[b4 1Z] jak odbarwic opał
Jak będziesz odbarwiał kwasem to napewno nie będzie to obojętne na dłuższą metę dla silnika .Ja bym z tym kwasem sobie odpuścił .Mieszaj pół na pół z ropą i będzie ok.1Z nie ma pompowtrysków a to one są najbardziej czułe na gorsze paliwo .Więc lej smiało i nie obawiaj się tylko z tym odbarwianiem sobie odpuść ,jak obawiasz się kontroli paliwa załóż sobie we wlewie jakąś gumową rurę odpowiedniej średnicy zaślepioną z jednej strony ,nalej tam ropy i po kłopocie .Widziałem taki patent i szczerze mówiąc ciężko się było zorientować że coś jest przerobione.A na drodze nikt ci nie będzie auta rozbierał żeby sprawdzać
a co Ty o tym możesz wiedzieć :?: znam ludzi co zrobili ponad 500tys. na czerwonej i silnikowi nic się nie działo złego, olej opałowy to jest to samo co napędowy tylko ma dosypane troche barwnika jeśli chodzi o jego właściwości to ma nie wiele większą gęstość i lepkość a także trochę większą liczbę cetanową co korzystnie wpływa na parametry silnika a jedynym minusem opału jest to że ma mniejszą akcyzę i przez to nie można legalnie na nim jeździć, chociaż jak ktoś zatankuje syf to niech się potem nie zdziwi że fura się obrazi ale tak samo jest z napędowym.. nie na każdej stacji kupisz dobre paliwosagem pisze:lukwoj21, Od razu nie zaszkodzi, ale na dłuższą metę na pewno nie wyjdzie mu to na dobre.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mogę wiedzieć tyle, że też znam osoby z rodziny które na tym jeździły, i po ok. 150 tysiącach silnik się sypał, zapychał się wtrysk itd., co nie znaczy, że dobrze przefiltrowany opał jest zły.UKI_XX pisze:a co Ty o tym możesz wiedzieć :?: znam ludzi co zrobili ponad 500tys. na czerwonej i silnikowi nic się nie działo złego, olej opałowy to jest to samo co napędowy tylko ma dosypane troche barwnika jeśli chodzi o jego właściwości to ma nie wiele większą gęstość i lepkość a także trochę większą liczbę cetanową co korzystnie wpływa na parametry silnika a jedynym minusem opału jest to że ma mniejszą akcyzę i przez to nie można legalnie na nim jeździć, chociaż jak ktoś zatankuje syf to niech się potem nie zdziwi że fura się obrazi ale tak samo jest z napędowym.. nie na każdej stacji kupisz dobre paliwosagem pisze:lukwoj21, Od razu nie zaszkodzi, ale na dłuższą metę na pewno nie wyjdzie mu to na dobre.
Ile osób tyle opinii. Też swojego czasu jeżdziłem dieslem i na opale od samego początku do samego końca tyle,że wtedy opał był po 70-80 groszy czyli był 3 razy tańszy jak dobra ropa.
Z silnikiem nie działo się nic,ale mam kolegę który w tym samym czasie miał passata 1,9td B4 i wtryski poleciały w mgnieniu oka.Naprawiał w koło aż w końcu zaczął lać normalną ropę i kłopoty się skończyły. Dla ciekawości kupowaliśmy opał na tej samej stacji i były takie rozbieżności w eksploatacji.
Z silnikiem nie działo się nic,ale mam kolegę który w tym samym czasie miał passata 1,9td B4 i wtryski poleciały w mgnieniu oka.Naprawiał w koło aż w końcu zaczął lać normalną ropę i kłopoty się skończyły. Dla ciekawości kupowaliśmy opał na tej samej stacji i były takie rozbieżności w eksploatacji.
ja powiem tyle na ten temat: ojciec lał opał do 1.6TD (RA) aż mu pompa padła ( głowiczka)... Dopiero jak przyszło zapłacić za robienie pompy to przejrzał na oczy... A co do czerwonej, to jak juz ją będziecie lać, to pół na pół z normalną ropą, albo przynajmniej dodajcie mixolu, albo jakiegoś oleju, bo opał jest "suchy" i to właśnie źle działa na silik. Wujek robił tym drugim sposobem z mixolem i nie narzekał... <ok>
jestem za bo na silniku 1.6d jezdzone bylo na opale 10 lat i nic sie nie stalo ani z pompa ani z wtryskami, znam pare osób co jezdzi na OO tdi tez juz pare lat i nic sie nie dzieje bo leja czysciutki OO i wymieniaja filtr paliwa :lol: ktory jest bardzo wazny i moim zdaniem mozna jezdzic na OO jak tylko jest to oplacalne tzn cena polowy ON lub jak kolega co ma za darmo :mrgreen: i nic sie nie bedzie działo no bo co ma sie stac, niektórzy mowia zeby nie jezdzic na OO bo sami chyba nie jezdzili tylko ktos im tak powiedzial a oni to powtarzaja i wiec wybór nalezy do urzytkownika a jak ktos nigdy nie jezdzil swoim autem na OO to co on moze o nim wiedziec, ludzie na oleju transformatorowym jezdza i to tdi-kami i nic sie nie dziejeUKI_XX pisze:a co Ty o tym możesz wiedzieć :?: znam ludzi co zrobili ponad 500tys. na czerwonej i silnikowi nic się nie działo złego, olej opałowy to jest to samo co napędowy tylko ma dosypane troche barwnika jeśli chodzi o jego właściwości to ma nie wiele większą gęstość i lepkość a także trochę większą liczbę cetanową co korzystnie wpływa na parametry silnika a jedynym minusem opału jest to że ma mniejszą akcyzę i przez to nie można legalnie na nim jeździć, chociaż jak ktoś zatankuje syf to niech się potem nie zdziwi że fura się obrazi ale tak samo jest z napędowym.. nie na każdej stacji kupisz dobre paliwosagem pisze:lukwoj21, Od razu nie zaszkodzi, ale na dłuższą metę na pewno nie wyjdzie mu to na dobre.
U mnie dowiedziałem się w zeszłym tygodniu ze opał jest po 2.35 i mam zamiar jeździć 50/50 z ON. Dobry opał jest niemal nieszkodliwy wiem bo juz to przerabialismy z ojcem na kilku maszynach i wszystko smigało bez problemu, dał sie nawet zauważyc ze w ciągniku nie zapychało tak filtra na OO jak na ON.
grinch pisze:... Dodajcie jeszcze że opał nie jest na moc tylko na ciepło i dlatego temperatura jest wysoka :!:
Ale nie każdy leje co chce a że prędzej lub później będzie płakał to jego sprawa :!: :mrgreen:
powiem tak hehehe
cena ON na Neste z dziś - 3,55
cena opału 2,45
róznica 1,10zł
średnie spalanie w mieście ( warszawa= max korki i dynamiczna jazda) 8l
8x1,10=8,8zł oszczędności na 100km
oszczędność na 1tys km =88zł
przebieg roczny u mnie ok 25tys km
czyli rocznie oszczędzam min 2200zł lejąc opał
jeśli w moim aucie padnie wtrysk czy pompa to komplet wtryskow od 1Z używek ok 200zł, pompa 350-450zł .... i niech mi ktoś udowodni ze jak padnie(odpukać) to było to spowodowane opałem a nie wiekiem + przebiegiem (obecnie 330tys km na zegarze)
lysy1100 pisze:Policz mixsol, strach, śmierdzące wiecznie ręce i nie daj boże mandat... Opłaca sie...???
jest ryzyko jest zabawa
a na poważnie byłeś kiedys kontrolowany autem OSOBOWYM przez ITD pod względem paliwa ???? ---> tylko nie piszcie ze nie wy ale wasz znajomy, czy znajomy znajomego sąsiada był i dostał 5tys zl mandatu <rotfl>
---------------------------------------------
a na teksty padla pompa od opału czy padły wtryski od opału...
odpowiem tak w ilu autach ktore smigaja na ON pada pompa i wtryski ??? odp brzmi w wielu a pisanie ze w 15 letnim aucie o przelocie 300czy 400tys km padla pompa wtryskowa czy wtryskiwacz od opału bo jak by kierowca lał ON to na 200% by nic nie padło do przelotu 1mln km to jak wróżenie z fusów i pisanie bajek w jednym
--------------------------------------------------------------------------------------
reasumując nie namawiam.... każdy robi to co lubi
nie piszcie tylko bajek o tych co płaczą że lali redbula
pozdrawiam i dobrej nocy