnie dowiedziałem się w zeszłym tygodniu ze opał jest po 2.35 i mam zamiar jeździć 50/50 z ON. Dobry opał jest niemal nieszkodliwy wiem bo juz to przerabialismy z ojcem na kilku maszynach i wszystko smigało bez problemu, dał sie nawet zauważyc ze w ciągniku nie zapychało tak filtra na OO jak na ON. :-)

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 04 paź 2009, 20:16

grinch pisze:... Dodajcie jeszcze że opał nie jest na moc tylko na ciepło i dlatego temperatura jest wysoka :!:

Ale nie każdy leje co chce a że prędzej lub później będzie płakał to jego sprawa :!: :mrgreen:

powiem tak hehehe

cena ON na Neste z dziś - 3,55
cena opału 2,45
róznica 1,10zł

średnie spalanie w mieście ( warszawa= max korki i dynamiczna jazda) 8l

8x1,10=8,8zł oszczędności na 100km

oszczędność na 1tys km =88zł

przebieg roczny u mnie ok 25tys km



czyli rocznie oszczędzam min 2200zł lejąc opał
jeśli w moim aucie padnie wtrysk czy pompa to komplet wtryskow od 1Z używek ok 200zł, pompa 350-450zł .... i niech mi ktoś udowodni ze jak padnie(odpukać) to było to spowodowane opałem a nie wiekiem + przebiegiem (obecnie 330tys km na zegarze)









lysy1100 pisze:Policz mixsol, strach, śmierdzące wiecznie ręce i nie daj boże mandat... Opłaca sie...???

jest ryzyko jest zabawa

a na poważnie byłeś kiedys kontrolowany autem OSOBOWYM przez ITD pod względem paliwa ???? ---> tylko nie piszcie ze nie wy ale wasz znajomy, czy znajomy znajomego sąsiada był i dostał 5tys zl mandatu <rotfl>


---------------------------------------------
a na teksty padla pompa od opału czy padły wtryski od opału...
odpowiem tak w ilu autach ktore smigaja na ON pada pompa i wtryski ??? odp brzmi w wielu a pisanie ze w 15 letnim aucie o przelocie 300czy 400tys km padla pompa wtryskowa czy wtryskiwacz od opału bo jak by kierowca lał ON to na 200% by nic nie padło do przelotu 1mln km to jak wróżenie z fusów i pisanie bajek w jednym



--------------------------------------------------------------------------------------


reasumując nie namawiam.... każdy robi to co lubi


nie piszcie tylko bajek o tych co płaczą że lali redbula :)




pozdrawiam i dobrej nocy

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 05 paź 2009, 10:52

kolega MP dobrze pisze <piwo> co do ceny ON to w G.Kalwaria ON jest po 3.30 stacja pegaz czy ktos tam juz tankowal czy ktos cos o tej stacji slyszał, co do lania 50/50 on z oo to dla mnie bez sensu zadnej w tym oszczednosci, a co do kontroli sam. osobowych to ja tez nie widzialem

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 paź 2009, 20:33

Dziwne macie ceny tej ropy, u mnie jest ropa ta gorsza w okolicach 3.90, a ta lepsza, verva która leje mój ojciec bo mówi, ze tamta jest do tirów, jest po 3.40-50.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 27 lis 2009, 22:23

czerwonke mozna nawet za 2,50 kupic :PP z tego co wiem bo kiedys kupowałem jak miałem vectre 1.7 isuzu diesiel. jezdziłem tak rok i nic jej nie dolegało. a zeby ją odbarwic wystawialem na słonce w bankach i po 2-3 dniach opał był zółty :)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 27 lis 2009, 22:30

Ale po co ja odbarwiać w jakim celu się męczyć :?: lejesz jak leci kto ci do zbiornika zagląda :?: Policji nawet do głowy nie przyjdzie żeby sprawdzać ITD są tak zajęci dużymi mobilami że nawet nie spoglądają na małe więc wniosek sam się nasuwa :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl