Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z

ODPOWIEDZ
robko290
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 cze 2022, 09:53
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z

Post autor: robko290 » 21 cze 2022, 10:10

Witam wszystkich jestem nowy na forum. Szukam pomocy bo kupiłem audi z silnikiem 1.9 tdi 1z.
Problem polega na tym że większość wężyków podcisnienia są pozaslepiane lub wiszą luźno. Mianowicie jak to podłączyć do kupy aby miało ręce i nogi. Czy da się zdemontować intercooler i gdzie podłączyć wężyk z niego i co z czujnikami na rurze dolotu można zrobić albo to ominąć. Intercooler jest dziurawy, cieknie z niego olej, turbinę zmieniłem bo stara już umarła, jest tyle druciarstwa że nie wiem jak to ogarnąć.zawor n 75 nie podłączony i poucinane przewody podcisnienia. Jedynie jeden przewód jest podłączony co idzie do filtra powietrza, podejrzewam że do map sensora. Turbo wstaje ale na krótko i w momencie dodania mocniej gazu szarpie silnikiem tak jak by nie dostawał paliwa.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z

Post autor: Krzysiek 84 » 21 cze 2022, 11:59

Wrzuć zdjęcie spod maski , żeby zobaczyć co tam za osprzęt masz. Intercooler kupisz durgi używany na spokojnie , umyj go z zewnątrz i wewnątrz. VAG com lub VCDS przydałby się by sprawdzić parametry pracy silnika , minimum kąt wtrysku i dawkę paliwa , większa diagnostyka to dopiero na nowszym osprzecie jest dostępna.
Latem zdemontuj kolektor dolotowy i też go umyj , bo można zdziwić się co tam jest, tez wypalić z nagaru i kupić na internecie zaślepki EGR i założyć by kolektor pozostał już czysty.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 314
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z

Post autor: Sando » 21 cze 2022, 17:29

Krzysiek 84 dobra robota.
Przy okazji pytanie: czy po wyczyszczeniu kolektora zakładałeś nową uszczelkę króćca silnika 028129754A?
U mnie lekko się poci w tym miejscu, ale znaleźć tę uszczelkę nie jest łatwo.
B2 CY
B4 1Z
Dużo literatury motoryzacyjnej:
http://chomikuj.pl/chomikos21

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z

Post autor: Krzysiek 84 » 22 cze 2022, 12:32

https://auto-plus.pl/make.asp?t=16&numer=028129754A

Wycinałem sobie . Kupiłem arkusz do wycinania uszczelek i złożyłem z masa dirko , mozna też zmienic kolektor na ASZ / ARL i dokupic flanszę i całkowicie wywalasz egr , albo z 2.0 TDI , ale tam gorzej z zakupem gotowej flanszy w internecie i trzeba by było też kolanko silikonowe nowe kupić , bo ten ori gumowy łącznik może być za krótki.
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ZZet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2021, 16:22
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Re: Jak podłączyć podcisnienia 1.9 tdi 1Z

Post autor: ZZet » 22 cze 2022, 14:02

robko290 pisze:
21 cze 2022, 10:10
Witam wszystkich jestem nowy na forum. Szukam pomocy bo kupiłem audi z silnikiem 1.9 tdi 1z.
Problem polega na tym że większość wężyków podcisnienia są pozaslepiane lub wiszą luźno. Mianowicie jak to podłączyć do kupy aby miało ręce i nogi. Czy da się zdemontować intercooler i gdzie podłączyć wężyk z niego i co z czujnikami na rurze dolotu można zrobić albo to ominąć. Intercooler jest dziurawy, cieknie z niego olej, turbinę zmieniłem bo stara już umarła, jest tyle druciarstwa że nie wiem jak to ogarnąć.zawor n 75 nie podłączony i poucinane przewody podcisnienia. Jedynie jeden przewód jest podłączony co idzie do filtra powietrza, podejrzewam że do map sensora. Turbo wstaje ale na krótko i w momencie dodania mocniej gazu szarpie silnikiem tak jak by nie dostawał paliwa.
Jak pisał przedmówca, zdjęcia spod maski by się przydały z zaworkiem n75, przepływką etc ^^

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga