dołączam sie do prośbytom82 pisze:powiedzcie mi jak zrobić płukanie silnika
A nawiązując do tematu: co powiece o tym oleju ? półsyntetyk GM - OPEL-owski :idea:
dołączam sie do prośbytom82 pisze:powiedzcie mi jak zrobić płukanie silnika
dojezdz na tym oleju co masz do momentu w ktorym trzeba zmienic olej, zalej do obecnego oleju[rozgrzany silnik] np. taki preparat http://allegro.pl/item786716359_liqui_m ... a_hit.htmltom82 pisze:powiedzcie mi jak zrobić płukankie silnika. czy o to chodzi żeby co np. 3tyś. wymienić olej
a ja mam 326 tys. i zalałem 5W-40 :mrgreen: a od przebiegu 263 tys. był lany wysokiej jakości 10W-40, zalewaj wysokiej klasy 10W-40 ale najpierw dobrze wypłucz silnik z syfu żeby Ci potem kanałów olejowych nie zapchało a turbinę to wolałbym drugą zamiast regenerowaćZuldan pisze:przejechane ponad 330 tyś,
...w najbliższym czasie zamierzam zregenerować turbinę i z tego co się doczytałem na tym forum radzicie żeby zmienić na połsyntetyk- czy w moim przypadku nie lepiej pozostać przy mineralnym? Czy też użyć specyfiku do czyszczenia silnika przed wymianą oleju i następnie wymienić na semisyntetic? Turbina podobno nie lubi minerału?
dpowiedź na pytanie kolegi ....producent aut oczywiście!...wydawało mi się że to oczywiste,poza tym różnica pomiędzy olejami to nie tylko gęstość i dużo można by było na ten temat pisać...ograniczę się tylko do tego że olej syntetyczny czy nawet półsyntetyczny nie zostawia nagaru w silniku ,dzięki czemu olej bez problemów docierai jest zawsze tam gdzie powinien .....nawet gdy silnik jest zimny czy dajesz mu "w pędzel"....bieniek1984 pisze:januszbin, czego producent ?? Ogólnie przyjęte jest że do silników z turbo zaleca się olej syntetyczny lub półsyntetyczny z uwagi na to ze jest mniej gęsty. Ale myślę że większy wpływ na zywotność silnika i samej turbiny ma to żeby nie dawać w rure na zimnym silniku ani gasić na ciepłym po dawani w pędzel. I to ma dużo większy wpływ na to że silnik i turbo będzie bardzeij żywotne niż czy będziesz miał zalany syntetyczny, półsynetetyczny czy mineralny.
też widziałem taki katalog i powiem Ci, że te katalogi są podawane między innymi po to żeby silnik szybciej się skończył i kupić nowy model samochodu, nasze silniki generalnie są te same co w A4 czyli 1Z, AHU i AFN (różnica wiadomo jaka) i jak myślisz dlaczego ten sam silnik w A4 ma już takie zalecenia :?:bieniek1984 pisze:januszbin, to ci powiem że też widziałem w katalogu jakie oleje powinno się stosować i właśnie w nim było napisane że silnik 1Z w Audi B4 miał olej 15w40 a oczywiście jeżeli masz w dobrej kondycji silnik to ja nie twierdze że nie możesz zalewać syntetycznego ;p Wszytko zależy od kondycji silnika i jego szczelności