Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] katalizator - usunąć czy nie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 06 cze 2012, 20:51

Ja w miejsce katalizatora wstawiłem strumienice samochód po wycięciu kata pracował tak jak wcześniej. Jeszcze pieniążki wpadły za ten zabieg. Auto szybciej się zbiera. Stary katalizator był ładnie zapchany :lol: .

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 06 cze 2012, 21:51

Wywalacie kata i zaraz po wywaleniu dajcie w palnik jeszcze w garażu :D

Awatar użytkownika
pepo_avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
Lokalizacja: T_L/lubelskie
Kontakt:

Post autor: pepo_avant » 16 cze 2012, 10:40

Poszedłem za radą i wywaliłem kata - wrażenia bardzo pozytywne: lepiej od dołu zbiera, szybciej na obroty wchodzi i tak jakby lżej się rozpędzał. W miejsce kata wstawiłem tłumik początkowy z audi B3 1.6 TD - pasuje bez jakichkolwiek przeróbek :) - dzięki Koledzy za radę.
Ogólnie cały zabieg trwał niespełna godzinkę. Stary kat nie miał prześwitu, wniosek nasuwa się prosty - był zapchany.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 17 cze 2012, 11:52

sam pozbyłem się kata jakiś czas temu i przy okazji problemu , był tak zabity , że auto miało problemy z płynnym wkręcaniem się na obroty , teraz elegancko ciągnie juz od 1600-1700 rpm :-D
wiec do wszystkich wachajcych się , nie ma na co czekać i pora dać silnikowi odetchnąć :mrgreen:
dodam że wybiłem tylko monolit z niego a puszka została , a sam monolit można upchnać i zainkasować czesto ciekawą kase ;-)

rumun01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 14:28
Lokalizacja: warszawa/ursus

Post autor: rumun01 » 17 cze 2012, 21:05

Krzysiek 84 pisze:
rumun01 pisze:ja u siebie wywaliłem bebechy i róznicy żadnej głośny nie jest a i mocy napewno mu nie przybyło
rumun01 pisze:naczytałem sie na forum jak to po wywaleniu samochód robi sie zwawszy to wywaliłem srodek
Nie oczekujmy, że po wybiciu katalizatora bedzie efekt jak po chip'ie 8-)[/quote
to po co go wszyscy wywalaja i co chcą uzyskać najlepiej jak wszyscy na tym forum wycieli by sobie kiche stolcową to najlepiej by wtedy mozna było sie w.......ać

[ Dodano: 2012-06-17, 21:08 ]
pawelk2002 pisze:Wywalacie kata i zaraz po wywaleniu dajcie w palnik jeszcze w garażu :D
chyba sobie w palnik !!!!!!!!1

[ Dodano: 2012-06-17, 21:09 ]
hudy pisze:Też myślałem o czyszczeniu ale po przeczytaniu sporo tekstów na ten temat wolałem go wyciąć.Podobno czyszczenie nic nie daje także nie ma to większego sensu.Czy silnik szybciej się nagrzewa :-/ ja jakoś nie zauważyłem różnicy za to zauważyłem różnicę w jeździe i to wystarczy...
tak pewnie tak lepiej jezdzi jak nówka

[ Dodano: 2012-06-17, 21:12 ]
Krzysiek 84 pisze:Mowiłem , ze lepiej zbiera sie od dołu. jak ktos ma w dobrym stanie to nie czuć różnicy, ale jak zawalony byl a teraz taki przeswit to i czuje sie z poczatku ta reakcje na gaz <ok>
wsadz po ziemniaku w konce wydechu a potem je wyjmij pewnie też nie będzie róznicy

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 17 cze 2012, 21:24

rumun01 jak masz kogoś obrażać to lepiej nie pisz

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 17 cze 2012, 21:27

Nie oczekujmy, że po wybiciu katalizatora bedzie efekt jak po chip'ie 8-)[/quote
to po co go wszyscy wywalaja i co chcą uzyskać najlepiej jak wszyscy na tym forum wycieli by sobie kiche stolcową to najlepiej by wtedy mozna było sie w.......ać


hahahah No nie będzie jak po chipie ale po wywaleniu katalizatora w często już 1z z dużym przebiegiem kat jest tak zapchany że jego usunięcie usprawnia szybsze usuwanie spalin z silnika. W mojej audi miałem 2 razy strzała z turbo :mrgreen: to w "kominie" było tyle sadzy, że po zabiegu wywalenia katalizatora różnica była duża.

rumun01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 14:28
Lokalizacja: warszawa/ursus

Post autor: rumun01 » 17 cze 2012, 21:37

pawelk2002 pisze:rumun01 jak masz kogoś obrażać to lepiej nie pisz
czym Pana obraziłem, w palnik ? tak najleoiej do odcięcia!!!!!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 cze 2012, 22:14

Nie kłócić się ,bo nie ma o co :mrgreen: rację mają jedni i drudzy .Wycięcie kata ma sens jak jest zapchany i hamuje spaliny ,jak nie jest ,to wielkiej róznicy się nie poczuje ...a że zdecydowana większość jest zapchana ,to i większość czuje róznicę ;-) No i zamiast kata , tłumik przelotowy ,koszt w granicach 70zł ,pasuje p&p bez żadnego spawania ...no chyba że ktoś wierzy że mu strumiennica tak zawiruje spaliny ,że nie dość że wyciągnie je z silnika ,to wylecą 2 albo 3 x szybciej :-P

rumun01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 14:28
Lokalizacja: warszawa/ursus

Post autor: rumun01 » 18 cze 2012, 23:48

Przepraszam bo być może kogoś uraziłem swoimi odpowiedziami ,ale wezmy wszyscy pod uwage ze nasze auta lata swietnosci mają już za sabą(roczniki i przebiegi mówią same za siebie)ja kupując swoje audi zapewniam mu u siebie godziwą emeryturkę a nie dobijanie go podnoszeniem mocy za pomocą nowych softów czy innych ulepszeń, tak jak napisał MUNIOR jesli katalizator był naprawde zabity to wywalenie go może wpłynąć na lepszy wypływ spalin, ale pamiętajmy ze wszelkie inne usprawniania doprowadzą te silniki do jednego ZŁOM !!! a czy tego byśmy chcieli chyba nie ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2012, 06:55

rumun01 pisze:Przepraszam bo być może kogoś uraziłem swoimi odpowiedziami ,ale wezmy wszyscy pod uwage ze nasze auta lata swietnosci mają już za sabą(roczniki i przebiegi mówią same za siebie)ja kupując swoje audi zapewniam mu u siebie godziwą emeryturkę a nie dobijanie go podnoszeniem mocy za pomocą nowych softów czy innych ulepszeń
rumun01 pisze: ale pamiętajmy ze wszelkie inne usprawniania doprowadzą te silniki do jednego ZŁOM !!!
Jakoś zdecydowana większość ,w tym moje ,ma się bardzo dobrze po zmianie softu ,i nie znam przypadku żeby z tego powodu jakieś skończyło na złomie .Pod warunkiem że wcześniej silnik był w co najmniej dobrym stanie technicznym ,bo wiadomym jest, że dogorywającym motorkom ,zmiana softu na mocniejszy ,na dobre nie wyjdzie .Także takie stwierdzenie <ok>
rumun01 pisze:pamiętajmy ze wszelkie inne usprawniania doprowadzą te silniki do jednego ZŁOM !!!
Jest bardzo mocno przesadzone :roll: bo zdecydowana większość zetorków ma się dobrze i zmiana softu na mocniejszy ,nie jest im w stanie zaszkodzić 8-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 cze 2012, 13:08

rumun01: trochę uogólniasz, wrzucając wszystkich do wora pod tytułem: 1Z w A80 ma minimum 300 tyś przebiegu i bliżej mu do grobu niż do lat świetności :)

Są osoby na tym forum które mają Zetory po remoncie i moce ponad 130 km nie robią krzywdy tym silnikom pod warunkiem poprawnej eksploatacji. W tym jest klucz do sukcesu.

Ja jestem dobrym przykładem, bo zrobilem chipa + wtryski AFN gdy silnik był w słabej kondycji. Skończyło się to wywaleniem uszczelki pod czapką i zalaniem 2 garów płynem chłodniczym...

Ale po remoncie glowicy i wielu innych wymienionych w opisie auta (link w podpisie) przejechałem ponad 40 tyś na zmodzonym aucie i wszystko jest w porządku. Wymieniam olej na Valvoline co 10 tyś, studze turbine, nie dusze gazu ponizej 2000 obrotów, i zanim sie nie nagrzeje przynajmniej do połowy skali nie szaleję :)
Oleju ubywa ok 0.5l na 10 000.

Mogę się założyć, że przy tej mocy i momencie mógłbym dobić silnik dużo szybciej niż serię gdybym nie stosował się do powyższych zasad. Wg mnie 80% bezawaryjności to odpowiednie traktowanie maszyny...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 cze 2012, 09:12

Nosb pisze:Dzisiaj przebiegu w aucie to nikt nie moze byc pewien. Chyba tylko ten ktory ma auto od nowosci :)
I w związku z tym ,te cyferki w liczniku należy traktować z dużym przymrużeniem oka :-P Ci co potrafią rozpoznać silnik w dobrej kondycji ,nawet tam nie patrzą.A ci co traktują te wskazania poważnie ,są mało poważni :mrgreen:

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 13 sty 2013, 01:43

Przeczytałem cały wątek, ale w końcu nie dowiedziałem się czy katalizator w 1.9 TDI jest zamienny z rurą od 1.6TD ?

Pytanie drugie jak odkręcaliście tą najwyższą śrubę od katalizatora? Nasadowym nie ma miejsca a płaskim zakresu ruchu? Może brzeszczotem <lol> ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 sty 2013, 10:07

g00di pisze:Pytanie drugie jak odkręcaliście tą najwyższą śrubę od katalizatora? Nasadowym nie ma miejsca a płaskim zakresu ruchu? Może brzeszczotem <lol> ?
oczkowe mam 2 klucze i jednym zapierasz by nie obracało sie a drugim powoli małymi ruchami i odkreci sie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl