Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.

Zablokowany
bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 08 gru 2009, 19:06

mam 240 tys. leje po raz 3 castrol magnatec diesel 10-40 co 10tys wymiana
nie narzekam silnik chodzi elegancko poprzedni właściciel też go lał od 160tys -przebiegu

hamer_grzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 gru 2006, 23:12
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hamer_grzes » 08 gru 2009, 19:28

witam podłącze się na chwileczkę do tematu otóż mam b4 1.9tdi 1z zakupiłem go 6 miesięcy temu i był na mineralnym castrolu tak twierdził poprzedni właściciel wiec gdy wymieniałem olej po zakupie wlałem 15w40 mobila i chodził pięknie bez zastrzeżeń oleju dolałem 0.5 litra na 7000tys km czyli mało no ale wyczytałem na forum ze Audiczka powinna jeździć na półsyntetyku więc miesiąc temu zalałem castrola magnateka 10w40 i zrobiłem narazie 3000tys km oleju do tej pory nie łyka ale za to auto jest słabsze troszkę i bardziej się silnik terkocze to jasne bo mineralny był gęstszy i lepiej uszczelniał więc przy następnej wymianie zalewam go mineralnym i będzie chodził jak dawniej NIE polecam zmieniać z mineralnego na półsyntetyk. Mam dużo znajomych co maja tdiki audi b4,golfyIII itp jeżdżą na mineralnym po 4 lata i się nic nie dzieje każdy zadowolony. Wybór należy do was.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 gru 2009, 21:23

hamer_grzes pisze:..... miesiąc temu zalałem castrola magnateka 10w40 i zrobiłem narazie 3000tys km oleju do tej pory nie łyka ale za to auto jest słabsze troszkę i bardziej się silnik terkocze
jak nie wypłukałeś osadów zostawionych po tym ukochanym mineralnym to wcale się nie dziw że tak się stało :!: pólsyntetyk zawiera środki płuczące i jak puściły osady i w silniku zamiast czystego oleju masz olej+błoto czyli z 10W-40 zrobiłeś coś w rodzaju 30W-70 albo i jeszcze gorszego, a na tym silnik nie będzie dobrze pracował :!: więc zamiast to spuścić i nalać czystej porządnej oliwy to katujesz tym silnik :!:

jakoś mi i większości ludzi po wymianie oleju zawsze silnik lepiej pracuje a skoro u Ciebie jest odwrotnie to widać kiepsko dbasz o maszynę
hamer_grzes pisze: ...to jasne bo mineralny był gęstszy i lepiej uszczelniał więc przy następnej wymianie zalewam go mineralnym
a guzik prawda, od uszczelniania są pierścienie oraz uszczelki a nie olej, olej służy do smarowania a im większa lepkość tym gorsze smarowanie i silnik ma ciężej a więc słabiej ciągnie i zużywa więcej paliwa oraz trudniej go uruchomić przy niskich temperaturach :!:
hamer_grzes pisze: i będzie chodził jak dawniej NIE polecam zmieniać z mineralnego na półsyntetyk.
no jasne że jak zlejesz popłuczyny i zalejesz świeżego oleju to silnik będzie lepiej pracował, tylko następnym razem do płukania silnika używaj środków do tego przeznaczonych a nie oleju półsyntetycznego :!:
hamer_grzes pisze:Mam dużo znajomych co maja tdiki audi b4,golfyIII itp jeżdżą na mineralnym po 4 lata i się nic nie dzieje każdy zadowolony. Wybór należy do was.
i pewnie wszyscy robią po 50tys.km rocznie i mają do tego dość ciężkiego buta :mrgreen:
chociaż na poważnie to bardziej obstawiam to że nigdy nie jeździli na czymś lepszym dlatego chwalą to co mają, pożycz na tydzień Merca albo BMW temu co całe życie jeździł polonezem i go bardzo chwali i wtedy zapytaj czy polonez jest dobry a gwarantuje Ci że powie inaczej jak wcześniej <ok>

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 gru 2009, 22:10

dajcie spokoj z olejami, kazdy leje to co uwaza i tyle...
Z UKI_XX sie zgadzam w 101% <piwo>
A ja powiem ze lałem do mojego starego sztrucla AAZ 5w50 i chodzil o niebo lepiej niz jak go kupilem[15w40]... Od uszczelnienia silnika sa simmeringi, uszczelniacze, uszczelki itp.. jak cieknie to wymieniasz i tyle...Olej ma smarowac, a nie uszczelniac.......

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 gru 2009, 23:13

Ja tekże zgadzam się z Robertem i Łukaszem. Każdy leje to co uważa tylko czasami niektórzy mogą się zdziwić jak wylezie to czy tamto. :-/ Koniec tematu minerał/półsyntetyk. ;-)

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 09 gru 2009, 00:48

i tak jestescie zajebisci zeby o oleju 17stron naskrobac :-?

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 09 gru 2009, 16:32

Jak ktoś go nie zamknie to na 17 sie nie skończy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 09 gru 2009, 16:44

hct pisze:i tak jestescie zajebisci zeby o oleju 17stron naskrobac
Jak ktoś go nie zamknie to na 17 sie nie skończy
Skończy się bo właśnie go zamykam.

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga