mam 240 tys. leje po raz 3 castrol magnatec diesel 10-40 co 10tys wymiana
nie narzekam silnik chodzi elegancko poprzedni właściciel też go lał od 160tys -przebiegu
[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 gru 2006, 23:12
- Lokalizacja: Starachowice
witam podłącze się na chwileczkę do tematu otóż mam b4 1.9tdi 1z zakupiłem go 6 miesięcy temu i był na mineralnym castrolu tak twierdził poprzedni właściciel wiec gdy wymieniałem olej po zakupie wlałem 15w40 mobila i chodził pięknie bez zastrzeżeń oleju dolałem 0.5 litra na 7000tys km czyli mało no ale wyczytałem na forum ze Audiczka powinna jeździć na półsyntetyku więc miesiąc temu zalałem castrola magnateka 10w40 i zrobiłem narazie 3000tys km oleju do tej pory nie łyka ale za to auto jest słabsze troszkę i bardziej się silnik terkocze to jasne bo mineralny był gęstszy i lepiej uszczelniał więc przy następnej wymianie zalewam go mineralnym i będzie chodził jak dawniej NIE polecam zmieniać z mineralnego na półsyntetyk. Mam dużo znajomych co maja tdiki audi b4,golfyIII itp jeżdżą na mineralnym po 4 lata i się nic nie dzieje każdy zadowolony. Wybór należy do was.
jak nie wypłukałeś osadów zostawionych po tym ukochanym mineralnym to wcale się nie dziw że tak się stało :!: pólsyntetyk zawiera środki płuczące i jak puściły osady i w silniku zamiast czystego oleju masz olej+błoto czyli z 10W-40 zrobiłeś coś w rodzaju 30W-70 albo i jeszcze gorszego, a na tym silnik nie będzie dobrze pracował :!: więc zamiast to spuścić i nalać czystej porządnej oliwy to katujesz tym silnik :!:hamer_grzes pisze:..... miesiąc temu zalałem castrola magnateka 10w40 i zrobiłem narazie 3000tys km oleju do tej pory nie łyka ale za to auto jest słabsze troszkę i bardziej się silnik terkocze
jakoś mi i większości ludzi po wymianie oleju zawsze silnik lepiej pracuje a skoro u Ciebie jest odwrotnie to widać kiepsko dbasz o maszynę
a guzik prawda, od uszczelniania są pierścienie oraz uszczelki a nie olej, olej służy do smarowania a im większa lepkość tym gorsze smarowanie i silnik ma ciężej a więc słabiej ciągnie i zużywa więcej paliwa oraz trudniej go uruchomić przy niskich temperaturach :!:hamer_grzes pisze: ...to jasne bo mineralny był gęstszy i lepiej uszczelniał więc przy następnej wymianie zalewam go mineralnym
no jasne że jak zlejesz popłuczyny i zalejesz świeżego oleju to silnik będzie lepiej pracował, tylko następnym razem do płukania silnika używaj środków do tego przeznaczonych a nie oleju półsyntetycznego :!:hamer_grzes pisze: i będzie chodził jak dawniej NIE polecam zmieniać z mineralnego na półsyntetyk.
i pewnie wszyscy robią po 50tys.km rocznie i mają do tego dość ciężkiego buta :mrgreen:hamer_grzes pisze:Mam dużo znajomych co maja tdiki audi b4,golfyIII itp jeżdżą na mineralnym po 4 lata i się nic nie dzieje każdy zadowolony. Wybór należy do was.
chociaż na poważnie to bardziej obstawiam to że nigdy nie jeździli na czymś lepszym dlatego chwalą to co mają, pożycz na tydzień Merca albo BMW temu co całe życie jeździł polonezem i go bardzo chwali i wtedy zapytaj czy polonez jest dobry a gwarantuje Ci że powie inaczej jak wcześniej <ok>
dajcie spokoj z olejami, kazdy leje to co uwaza i tyle...
Z UKI_XX sie zgadzam w 101%
A ja powiem ze lałem do mojego starego sztrucla AAZ 5w50 i chodzil o niebo lepiej niz jak go kupilem[15w40]... Od uszczelnienia silnika sa simmeringi, uszczelniacze, uszczelki itp.. jak cieknie to wymieniasz i tyle...Olej ma smarowac, a nie uszczelniac.......
Z UKI_XX sie zgadzam w 101%
A ja powiem ze lałem do mojego starego sztrucla AAZ 5w50 i chodzil o niebo lepiej niz jak go kupilem[15w40]... Od uszczelnienia silnika sa simmeringi, uszczelniacze, uszczelki itp.. jak cieknie to wymieniasz i tyle...Olej ma smarowac, a nie uszczelniac.......