Witam wszystkich jestem nowy na forum. Szukam pomocy bo kupiłem audi z silnikiem 1.9 tdi 1z.
Problem polega na tym że większość wężyków podcisnienia są pozaslepiane lub wiszą luźno. Mianowicie jak to podłączyć do kupy aby miało ręce i nogi. Czy da się zdemontować intercooler i gdzie podłączyć wężyk z niego i co z czujnikami na rurze dolotu można zrobić albo to ominąć. Intercooler jest dziurawy, cieknie z niego olej, turbinę zmieniłem bo stara już umarła, jest tyle druciarstwa że nie wiem jak to ogarnąć.zawor n 75 nie podłączony i poucinane przewody podcisnienia. Jedynie jeden przewód jest podłączony co idzie do filtra powietrza, podejrzewam że do map sensora. Turbo wstaje ale na krótko i w momencie dodania mocniej gazu szarpie silnikiem tak jak by nie dostawał paliwa.
Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z
Wrzuć zdjęcie spod maski , żeby zobaczyć co tam za osprzęt masz. Intercooler kupisz durgi używany na spokojnie , umyj go z zewnątrz i wewnątrz. VAG com lub VCDS przydałby się by sprawdzić parametry pracy silnika , minimum kąt wtrysku i dawkę paliwa , większa diagnostyka to dopiero na nowszym osprzecie jest dostępna.
Latem zdemontuj kolektor dolotowy i też go umyj , bo można zdziwić się co tam jest, tez wypalić z nagaru i kupić na internecie zaślepki EGR i założyć by kolektor pozostał już czysty.
Latem zdemontuj kolektor dolotowy i też go umyj , bo można zdziwić się co tam jest, tez wypalić z nagaru i kupić na internecie zaślepki EGR i założyć by kolektor pozostał już czysty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z
Krzysiek 84 dobra robota.
Przy okazji pytanie: czy po wyczyszczeniu kolektora zakładałeś nową uszczelkę króćca silnika 028129754A?
U mnie lekko się poci w tym miejscu, ale znaleźć tę uszczelkę nie jest łatwo.
Przy okazji pytanie: czy po wyczyszczeniu kolektora zakładałeś nową uszczelkę króćca silnika 028129754A?
U mnie lekko się poci w tym miejscu, ale znaleźć tę uszczelkę nie jest łatwo.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z
https://auto-plus.pl/make.asp?t=16&numer=028129754A
Wycinałem sobie . Kupiłem arkusz do wycinania uszczelek i złożyłem z masa dirko , mozna też zmienic kolektor na ASZ / ARL i dokupic flanszę i całkowicie wywalasz egr , albo z 2.0 TDI , ale tam gorzej z zakupem gotowej flanszy w internecie i trzeba by było też kolanko silikonowe nowe kupić , bo ten ori gumowy łącznik może być za krótki.
Wycinałem sobie . Kupiłem arkusz do wycinania uszczelek i złożyłem z masa dirko , mozna też zmienic kolektor na ASZ / ARL i dokupic flanszę i całkowicie wywalasz egr , albo z 2.0 TDI , ale tam gorzej z zakupem gotowej flanszy w internecie i trzeba by było też kolanko silikonowe nowe kupić , bo ten ori gumowy łącznik może być za krótki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 lis 2021, 16:22
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z
Jak pisał przedmówca, zdjęcia spod maski by się przydały z zaworkiem n75, przepływką etc ^^robko290 pisze: ↑21 cze 2022, 10:10Witam wszystkich jestem nowy na forum. Szukam pomocy bo kupiłem audi z silnikiem 1.9 tdi 1z.
Problem polega na tym że większość wężyków podcisnienia są pozaslepiane lub wiszą luźno. Mianowicie jak to podłączyć do kupy aby miało ręce i nogi. Czy da się zdemontować intercooler i gdzie podłączyć wężyk z niego i co z czujnikami na rurze dolotu można zrobić albo to ominąć. Intercooler jest dziurawy, cieknie z niego olej, turbinę zmieniłem bo stara już umarła, jest tyle druciarstwa że nie wiem jak to ogarnąć.zawor n 75 nie podłączony i poucinane przewody podcisnienia. Jedynie jeden przewód jest podłączony co idzie do filtra powietrza, podejrzewam że do map sensora. Turbo wstaje ale na krótko i w momencie dodania mocniej gazu szarpie silnikiem tak jak by nie dostawał paliwa.