[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.
Witam.Z mojego doświadczenia wiem że oleje mineralne są za słabe do dizelków.Jeżdże na półsyntetiku SHELL HELIX 10/40 NIE MA żadnych problemów z odpalenim ani kontrolką smarowania.Zima też nie była straszna , aby świece żarowe były w porządku.Uważam ,iż olej mineralny zimą gęstnieje ciężko kręcić rozrusznikiem a latem jak woda .
[ Dodano: 2008-06-10, 10:30 ]
mam audi b4 80 tdi ma najechane 210000tys kupiłem używane nie wiem jaki olej był zalany ja wymieniłem na SHELL HELIX 15W40 SINTETIK silnik sprawuje się dobrze a podejrzewam że ma wiekszy przebieg niż ten na liczniku MIAŁEM kilka już aut i uważam że nie można oszczędzać na oleju to na korzyść nie wyjdzie .
[ Dodano: 2008-06-10, 10:30 ]
mam audi b4 80 tdi ma najechane 210000tys kupiłem używane nie wiem jaki olej był zalany ja wymieniłem na SHELL HELIX 15W40 SINTETIK silnik sprawuje się dobrze a podejrzewam że ma wiekszy przebieg niż ten na liczniku MIAŁEM kilka już aut i uważam że nie można oszczędzać na oleju to na korzyść nie wyjdzie .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
mam u siebie w samochodzie olej mineralny lef do turbo dieasli przeznaczony,ale z tego co tu przeczytałem się nie nadaje choć na oleju pisze ze przeznaczony do turbo dieasli i chciał bym go wymiewnić bo za 1000km mam wymiene i tak chciałem wymienić na półsyntetyk jak to zrobić zlać stary i zalać nowy czy coś dodatkowo trza zrobić?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Opcja dla biednych: zlewasz stary olej mineralny i zaleważ nowy olej półsyntetyczny.Audi 80 b4 pisze:mam u siebie w samochodzie olej mineralny lef do turbo dieasli przeznaczony,ale z tego co tu przeczytałem się nie nadaje choć na oleju pisze ze przeznaczony do turbo dieasli i chciał bym go wymiewnić bo za 1000km mam wymiene i tak chciałem wymienić na półsyntetyk jak to zrobić zlać stary i zalać nowy czy coś dodatkowo trza zrobić?
Opcja dla bogatych: zlewasz olej mineralny, zalewasz olej półsyntetyczny, robisz na nim kilkaset kilometrów żeby silnik troszkę się oczyścił, poczym zlewasz i zalewasz poraz kolejny olej półsyntetyczny i na nim już jeździsz. <ok>
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Witam..
Ja zalałem kiedyś Mobil1 Super S i na 17tys. a przez to, ze nie miałem oleju na wymianę to dolewałem dwa razy po 1L (przy wymianie zalałem 4L) i sporo ubyło ale chyba głównie przez wycieki znajomy zamawiał Castrol GXL (VW Norm 505 00) ale przywożony z Niemczech i dodam, że przy średnio normalnej jeździe (chociaż czasem przez kilka minut było ponad 4000rpm) dolałem raptem 0,5L po ok 8tys. (mimo, że na wskaźniku było jeszcze pół stanu) także jak olej to Castrol GXL (półsynteza za ok 20-25zł/L) i niech ktoś Wam przywiezie od Niemców bo te w polskich sklepach i hurtowniach są do niczego!! mimo, że mają nalepki Mobil czy nawet Castrol
Ja zalałem kiedyś Mobil1 Super S i na 17tys. a przez to, ze nie miałem oleju na wymianę to dolewałem dwa razy po 1L (przy wymianie zalałem 4L) i sporo ubyło ale chyba głównie przez wycieki znajomy zamawiał Castrol GXL (VW Norm 505 00) ale przywożony z Niemczech i dodam, że przy średnio normalnej jeździe (chociaż czasem przez kilka minut było ponad 4000rpm) dolałem raptem 0,5L po ok 8tys. (mimo, że na wskaźniku było jeszcze pół stanu) także jak olej to Castrol GXL (półsynteza za ok 20-25zł/L) i niech ktoś Wam przywiezie od Niemców bo te w polskich sklepach i hurtowniach są do niczego!! mimo, że mają nalepki Mobil czy nawet Castrol
Pytanie odnośnie oleju Valvoline max life diesel !!!
Obecnie jeżdze na oleju Castrol Magnatec Diesel 10W 40 ( półsyntetyk ) i przejechałem na nim juz 20 tyś. zero zastrzeżeń zero ubytku oleju. Jednak Coraz częściej słysze dobre opinie na temat oleju Valvoline i tu kieruje pytanko do was ! Czy warto jest przejsc na ten olej, czy lepiej pozostac przy obecnym.???
Obecnie jeżdze na oleju Castrol Magnatec Diesel 10W 40 ( półsyntetyk ) i przejechałem na nim juz 20 tyś. zero zastrzeżeń zero ubytku oleju. Jednak Coraz częściej słysze dobre opinie na temat oleju Valvoline i tu kieruje pytanko do was ! Czy warto jest przejsc na ten olej, czy lepiej pozostac przy obecnym.???
Panowie trochę się obawiam wlać tego półsyntetyka, a jeździ ktoś może z tym silnikiem na castrolu magnatec 15w40 (mineralnym)? Wiem że poprzedni właściciel przez ostatnie 40 tys lał cały czas mineralny dlatego też mam opory zmieniać, nie chciałbym się narażać na kolejne koszty.... Czy naprawdę ten mineralny tak daje popalić turbinie?