Mam uszkodzony nastawnik potencjometryczny. Czeka mnie wymiana na nowy lub używany. Niestety chciałbym tego uniknąć chociaż na jakiś czas ze względów finansowych. Podobno można oszukać ECU wstawiając jakis opornik między kablami nastawnika a komputera w wyniku czego zmienia się dawka dostarczanego paliwa i silnik lepiej pracuje. Prosze powiedzcie jak dokładnie przeprowadzić taki zabieg.
[ Dodano: 2008-05-24, 16:26 ]
Daro
[80 B4 1.9 TDI 1Z 93r.] nastawnik pompy wtryskowej
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dawke moznesz zmienić mechanicznie przsuwajac nastawnik w kierunku szyby a zmniejszyć dawne w kierunku chłodnicy.... Ale tu uwaga albo minimlanie tłuczesz młotkiem w nastawnik tak aby przesunoł sie o minmalna wartosc w strone szyby albo zaznaczasz sobie dokladnie odkrecasz śróby i przesuwasz nastawnik reka kazdy milimetr przesuniecia robi ogromne zmiany w dawce paliwa (co wiaze sie z wiekszym kompe ale i z wiekszym spalaniem) dodatkowo na oko nie ma co tego robić tylko z komplem... napwno jesli dawka paliwa bedzie zbyt duza to na wolnych obrotach bedzie czepac autem. Pozatym watpie zeby to w jakiś sposób w czymś pomogło jak nastawnik sie kończy to basta albo zmiana albo regneracja - chociaz w tym przypaku regeneracja odpada.