Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.

Zablokowany
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 gru 2008, 20:09

Kolego ja bym się jednak nie bawił w wymianę na 5W. dobry olej 10w spokojnie sobie poradzi. A z tym 5w to możesz mieć więcej problemu niż pożytku.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 03 gru 2008, 20:15

Jelly pisze:Koledzy a co sadzicie o pomysle zalania silnika olejem 5W50 - syntetyk? Mam silnik po remoncie i wydaje mi sie ze bylby lepszy niz 10W40 szczególnie w niższych temperaturach. Bo tak na marginesie to producent zaleca olej 10W40 w temperaturach od -15 do +15 stopni Celsjusza a 5W50 w każdych temperaturach. Co sądzicie o zmianie? po remoncie przejechalem raptem ok 1500km wiec chyba nie jest jeszcze na to za pozno. Wszak silnik jest wyczyszczony z nagaru itp...
Przy docieraniu silnika powinno się stosować inne oleje niż przy normalnej eksploatacji!

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 03 gru 2008, 22:36

ppawlo pisze:
Jelly pisze:Koledzy a co sadzicie o pomysle zalania silnika olejem 5W50 - syntetyk? Mam silnik po remoncie i wydaje mi sie ze bylby lepszy niz 10W40 szczególnie w niższych temperaturach. Bo tak na marginesie to producent zaleca olej 10W40 w temperaturach od -15 do +15 stopni Celsjusza a 5W50 w każdych temperaturach. Co sądzicie o zmianie? po remoncie przejechalem raptem ok 1500km wiec chyba nie jest jeszcze na to za pozno. Wszak silnik jest wyczyszczony z nagaru itp...
Przy docieraniu silnika powinno się stosować inne oleje niż przy normalnej eksploatacji!
Tez tak slyszalem wiec poki co jezdze na 10W40, ale chodzi o to zeby za jekies 5kkm wymienic olej na 5W50 i co o tym sadzicie?
Mam nowe tloki, pierscienie, szlif cylindrów nowe uszczelki i glowica jest ok, wiec bardzo mnie kusi zeby zalac auto lepszym olejem...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 gru 2008, 23:55

Ludzie.... zamiast pytać trzydzieści tysięcy razy o to samo to weźcie przeczytajcie od początku wszystkie posty na ten temat :!: wszyscy mądrzy ludzie cały czas powtarzają, że do TDI leje się półsyntetyk 10W40 a najbardziej zalecany jest ten co posiada normę VW 505.00 :!: jak ktoś nie umie czytać i w głowie mu zostają jakieś osady silników "poloneza" i boi się ich wypłukać to już jego sprawa :oops:
wszystkie ruchome części mają być smarowane olejem a nie osadami :!: od tego żeby nie było osadów stosuje się filtr oleju i należy go wymieniać razem z olejem :!:
Wszyscy chcecie, żeby autko było szybkie i mało paliło a zły olej pogarsza osiągi i zwiększa zużycie paliwa :!: oraz obniża żywotność silnika i każdy potem płacze, że remont drogi :-(

Ja teraz kupiłem 10l CASTROL'a GXL 10W40 VW norm. 505.00 (na dwie wymiany), częsta jazda na "dopalaczu" i zużycie oleju na poziomie 0.1l/1000km, ja osobiście z tego oleju jestem bardzo zadowolony :-) i go polecam..
Kumpel w sklepie powiedział, że chce najlepszy olej i dostał CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40, a że w naszym kraju nie koniecznie w opakowaniu jest to co na etykiecie to niektórzy mogą płakać, że im dużo bierze a koledze z forum nic..

Co do oszczędzania to jak na lepszym oleju spali mniej o 0,2l/100km ON to na 15000km (wymiana oleju) macie gratis 30l paliwa ;-) albo 5l świeżego oleju..

dodam, że moja niunia ma już ponad 301tys. km a pod koniec sierpnia zeszłego roku miała 263tys. km i dalej śmiga jak rakieta ;-)

mikrus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2008, 23:04

Post autor: mikrus » 10 gru 2008, 22:29

No to ja mam pytanko odnosnie oleju....
Otóż w ojca B4 1Z przyszedł czas na remoncik mały (ot pompa wtryskowa, regeneracja turbo bo rzuca juz olejem i dymi na niebiesko) i kusi mnie zeby nalac 10W40, ale na mineralu ma zrobione juz 50 tys km :-| (na liczniku 290 tys) i pytanko czy wyplucze silnik czy raczej bedzie dobrze....
W tej chwili pobiera ok 1-1.5 litra oleju na 10 tys km...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 gru 2008, 23:15

jak 1.9tdi to tylko 10W40

mikrus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2008, 23:04

Post autor: mikrus » 11 gru 2008, 11:01

Teraz wiem ze tylko 10w40 ale czy po takim czasie pracy na mineralu nie wypłudcze silnika :oops:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 gru 2008, 17:17

a niby z czego ma Ci ten silnik wypłukać :?: z syfu co niszczy silnik :?: lej minerał to częściej będziesz robił remonty a litr oleju na 10tys. km to jest 100cm3 (0,1l) na 1000km co nie jest tragedią ;-)
ja jak zmieniłem olej po zakupie auta to wziął mi 3,5l na 17tys. km przy normalnej jeździe a był to Mobil Super S 10W-40 (ze sklepu) a teraz leje Castrol GXL 10W-40 (niemiecki) i ubywa mi jakieś 1l na 10tys. km (niecałe 1,5l na 15tys.) przy częstej ostrej jeździe a jedyną zmianą w silniku było dołożenie rezystora ("Tuning TDI za 10gr.") ;-)

olej mineralny w TDI to tak jakby palić w piecu węglem z dodatkiem piasku :mrgreen: też się pali ale częściej trzeba czyścić ruszt (remont) :-/

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 11 gru 2008, 19:39

UKI_XX pisze:a jedyną zmianą w silniku było dołożenie rezystora ("Tuning TDI za 10gr.")
nic tylko pogratulować.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 11 gru 2008, 20:43

chce zmienić olej z mineralnego na półsyntetyk i zastanawiam się nad mobil 1 turbo diesel i nad castrol turbo diesel który wybrać a może jakiś inny?

samochód ma 270 tys. i od nowości był lany mineralny nie będzie nic grozić jak zaleje teraz półsyntetyk?

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 11 gru 2008, 21:28

Audi 80 b4 pisze:chce zmienić olej z mineralnego na półsyntetyk i zastanawiam się nad mobil 1 turbo diesel i nad castrol turbo diesel który wybrać a może jakiś inny?

samochód ma 270 tys. i od nowości był lany mineralny nie będzie nic grozić jak zaleje teraz półsyntetyk?
Ryzyko jest zawsze, sam musisz je podjąć. Ja mam podobny przebieg i po jego kupnie znalazłem etykietę z Mobilem 15W/40. Na jesień zmieniłem na 10W/40 też Mobila do diesli i jak na razie wszystko ok.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 12 gru 2008, 09:14

a co mogło by się stać w najgorszym wypadku jak bym półsyntetyk zalał samochód chodzi idealnie zima nie zima pali na dotyk tylko ze od nowości lany był minelany:/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 gru 2008, 23:28

poczytaj wszystkie posty od pierwszego zaczynając i tam jest wszystko napisane

jak zalejesz jakiś trefny olej to dolejesz jakieś 1,5l/10tys. km i nie ważne jakiej firmy a jak zalejesz dobry półsyntetyk to silnik będzie ciszej pracował i lepiej się wkręcał, polecam Castrol Magnatec Diesel lub Castrol GXL ale najlepiej niemiecki bo polski to nie koniecznie może być to co jest napisane na butelce

a pytanie "co się stanie jak zmienię minerał na półsyntetyk" jest już pytaniem bez sensu i przez takich ludzi ten temat ma już 10 stron a powinien mieć max. 3 bo zamiast przeczytać to co było napisane to tylko powtarzają w kółko jedno i to samo a Ci co coś wiedzą na ten temat to ciągle powtarzają takim leniom :!: :!:

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 15 gru 2008, 20:07

wiem że 10w40 ale czy może być 10w40 jakiś orlen

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 gru 2008, 20:12

pewnie że może byc ale czy nie warto dołożyć te 20-30zł i kupić coś lepszej firmy np mobil lub castrol?? castrola masz mniej więcej za 80 -90zł mobila za podobną cene a orlen za powiedzmy 60zł nie lepiej wybrac coś sprawdzonego i moim zdaniem lepszego?? co do orlena to mój kumpel kiedys zalał silnik takim olejem i powiem ci że po ok 5000km przejechanym na nim jak sie wzieło krople na palec to zachowywała sie jak woda a mobil którego ja używam to przed wymianą jeszcze sie lepi...

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl