[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.
Przy docieraniu silnika powinno się stosować inne oleje niż przy normalnej eksploatacji!Jelly pisze:Koledzy a co sadzicie o pomysle zalania silnika olejem 5W50 - syntetyk? Mam silnik po remoncie i wydaje mi sie ze bylby lepszy niz 10W40 szczególnie w niższych temperaturach. Bo tak na marginesie to producent zaleca olej 10W40 w temperaturach od -15 do +15 stopni Celsjusza a 5W50 w każdych temperaturach. Co sądzicie o zmianie? po remoncie przejechalem raptem ok 1500km wiec chyba nie jest jeszcze na to za pozno. Wszak silnik jest wyczyszczony z nagaru itp...
Tez tak slyszalem wiec poki co jezdze na 10W40, ale chodzi o to zeby za jekies 5kkm wymienic olej na 5W50 i co o tym sadzicie?ppawlo pisze:Przy docieraniu silnika powinno się stosować inne oleje niż przy normalnej eksploatacji!Jelly pisze:Koledzy a co sadzicie o pomysle zalania silnika olejem 5W50 - syntetyk? Mam silnik po remoncie i wydaje mi sie ze bylby lepszy niz 10W40 szczególnie w niższych temperaturach. Bo tak na marginesie to producent zaleca olej 10W40 w temperaturach od -15 do +15 stopni Celsjusza a 5W50 w każdych temperaturach. Co sądzicie o zmianie? po remoncie przejechalem raptem ok 1500km wiec chyba nie jest jeszcze na to za pozno. Wszak silnik jest wyczyszczony z nagaru itp...
Mam nowe tloki, pierscienie, szlif cylindrów nowe uszczelki i glowica jest ok, wiec bardzo mnie kusi zeby zalac auto lepszym olejem...
Ludzie.... zamiast pytać trzydzieści tysięcy razy o to samo to weźcie przeczytajcie od początku wszystkie posty na ten temat :!: wszyscy mądrzy ludzie cały czas powtarzają, że do TDI leje się półsyntetyk 10W40 a najbardziej zalecany jest ten co posiada normę VW 505.00 :!: jak ktoś nie umie czytać i w głowie mu zostają jakieś osady silników "poloneza" i boi się ich wypłukać to już jego sprawa :oops:
wszystkie ruchome części mają być smarowane olejem a nie osadami :!: od tego żeby nie było osadów stosuje się filtr oleju i należy go wymieniać razem z olejem :!:
Wszyscy chcecie, żeby autko było szybkie i mało paliło a zły olej pogarsza osiągi i zwiększa zużycie paliwa :!: oraz obniża żywotność silnika i każdy potem płacze, że remont drogi
Ja teraz kupiłem 10l CASTROL'a GXL 10W40 VW norm. 505.00 (na dwie wymiany), częsta jazda na "dopalaczu" i zużycie oleju na poziomie 0.1l/1000km, ja osobiście z tego oleju jestem bardzo zadowolony i go polecam..
Kumpel w sklepie powiedział, że chce najlepszy olej i dostał CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40, a że w naszym kraju nie koniecznie w opakowaniu jest to co na etykiecie to niektórzy mogą płakać, że im dużo bierze a koledze z forum nic..
Co do oszczędzania to jak na lepszym oleju spali mniej o 0,2l/100km ON to na 15000km (wymiana oleju) macie gratis 30l paliwa albo 5l świeżego oleju..
dodam, że moja niunia ma już ponad 301tys. km a pod koniec sierpnia zeszłego roku miała 263tys. km i dalej śmiga jak rakieta
wszystkie ruchome części mają być smarowane olejem a nie osadami :!: od tego żeby nie było osadów stosuje się filtr oleju i należy go wymieniać razem z olejem :!:
Wszyscy chcecie, żeby autko było szybkie i mało paliło a zły olej pogarsza osiągi i zwiększa zużycie paliwa :!: oraz obniża żywotność silnika i każdy potem płacze, że remont drogi
Ja teraz kupiłem 10l CASTROL'a GXL 10W40 VW norm. 505.00 (na dwie wymiany), częsta jazda na "dopalaczu" i zużycie oleju na poziomie 0.1l/1000km, ja osobiście z tego oleju jestem bardzo zadowolony i go polecam..
Kumpel w sklepie powiedział, że chce najlepszy olej i dostał CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40, a że w naszym kraju nie koniecznie w opakowaniu jest to co na etykiecie to niektórzy mogą płakać, że im dużo bierze a koledze z forum nic..
Co do oszczędzania to jak na lepszym oleju spali mniej o 0,2l/100km ON to na 15000km (wymiana oleju) macie gratis 30l paliwa albo 5l świeżego oleju..
dodam, że moja niunia ma już ponad 301tys. km a pod koniec sierpnia zeszłego roku miała 263tys. km i dalej śmiga jak rakieta
No to ja mam pytanko odnosnie oleju....
Otóż w ojca B4 1Z przyszedł czas na remoncik mały (ot pompa wtryskowa, regeneracja turbo bo rzuca juz olejem i dymi na niebiesko) i kusi mnie zeby nalac 10W40, ale na mineralu ma zrobione juz 50 tys km :-| (na liczniku 290 tys) i pytanko czy wyplucze silnik czy raczej bedzie dobrze....
W tej chwili pobiera ok 1-1.5 litra oleju na 10 tys km...
Otóż w ojca B4 1Z przyszedł czas na remoncik mały (ot pompa wtryskowa, regeneracja turbo bo rzuca juz olejem i dymi na niebiesko) i kusi mnie zeby nalac 10W40, ale na mineralu ma zrobione juz 50 tys km :-| (na liczniku 290 tys) i pytanko czy wyplucze silnik czy raczej bedzie dobrze....
W tej chwili pobiera ok 1-1.5 litra oleju na 10 tys km...
a niby z czego ma Ci ten silnik wypłukać :?: z syfu co niszczy silnik :?: lej minerał to częściej będziesz robił remonty a litr oleju na 10tys. km to jest 100cm3 (0,1l) na 1000km co nie jest tragedią
ja jak zmieniłem olej po zakupie auta to wziął mi 3,5l na 17tys. km przy normalnej jeździe a był to Mobil Super S 10W-40 (ze sklepu) a teraz leje Castrol GXL 10W-40 (niemiecki) i ubywa mi jakieś 1l na 10tys. km (niecałe 1,5l na 15tys.) przy częstej ostrej jeździe a jedyną zmianą w silniku było dołożenie rezystora ("Tuning TDI za 10gr.")
olej mineralny w TDI to tak jakby palić w piecu węglem z dodatkiem piasku :mrgreen: też się pali ale częściej trzeba czyścić ruszt (remont)
ja jak zmieniłem olej po zakupie auta to wziął mi 3,5l na 17tys. km przy normalnej jeździe a był to Mobil Super S 10W-40 (ze sklepu) a teraz leje Castrol GXL 10W-40 (niemiecki) i ubywa mi jakieś 1l na 10tys. km (niecałe 1,5l na 15tys.) przy częstej ostrej jeździe a jedyną zmianą w silniku było dołożenie rezystora ("Tuning TDI za 10gr.")
olej mineralny w TDI to tak jakby palić w piecu węglem z dodatkiem piasku :mrgreen: też się pali ale częściej trzeba czyścić ruszt (remont)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
Ryzyko jest zawsze, sam musisz je podjąć. Ja mam podobny przebieg i po jego kupnie znalazłem etykietę z Mobilem 15W/40. Na jesień zmieniłem na 10W/40 też Mobila do diesli i jak na razie wszystko ok.Audi 80 b4 pisze:chce zmienić olej z mineralnego na półsyntetyk i zastanawiam się nad mobil 1 turbo diesel i nad castrol turbo diesel który wybrać a może jakiś inny?
samochód ma 270 tys. i od nowości był lany mineralny nie będzie nic grozić jak zaleje teraz półsyntetyk?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
poczytaj wszystkie posty od pierwszego zaczynając i tam jest wszystko napisane
jak zalejesz jakiś trefny olej to dolejesz jakieś 1,5l/10tys. km i nie ważne jakiej firmy a jak zalejesz dobry półsyntetyk to silnik będzie ciszej pracował i lepiej się wkręcał, polecam Castrol Magnatec Diesel lub Castrol GXL ale najlepiej niemiecki bo polski to nie koniecznie może być to co jest napisane na butelce
a pytanie "co się stanie jak zmienię minerał na półsyntetyk" jest już pytaniem bez sensu i przez takich ludzi ten temat ma już 10 stron a powinien mieć max. 3 bo zamiast przeczytać to co było napisane to tylko powtarzają w kółko jedno i to samo a Ci co coś wiedzą na ten temat to ciągle powtarzają takim leniom :!: :!:
jak zalejesz jakiś trefny olej to dolejesz jakieś 1,5l/10tys. km i nie ważne jakiej firmy a jak zalejesz dobry półsyntetyk to silnik będzie ciszej pracował i lepiej się wkręcał, polecam Castrol Magnatec Diesel lub Castrol GXL ale najlepiej niemiecki bo polski to nie koniecznie może być to co jest napisane na butelce
a pytanie "co się stanie jak zmienię minerał na półsyntetyk" jest już pytaniem bez sensu i przez takich ludzi ten temat ma już 10 stron a powinien mieć max. 3 bo zamiast przeczytać to co było napisane to tylko powtarzają w kółko jedno i to samo a Ci co coś wiedzą na ten temat to ciągle powtarzają takim leniom :!: :!:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
pewnie że może byc ale czy nie warto dołożyć te 20-30zł i kupić coś lepszej firmy np mobil lub castrol?? castrola masz mniej więcej za 80 -90zł mobila za podobną cene a orlen za powiedzmy 60zł nie lepiej wybrac coś sprawdzonego i moim zdaniem lepszego?? co do orlena to mój kumpel kiedys zalał silnik takim olejem i powiem ci że po ok 5000km przejechanym na nim jak sie wzieło krople na palec to zachowywała sie jak woda a mobil którego ja używam to przed wymianą jeszcze sie lepi...