Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 23 paź 2009, 17:23

tom82 pisze:powiedzcie mi jak zrobić płukanie silnika
dołączam sie do prośby

A nawiązując do tematu: co powiece o tym oleju ? półsyntetyk GM - OPEL-owski :-P :idea:

Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 paź 2009, 17:38 przez hackthemilk, łącznie zmieniany 1 raz.

Adas

Post autor: Adas » 23 paź 2009, 17:26

Witam czeka mnie wymianna panewek a co za tym idzie także wymiana oleju i mam pytanie jakim olejem zalac ?

1Z przejechane 292 tys.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 paź 2009, 17:56

tom82 pisze:powiedzcie mi jak zrobić płukankie silnika. czy o to chodzi żeby co np. 3tyś. wymienić olej
dojezdz na tym oleju co masz do momentu w ktorym trzeba zmienic olej, zalej do obecnego oleju[rozgrzany silnik] np. taki preparat http://allegro.pl/item786716359_liqui_m ... a_hit.html
auto niech sobie pochodzi na jalowym z 10minut, zlewasz wszystko i zalewasz swierzy <ok>

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 27 paź 2009, 18:00

ja polecam ten płukacz co kolega mrozoo zamieścił linka bardzo się sprawdza jak się nie wie co było wlane w silniku i przy przejściach np z półsyntezy na synteze ja od kilku lat stosuje ten lub firmy wynns Oil System Cleaner oba są dobre

Zuldan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:15
Lokalizacja: Poznań/Lublin

Post autor: Zuldan » 02 gru 2009, 09:54

Mam 1Z z 92 roku, przejechane ponad 330 tyś, poprzedni właściciel dłuższy czas jeździł na mineralu Mobila 15w40, w najbliższym czasie zamierzam zregenerować turbinę i z tego co się doczytałem na tym forum radzicie żeby zmienić na połsyntetyk- czy w moim przypadku nie lepiej pozostać przy mineralnym? Czy też użyć specyfiku do czyszczenia silnika przed wymianą oleju i następnie wymienić na semisyntetic? Turbina podobno nie lubi minerału?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 gru 2009, 14:05

Zuldan pisze:przejechane ponad 330 tyś,
...w najbliższym czasie zamierzam zregenerować turbinę i z tego co się doczytałem na tym forum radzicie żeby zmienić na połsyntetyk- czy w moim przypadku nie lepiej pozostać przy mineralnym? Czy też użyć specyfiku do czyszczenia silnika przed wymianą oleju i następnie wymienić na semisyntetic? Turbina podobno nie lubi minerału?
a ja mam 326 tys. i zalałem 5W-40 :mrgreen: a od przebiegu 263 tys. był lany wysokiej jakości 10W-40, zalewaj wysokiej klasy 10W-40 ale najpierw dobrze wypłucz silnik z syfu żeby Ci potem kanałów olejowych nie zapchało a turbinę to wolałbym drugą zamiast regenerować

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 02 gru 2009, 14:08

nawet producent zaleca półsyntetyk lub syntetyk,minerał zniszczy Ci turbinę..!

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 02 gru 2009, 15:53

januszbin, czego producent ?? Ogólnie przyjęte jest że do silników z turbo zaleca się olej syntetyczny lub półsyntetyczny z uwagi na to ze jest mniej gęsty. Ale myślę że większy wpływ na zywotność silnika i samej turbiny ma to żeby nie dawać w rure na zimnym silniku ani gasić na ciepłym po dawani w pędzel. I to ma dużo większy wpływ na to że silnik i turbo będzie bardzeij żywotne niż czy będziesz miał zalany syntetyczny, półsynetetyczny czy mineralny.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 gru 2009, 23:00

Tak jak pisze kolega wyżej + regularna wymiana oleju i filtru + dobry olej i KONIECZNIE aby silnik nigdy nie widział "cudów" w postaci ceramizerów. Co najwyżej chlorek molibdenu.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 02 gru 2009, 23:14

Nie zapominajcie też o dobrej jakości paliwie to pojeździcie na tych swoich dieselkach ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 03 gru 2009, 08:49

bieniek1984 pisze:januszbin, czego producent ?? Ogólnie przyjęte jest że do silników z turbo zaleca się olej syntetyczny lub półsyntetyczny z uwagi na to ze jest mniej gęsty. Ale myślę że większy wpływ na zywotność silnika i samej turbiny ma to żeby nie dawać w rure na zimnym silniku ani gasić na ciepłym po dawani w pędzel. I to ma dużo większy wpływ na to że silnik i turbo będzie bardzeij żywotne niż czy będziesz miał zalany syntetyczny, półsynetetyczny czy mineralny.
dpowiedź na pytanie kolegi ....producent aut oczywiście!...wydawało mi się że to oczywiste,poza tym różnica pomiędzy olejami to nie tylko gęstość i dużo można by było na ten temat pisać...ograniczę się tylko do tego że olej syntetyczny czy nawet półsyntetyczny nie zostawia nagaru w silniku ,dzięki czemu olej bez problemów docierai jest zawsze tam gdzie powinien .....nawet gdy silnik jest zimny czy dajesz mu "w pędzel"....




Wyświetl posty z ostatnich:

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 03 gru 2009, 13:22

januszbin, to ci powiem że też widziałem w katalogu jakie oleje powinno się stosować i właśnie w nim było napisane że silnik 1Z w Audi B4 miał olej 15w40 a oczywiście jeżeli masz w dobrej kondycji silnik to ja nie twierdze że nie możesz zalewać syntetycznego ;p Wszytko zależy od kondycji silnika i jego szczelności

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 gru 2009, 15:02

bieniek1984 pisze:januszbin, to ci powiem że też widziałem w katalogu jakie oleje powinno się stosować i właśnie w nim było napisane że silnik 1Z w Audi B4 miał olej 15w40 a oczywiście jeżeli masz w dobrej kondycji silnik to ja nie twierdze że nie możesz zalewać syntetycznego ;p Wszytko zależy od kondycji silnika i jego szczelności
też widziałem taki katalog i powiem Ci, że te katalogi są podawane między innymi po to żeby silnik szybciej się skończył i kupić nowy model samochodu, nasze silniki generalnie są te same co w A4 czyli 1Z, AHU i AFN (różnica wiadomo jaka) i jak myślisz dlaczego ten sam silnik w A4 ma już takie zalecenia :?:

dane pobrane z katalogu Castrol:

AUDI (VAG)
Model..................A4 1.9 TDi Turbo Diesel
Silnik....................DT
Rok......1995 - 2001

Zastoswanie......Zalecenia......................................................Pojemność (ltr)
Silnik (DT)..........Zalecany...........Edge Sport 0W-40......................4.3
.........................Dobry................Magnatec Diesel 5W-40 B4
.........................Dopuszczalny.....Magnatec Diesel 10W-40 B3

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 03 gru 2009, 15:05

Temat jaki olej powinno sie lać do TDI-ka przypomina trochę "Mode na sukces" :mrgreen: ,ciągnie sie i ciągnie i końca nie widać.Najgorsze że cały czas wałkowane jest to samo od poczatku.Jak ktoś nie chce zaufać osobom które sa na forum ,mają pojęcie o silnikach i zalecają lanie 10w to niech leje minerał i tyle.Ja tez na początku krzywo patrzałem na osoby które pisały że minerał nie nadaje się do TDI.Po 20 000 jak auto zaczęło coraz to mocniej kopcić na czarno ,zmieniłem zdanie.Zakupiłem Valvoline 10w40 Max Life Diesel i nastąpiła zdecydowana poprawa <ok> .Sam moze nie na własnej skórze ,ale na pewno na własnym samochodzie przekonałem sie ile znaczy dobry olej.Biorac pod uwage koszt wymiany oleju 15w a 10w to tylko 20 zł więcej.Niech każdy sam sobie odpowie na pytanie czy warto "oszczędzać":!:

Zuldan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:15
Lokalizacja: Poznań/Lublin

Post autor: Zuldan » 03 gru 2009, 17:11

Zamierzam zmienić olej mineralny na półsyntetyk. Mój wybór to MOTUL 4100 Turbolight 10W-40, Co możecie powiedzieć o tym oleju? Czy ktoś go już stosował?

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl