Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.

Zablokowany
Łukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2006, 19:53

Post autor: Łukasz » 14 maja 2008, 21:55

niedawno kupiłem audi 1.9 tdi i nie mam pojęcia jakim olejem był zalany, moje pytanie brzmi następująco, czy istnieje jakiś do "domowy" sposób na zbadanie jaki olej znajduje się w silniku?

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 15 maja 2008, 07:36

Witam.Z mojego doświadczenia wiem że oleje mineralne są za słabe do dizelków.Jeżdże na półsyntetiku SHELL HELIX 10/40 NIE MA żadnych problemów z odpalenim ani kontrolką smarowania.Zima też nie była straszna , aby świece żarowe były w porządku.Uważam ,iż olej mineralny zimą gęstnieje ciężko kręcić rozrusznikiem a latem jak woda .

[ Dodano: 2008-06-10, 10:30 ]
mam audi b4 80 tdi ma najechane 210000tys kupiłem używane nie wiem jaki olej był zalany ja wymieniłem na SHELL HELIX 15W40 SINTETIK silnik sprawuje się dobrze a podejrzewam że ma wiekszy przebieg niż ten na liczniku MIAŁEM kilka już aut i uważam że nie można oszczędzać na oleju to na korzyść nie wyjdzie .

castro666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2008, 09:42

Post autor: castro666 » 14 lip 2008, 20:33

A ja zalałem dzisiaj swojego Castrol Magnatec 10W-40 SL/CF niby priorytrt dla benzyniaka ale diesel powinie też śmigać, a norma VW 505 00 też jest a o ile mi wiadomo jest ona przypisana do diesel-i

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 14 lip 2008, 23:53

mam u siebie w samochodzie olej mineralny lef do turbo dieasli przeznaczony,ale z tego co tu przeczytałem się nie nadaje choć na oleju pisze ze przeznaczony do turbo dieasli i chciał bym go wymiewnić bo za 1000km mam wymiene i tak chciałem wymienić na półsyntetyk jak to zrobić zlać stary i zalać nowy czy coś dodatkowo trza zrobić?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lip 2008, 00:04

Audi 80 b4 pisze:mam u siebie w samochodzie olej mineralny lef do turbo dieasli przeznaczony,ale z tego co tu przeczytałem się nie nadaje choć na oleju pisze ze przeznaczony do turbo dieasli i chciał bym go wymiewnić bo za 1000km mam wymiene i tak chciałem wymienić na półsyntetyk jak to zrobić zlać stary i zalać nowy czy coś dodatkowo trza zrobić?
Opcja dla biednych: zlewasz stary olej mineralny i zaleważ nowy olej półsyntetyczny.

Opcja dla bogatych: zlewasz olej mineralny, zalewasz olej półsyntetyczny, robisz na nim kilkaset kilometrów żeby silnik troszkę się oczyścił, poczym zlewasz i zalewasz poraz kolejny olej półsyntetyczny i na nim już jeździsz. <ok>

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 15 lip 2008, 00:11

Audi 80 b4, jak zmiana na półsyntetyk to proponuje Valvoline max life diesel ten olej ma to coś.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 16 lip 2008, 11:50

valvoline max life diesel, super olej po zmianie 1,5 tys km w mojej audiczce 1,9td z mineralnego na polsyntetyk nic nie wciaga i jakby ciszej chodzil i lzej palil

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 lip 2008, 12:23

czyli jeżeli był do dieselka lany mineralny można bez obaw zalać półsyntetykiem?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 21 lip 2008, 17:55

jesli silnik w miare zdrowy i zaduzo oleju nie ciagnie to tak

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lip 2008, 10:27

Witam..

Ja zalałem kiedyś Mobil1 Super S i na 17tys. a przez to, ze nie miałem oleju na wymianę :-/ to dolewałem dwa razy po 1L (przy wymianie zalałem 4L) i sporo ubyło ale chyba głównie przez wycieki :-/ znajomy zamawiał Castrol GXL (VW Norm 505 00) ale przywożony z Niemczech i dodam, że przy średnio normalnej jeździe (chociaż czasem przez kilka minut było ponad 4000rpm) dolałem raptem 0,5L po ok 8tys. (mimo, że na wskaźniku było jeszcze pół stanu) także jak olej to Castrol GXL (półsynteza za ok 20-25zł/L) i niech ktoś Wam przywiezie od Niemców bo te w polskich sklepach i hurtowniach są do niczego!! mimo, że mają nalepki Mobil czy nawet Castrol

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lip 2008, 20:08

no ciekawe bo ja leje mobil już od praiw 3 lach i nie dolewam nawet grama...to raczej wina silnika a nie oleju...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 23 lip 2008, 23:25

a że za dużo nie ciągnie tzn. ile?:P

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 24 lip 2008, 21:26

Pytanie odnośnie oleju Valvoline max life diesel !!!

Obecnie jeżdze na oleju Castrol Magnatec Diesel 10W 40 ( półsyntetyk ) i przejechałem na nim juz 20 tyś. zero zastrzeżeń zero ubytku oleju. Jednak Coraz częściej słysze dobre opinie na temat oleju Valvoline i tu kieruje pytanko do was ! Czy warto jest przejsc na ten olej, czy lepiej pozostac przy obecnym.???

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 26 lip 2008, 21:19

Panowie trochę się obawiam wlać tego półsyntetyka, a jeździ ktoś może z tym silnikiem na castrolu magnatec 15w40 (mineralnym)? Wiem że poprzedni właściciel przez ostatnie 40 tys lał cały czas mineralny dlatego też mam opory zmieniać, nie chciałbym się narażać na kolejne koszty.... Czy naprawdę ten mineralny tak daje popalić turbinie?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 27 lip 2008, 12:33

mineralny olej jest gęstrzy w szczególności w zimie gdy temp otoczenia spada. turbo jest smarowane olejem ( silnikowym). mysle ze lepiej dodać te 50 zł i kupić półsyntetyk dobrek marki a nie dziadostwo

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl