[all TD] Kto zna się na turbinie kkk k14? Potrzebuję schemat
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
[all TD] Kto zna się na turbinie kkk k14? Potrzebuję schemat
Kto zna się na budowie k14? Potrzebuję schematu tej turbiny, w szczególności tej małej bańki od chłodzenia, która znajduje się pod turbiną. Cieknie mi z niej olej więc pewnie oring do wymiany. A z tego, co się orientuję, śrubą znajdującą się w bańce ustawia się stopień doładowania. Nie chcę nic poknocić
pomyliło ci się cośtrepek pisze:bańki od chłodzenia
w tej bańce jest mechanizm ciśnieniowy...
od zimnej strony turbinki idzie metalowy wężyk właśnie do tej gruszki... i w zależności od tego ciśnienia i regulacji tej gruszki część spalin nie nakręca turbiny a w związku z tym ma ona ograniczenie ciśnienie...
nie możliwe żeby ciekło ci z tej gruszki chyba że TURBINA pluje już olejem.... zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź okiem i palcem czy w turbinie nie ma oleju...
[ Dodano: 2009-10-10, 15:50 ]
tu jest schemat: https://audi80.pl/a80-b3-16-sb-tdi-s ... htm#342962
a tu zasada działania westgate (gruszki):
przy czym na filmiku regulacja za pomocą sztangi, a w k14 WG jest zintegrowane z ciepłą strona turbiny.
więc skoro leci ci z tego olej to prawdopodobnie wlatuje on tym wężykiem od strony zimnej...
bardzo możliwe że nie cieknie ci z WG(gruszki) tylko z węża dopływowego/odpływowego od OLEJU przy turbinie albo olej cieknie po turbinie z innego miejsca...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
To by musiało coś w okolicach tej gruszki cieknąć. Co do plucia olejem to juz kilka razy sprawdzałem i najprawdopodobniej olej, który znajduje się od strony zimnej turba (znikome ilości) jest od odmy.
To może inne pytanie. Turbina pluje olejem - to znaczy ile tego oleju ma być?
Aha, wirnik nie ma luzu, nawet poprzeczny jest strasznie trudno wyczuwalny (ponoć turbo po regeneracji, ale wracając wspomnieniami do galarety jaka wyleciała zamiast oleju z silnika... wszystko jest możliwe).
Hmm... luz na wirniku sprawdza się bezpośrednio na samych łopatkach wirnika czy na tej śrubie, na której trzyma się wirnik?
EDIT:
Za tym kołnierzem zawsze jest kilka kropel oleju (patrz: czerwona strzałka).
Swego czasu wyczyściłem cały dolot, zarówno od strony filtra powietrza jak i odmy i olej pojawił się tylko w tym cienkim przewodzie od odmy.zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź okiem i palcem czy w turbinie nie ma oleju...
To może inne pytanie. Turbina pluje olejem - to znaczy ile tego oleju ma być?
Aha, wirnik nie ma luzu, nawet poprzeczny jest strasznie trudno wyczuwalny (ponoć turbo po regeneracji, ale wracając wspomnieniami do galarety jaka wyleciała zamiast oleju z silnika... wszystko jest możliwe).
Hmm... luz na wirniku sprawdza się bezpośrednio na samych łopatkach wirnika czy na tej śrubie, na której trzyma się wirnik?
EDIT:
Za tym kołnierzem zawsze jest kilka kropel oleju (patrz: czerwona strzałka).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków