Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all TD] Kto zna się na turbinie kkk k14? Potrzebuję schemat

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[all TD] Kto zna się na turbinie kkk k14? Potrzebuję schemat

Post autor: trepek » 10 paź 2009, 15:07

Kto zna się na budowie k14? Potrzebuję schematu tej turbiny, w szczególności tej małej bańki od chłodzenia, która znajduje się pod turbiną. Cieknie mi z niej olej więc pewnie oring do wymiany. A z tego, co się orientuję, śrubą znajdującą się w bańce ustawia się stopień doładowania. Nie chcę nic poknocić ;-)

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 10 paź 2009, 15:36

trepek pisze:bańki od chłodzenia
pomyliło ci się coś :D

w tej bańce jest mechanizm ciśnieniowy...

od zimnej strony turbinki idzie metalowy wężyk właśnie do tej gruszki... i w zależności od tego ciśnienia i regulacji tej gruszki część spalin nie nakręca turbiny a w związku z tym ma ona ograniczenie ciśnienie...


nie możliwe żeby ciekło ci z tej gruszki chyba że TURBINA pluje już olejem.... zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź okiem i palcem czy w turbinie nie ma oleju...

[ Dodano: 2009-10-10, 15:50 ]
tu jest schemat: https://audi80.pl/a80-b3-16-sb-tdi-s ... htm#342962


a tu zasada działania westgate (gruszki):

przy czym na filmiku regulacja za pomocą sztangi, a w k14 WG jest zintegrowane z ciepłą strona turbiny.
więc skoro leci ci z tego olej to prawdopodobnie wlatuje on tym wężykiem od strony zimnej...

bardzo możliwe że nie cieknie ci z WG(gruszki) tylko z węża dopływowego/odpływowego od OLEJU przy turbinie albo olej cieknie po turbinie z innego miejsca...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 paź 2009, 16:34

To by musiało coś w okolicach tej gruszki cieknąć. Co do plucia olejem to juz kilka razy sprawdzałem i najprawdopodobniej olej, który znajduje się od strony zimnej turba (znikome ilości) jest od odmy.
zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź okiem i palcem czy w turbinie nie ma oleju...
Swego czasu wyczyściłem cały dolot, zarówno od strony filtra powietrza jak i odmy i olej pojawił się tylko w tym cienkim przewodzie od odmy.

To może inne pytanie. Turbina pluje olejem - to znaczy ile tego oleju ma być?
Aha, wirnik nie ma luzu, nawet poprzeczny jest strasznie trudno wyczuwalny (ponoć turbo po regeneracji, ale wracając wspomnieniami do galarety jaka wyleciała zamiast oleju z silnika... wszystko jest możliwe).
Hmm... luz na wirniku sprawdza się bezpośrednio na samych łopatkach wirnika czy na tej śrubie, na której trzyma się wirnik?

EDIT:
Obrazek
Za tym kołnierzem zawsze jest kilka kropel oleju (patrz: czerwona strzałka).

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 10 paź 2009, 17:02

mysle ze nie masz czego tam szukać :]


u mnie był cały czarny od oleju mieszanego z kurzem :D


i też cos mi tam ciekło ale okazało się że olej zapitala z pod pokrywy zaworów przy kolektorze ssącym :-D <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 paź 2009, 18:19

Ja też mam pytanie co do tej turbiny z AAZ'a. Cieknie olej w miejscu łącznia króćca olejowego (tego od góry) z rurką doprowadzającą olej do turbiny. Czy można to uszczelnić? Czym próbować to uszczelnić. Wymieniana była ta rurka na inną, łącznik dany nowy i dalej się sączy.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 10 paź 2009, 19:00

Myślę, że to czysto kwestia lepszego dokręcenia....
nie można przesadzić bo gwint się ukręci albo opiłki wpadną do oleju :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl