[1.9TD AAZ] Końcówki wtryskiwaczy.
[1.9TD AAZ] Końcówki wtryskiwaczy.
Witajcie
Mam zamiar wymienic u siebie koncowki wtrysków. Dzwoniłem po sklepach i dowiaduje się, że w katalogu Boscha nie ma samych koncowek w silnikach AAZ powyzej '93 r. Mozna dostać jedynie całe wtryski za jakies 200 pln za sztuke. I teraz nie wiem, czy te sklepy akurat nie mają na stanie końcówek czy w ogóle nie ma ich dostępnych na rynku. Albo tez są całe wtryski nierozbieralne powyzej '93 r. i trzeba je kupować w całości. Nie miałem jeszcze okazji wykręcać wtrysków więc nie wiem. Jak to jest?
I tak przy okazji - ma ktoś nmamiar na dobrego pompiarza z Torunia i okolic?
Mam zamiar wymienic u siebie koncowki wtrysków. Dzwoniłem po sklepach i dowiaduje się, że w katalogu Boscha nie ma samych koncowek w silnikach AAZ powyzej '93 r. Mozna dostać jedynie całe wtryski za jakies 200 pln za sztuke. I teraz nie wiem, czy te sklepy akurat nie mają na stanie końcówek czy w ogóle nie ma ich dostępnych na rynku. Albo tez są całe wtryski nierozbieralne powyzej '93 r. i trzeba je kupować w całości. Nie miałem jeszcze okazji wykręcać wtrysków więc nie wiem. Jak to jest?
I tak przy okazji - ma ktoś nmamiar na dobrego pompiarza z Torunia i okolic?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:31 przez tower, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [1,9 TD AAZ] Końcówki wtryskiwaczy
... Tu masz namiary :tower pisze:Witajcie
Mam zamiar wymienic u siebie koncowki wtrysków. Dzwoniłem po sklepach i dowiaduje się, że w katalogu Boscha nie ma samych koncowek w silnikach AAZ powyzej '93 r. Mozna dostać jedynie całe wtryski za jakies 200 pln za sztuke. I teraz nie wiem, czy te sklepy akurat nie mają na stanie końcówek czy w ogóle nie ma ich dostępnych na rynku. Albo tez są całe wtryski nierozbieralne powyzej '93 r. i trzeba je kupować w całości. Nie miałem jeszcze okazji wykręcać wtrysków więc nie wiem. Jak to jest?
I tak przy okazji - ma ktoś nmamiar na dobrego pompiarza z Torunia i okolic?
Polecam go w 100%
Szymański Ryszard. Mechatronika
87-510 Skrwilno, Rypińska 11
(Tel) 0542700150
Godziny otwarcia
* Pon - Pt 8:00 - 17:00
* Sob 8:00 - 15:00
* Niedziela Zamknięte
Drąży głownie tematy TDI,TD, D zajmuje się również PB ale na moje oko bardziej woli dieselki
... Widać że chcieli Cię zrobić w jajo i sprzedać całe wtryski
Re: [1,9 TD AAZ] Końcówki wtryskiwaczy
Dzieki za infoSzymański Ryszard. Mechatronika
87-510 Skrwilno, Rypińska 11
(Tel) 0542700150
Godziny otwarcia
* Pon - Pt 8:00 - 17:00
* Sob 8:00 - 15:00
* Niedziela Zamknięte
Drąży głownie tematy TDI,TD, D zajmuje się również PB ale na moje oko bardziej woli dieselki
Czyli sugerujesz, że dostane boschoskie koncowki? Dzis objade jeszcze pare sklepów i sprawdze jak jest naprawde.
Jak moge rozpoznać czy mam wtryski jedno czy dwuspężynowe? Będą jakieś oznaczenia na wtysku widoczne bez demontazu końcówki?
Rozumiem, że w przeciwieństwie do dwuspręzynowych jednospręzynowe daja jedna dawke do komory wstępnej (300 bar)? Z tego co czytam jednospręzynowe mozna samemu ustawić a z dwuspężynowymi juz jest kłopot (chociaż niektórzy piszą, że na przypał mozna i dwuspręzynowe samodzielnie jakoś zestroić). Dam radę samodzielnie uporać się chociażby z jednospręzynowymi w warunkach warsztatowych (regulacja podkladkami)?
Zakładając, że mam dwuspręzynowe - czy końcówki jednospręzynowe będą pasowały do korpusów wtryskiwaczy dwusprezynowych i na odwrót? I tym samym wtryski jednospręzynowe od 1.6 SB wejdą bezkolizyjnie?
Sporo pytań, ale może uda sie komuś jednoznacznie wyjaśnić
Rozumiem, że w przeciwieństwie do dwuspręzynowych jednospręzynowe daja jedna dawke do komory wstępnej (300 bar)? Z tego co czytam jednospręzynowe mozna samemu ustawić a z dwuspężynowymi juz jest kłopot (chociaż niektórzy piszą, że na przypał mozna i dwuspręzynowe samodzielnie jakoś zestroić). Dam radę samodzielnie uporać się chociażby z jednospręzynowymi w warunkach warsztatowych (regulacja podkladkami)?
Zakładając, że mam dwuspręzynowe - czy końcówki jednospręzynowe będą pasowały do korpusów wtryskiwaczy dwusprezynowych i na odwrót? I tym samym wtryski jednospręzynowe od 1.6 SB wejdą bezkolizyjnie?
Sporo pytań, ale może uda sie komuś jednoznacznie wyjaśnić
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To jest praca typowo dla pompiarza. Biorą za to chyba 10zł od sztuki z tego co się kiedyś dowiadywałem, wiec nie kombinuj sam bo raczej tego nie zrobisz. Trzeba je dokładnie nastawić na odpowiednie cienienie, a jak to zrobisz nie mając maszyny pomiarowej? Na oko? :lol:tower pisze:Dam radę samodzielnie uporać się chociażby z jednospręzynowymi w warunkach warsztatowych (regulacja podkladkami)?
dokladnie, a tymbardziej jak sprawdzisz czy nowa koncowka nie leje? [Co sie czesto zdarza] ... Jednosprezynkowe sa krotkie, a dwu dlugie. Co do wlozenia koncowki z jedno do dwu, poprostu nie wiem bo jeszcze ich nie rozbieralem bo po co jak chodza, swietnie:) Ale wydaje mi sie ze powinny pasowac.Labiel pisze:To jest praca typowo dla pompiarza. Biorą za to chyba 10zł od sztuki z tego co się kiedyś dowiadywałem, wiec nie kombinuj sam bo raczej tego nie zrobisz. Trzeba je dokładnie nastawić na odpowiednie cienienie, a jak to zrobisz nie mając maszyny pomiarowej? Na oko? :lol:tower pisze:Dam radę samodzielnie uporać się chociażby z jednospręzynowymi w warunkach warsztatowych (regulacja podkladkami)?
Wtryski od wszystkich 1.6TD bezkolizyjnie wejda, tak samo od 1.9TD czy to jedno czy dwu springowe <ok>
Własnie doczytałem w tym watku, ze cisnienie drugiej dawki na 2spr jest stałe = 300 bar, (na 1spr zakladam, że tez jest stale i = 300 bar) więc teoretycznie nic nie powinno się ustawiać. Ustawia się jedynie dawkę pilotujacą.
Wiem, że to tanio za wymiane, ale jako że wszystko robie sam to i we wtryskach wole sam pogrzebać. Nic nie tracę.
Czy wtryski jednospręzynowe są tansze niż dwu? Rozumiem, że od 1.6 SB mają większy otwór rozpylający, tak?
I jeszcze jedno pytanko - do AAZ (wtrysk posredni) są osobne rodzaje wtysków 1 i 2 spr niż w 1Z czy AFN (bezposredni)? Czy może jest tak, że 1 spr sa tylko w posrednim a 2 spr w posrednim i bezpośrednim?
Dzieki za cierpliwość
Wiem, że to tanio za wymiane, ale jako że wszystko robie sam to i we wtryskach wole sam pogrzebać. Nic nie tracę.
Czy wtryski jednospręzynowe są tansze niż dwu? Rozumiem, że od 1.6 SB mają większy otwór rozpylający, tak?
I jeszcze jedno pytanko - do AAZ (wtrysk posredni) są osobne rodzaje wtysków 1 i 2 spr niż w 1Z czy AFN (bezposredni)? Czy może jest tak, że 1 spr sa tylko w posrednim a 2 spr w posrednim i bezpośrednim?
Dzieki za cierpliwość
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
vw&audi 1.6d= 130bar, 1.6TD 155 i tak samo 1.9 TD 155bar. W zyciu nie bedzie 300bar w TD'ku. W dwusprezynowcach jest tylko ciut wieksze ale dawka podzielona i przez to ciszej o wiele chodzi. Nawet jakby byly wydajniejsze koncowki od SB'ka[a ponoc sa, niewiele] to i tak ci to nic nie da jak nie modzisz auta, a tymbardziej na ori pompie.
W aaz'ecie w pozniejszych latach produkcji wsadzili 2sprezynkowe tylko po to zeby praca dorownac do TDI.
Sam sie nie bierz za babranie w koncowkach, chyba ze masz pod reka maszyne zeby sprawdzic pod jakim cisnieniem pyli i czy nie leje...
W aaz'ecie w pozniejszych latach produkcji wsadzili 2sprezynkowe tylko po to zeby praca dorownac do TDI.
Sam sie nie bierz za babranie w koncowkach, chyba ze masz pod reka maszyne zeby sprawdzic pod jakim cisnieniem pyli i czy nie leje...
Panowie i Panie pozwolicie że odświeżę.
Czy do wtryskiwaczy dwusprężynowych gdzie w oryginale siedzą końcówki DN0SD308 można wsadzić końcówki DN0SD297 i jakie zmiany będą po takiej podmianie?
Piszę ponieważ znalezienie dobrej marki końcówek 308 graniczy z cudem a jeśli sa to ceny powalają, a 297 Bosha mogę mieć za 50 zł/szt.
Czy po zamianie końcówek trzeba koniecznie jechać na ustawienie do pompiarza czy można spróbować bez tego? Na forum AKP czytałem że jeśli wstawimy nowego Bosha to regulacja nie jest konieczna.
Nie mam teraz zbyt wiele $$ i na dodatek amorki trzeba jeszcze wymienić.
Czy do wtryskiwaczy dwusprężynowych gdzie w oryginale siedzą końcówki DN0SD308 można wsadzić końcówki DN0SD297 i jakie zmiany będą po takiej podmianie?
Piszę ponieważ znalezienie dobrej marki końcówek 308 graniczy z cudem a jeśli sa to ceny powalają, a 297 Bosha mogę mieć za 50 zł/szt.
Czy po zamianie końcówek trzeba koniecznie jechać na ustawienie do pompiarza czy można spróbować bez tego? Na forum AKP czytałem że jeśli wstawimy nowego Bosha to regulacja nie jest konieczna.
Nie mam teraz zbyt wiele $$ i na dodatek amorki trzeba jeszcze wymienić.
Witam
Panowie... jakie jest w końcu ciśnienie tych dwu sprężynkowych wtryskiwaczy AAZ. Czy je się ustawia tak jak wtryskiwacz TDI na dwa ciśnienia?
Tu piszecie że nie będzie dużej różnicy między wtryskami SB a AAZ. POsiadam troche przekombinowany setup u siebie i
Mówicie że dużej różnicy nie ma... to może tak z suchych danych.... pompa z tłoczkiem 10 mm, TD.
1. założmy mamy 1000 obrotów, nurniki od TD SB oraz wtryski SB..... silnik sobie chodzi 1000 obrotwó
2. To samo tylko że nurniki od TDI... i obroty idą w góre po ich wymianie bez żadnych regulacji o 2500 obr wyżej..... nie wiem skąd się biorą obroty ale chyba z dawki... no to dalej.... koryguje obroty do ok 1200 (nie ustawiam jeszcze jak ma byc) i...
3. Zakładam wtryski dwu ciśnieniowe AAZ....., czyli nurniki TDI, wtryski tym razem AAZ -> spadają obroty do 700 obrotów.... czyli 500 obrotów cięcia (tym razem mniejsza dawka?)... teraz tak bo moje obserwacje tyczą się tylko pracy silnika na jałowym. Na wtryskiwaczach AAZ praca jest o wiele ładniejsza ale...... przegazowując na jałowym zmniejsza się ilość dymu o połowę jak nie więcej....
4. ostatecznie wkładam nurniki od AAZ oraz wtryskiwacze AAZ... obroty spadają jeszcze o 300, dym pozostaje sobie na takim samym poziomie.....
Ktoś może wytlumaczyć, bo piszecie.. różnicy na dawkach miedzy wtryskami SB a AAZ nie będzie..... to skąd bierze się ta różnica w obrotach po samym założeniu ich oraz w ilosci dymu????
No i jakie w końcu są ciśnienia otwarcia tych wtryskiwaczy??
Panowie... jakie jest w końcu ciśnienie tych dwu sprężynkowych wtryskiwaczy AAZ. Czy je się ustawia tak jak wtryskiwacz TDI na dwa ciśnienia?
Tu piszecie że nie będzie dużej różnicy między wtryskami SB a AAZ. POsiadam troche przekombinowany setup u siebie i
Mówicie że dużej różnicy nie ma... to może tak z suchych danych.... pompa z tłoczkiem 10 mm, TD.
1. założmy mamy 1000 obrotów, nurniki od TD SB oraz wtryski SB..... silnik sobie chodzi 1000 obrotwó
2. To samo tylko że nurniki od TDI... i obroty idą w góre po ich wymianie bez żadnych regulacji o 2500 obr wyżej..... nie wiem skąd się biorą obroty ale chyba z dawki... no to dalej.... koryguje obroty do ok 1200 (nie ustawiam jeszcze jak ma byc) i...
3. Zakładam wtryski dwu ciśnieniowe AAZ....., czyli nurniki TDI, wtryski tym razem AAZ -> spadają obroty do 700 obrotów.... czyli 500 obrotów cięcia (tym razem mniejsza dawka?)... teraz tak bo moje obserwacje tyczą się tylko pracy silnika na jałowym. Na wtryskiwaczach AAZ praca jest o wiele ładniejsza ale...... przegazowując na jałowym zmniejsza się ilość dymu o połowę jak nie więcej....
4. ostatecznie wkładam nurniki od AAZ oraz wtryskiwacze AAZ... obroty spadają jeszcze o 300, dym pozostaje sobie na takim samym poziomie.....
Ktoś może wytlumaczyć, bo piszecie.. różnicy na dawkach miedzy wtryskami SB a AAZ nie będzie..... to skąd bierze się ta różnica w obrotach po samym założeniu ich oraz w ilosci dymu????
No i jakie w końcu są ciśnienia otwarcia tych wtryskiwaczy??