[TDI Bosch] nie dokręcony kolektor od turbo.
[TDI Bosch] nie dokręcony kolektor od turbo.
Witam wczoraj zauważyłem że lata mi jak żyd po pustym sklepie kolektor wydechowy od turbo. jakiś mechanik wcześniej musiał go nie dokręcić. Generalnie mogłem nim ruszać jak chciałem jedna szpilki w ogolę nie było wypadła jedna śruba wypadła ale zatrzymała się na obudowie turbo. reszta całkowicie nie dokręcona, jeździłem tak już długo...Na ta chwile dokręciłem 5 śrub bo tylko do tulu miałem dostęp, inaczej musiałbym zdejmować turbo... teraz pytania
1 Po co ktoś okręcał ten kolektor?
2 Czy mogło się coś niekorzystnego dla jednostki?
3 Wiem że powinienem wymienić uszczelkę jaka jest szansa że będzie ok bez wymiany?
4 Czy z tego miejsca powinien się wydobywać olej?
1 Po co ktoś okręcał ten kolektor?
2 Czy mogło się coś niekorzystnego dla jednostki?
3 Wiem że powinienem wymienić uszczelkę jaka jest szansa że będzie ok bez wymiany?
4 Czy z tego miejsca powinien się wydobywać olej?
peryt pisze:2 Czy mogło się coś niekorzystnego dla jednostki?
I nowy zapach w kabinie :mrgreen: .trepek pisze:2) Nie. Jedynie ją okopciło.
A zdjęcie turbo z kolektora to nie jest taka wielka filozofia, ale z tego co wiem to wystarczy wywalić obudowę filtra powietrza i masz wszystko na talerzu.
Jedna mała niespodzianka z przodu na kolektorze masz nakładkę metalową przykręconą dwoma śrubami(blokuje ona dostęp do 2 śrub kolektora), odkręcasz to i masz dostęp do wszystkich śrub.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Aby dostać się do tej śruby za turbo, trzeba rurkę spustu oleju odkręcić- tak przynajmniej robiłem u siebie. Po za tym trzeba mieć cienki łamany kluczyk imbusowy, bo dostęp i tak jest tam nie fajny, w ogóle dostęp do tych śrub jest kiepski i niech nikt nie mówi, że to takie proste odkręcić kolektor.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Na początku to nie chciałem nikogo obrazić.misiekdzwon pisze:czyli mnie, to problem.
Co do rozbiórki, to panowie z Ingolstadt wymyślili to tak żeby nie było za łatwo.
Rozbierałem to ostatnio i wydaje mi się że podstawa to zestaw dobrych kluczy.
I uwierz mi misiekdzwon, poradziłbyś sobie bez problemu.
Dobra Panowie niezłe namieszałem to nie był dolotowy tylko kolektor ssący (przykręcony do silnika na 6 srub) od turbo, więc jeszcze raz pytam czy coś mogło się stać?
Mechanik mi powiedział że przez to mogło się pocić turbo bo było trochę oleju bo nie było wystarczającego ciśnienia...jak dobrze zrozumiałem...możliwe?
Mechanik mi powiedział że przez to mogło się pocić turbo bo było trochę oleju bo nie było wystarczającego ciśnienia...jak dobrze zrozumiałem...możliwe?
Kolega powiedział że muszę wymienić ta uszczelkę bo pewnie się zesrała jak tyle było to nie dokręcone Panowie za samą robocizną chcą 150zł bo trzeba turbo zdejmować. Chciałbym to sam zrobić. Pokierujcie mnie proszę jak to zrobić. Chyba że ktoś jest z Warszawy to bym podjechał i by mi to taniej zrobił.