Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI Bosch] nie dokręcony kolektor od turbo.

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[TDI Bosch] nie dokręcony kolektor od turbo.

Post autor: peryt » 20 maja 2011, 19:01

Witam wczoraj zauważyłem że lata mi jak żyd po pustym sklepie kolektor wydechowy od turbo. jakiś mechanik wcześniej musiał go nie dokręcić. Generalnie mogłem nim ruszać jak chciałem jedna szpilki w ogolę nie było wypadła jedna śruba wypadła ale zatrzymała się na obudowie turbo. reszta całkowicie nie dokręcona, jeździłem tak już długo...Na ta chwile dokręciłem 5 śrub bo tylko do tulu miałem dostęp, inaczej musiałbym zdejmować turbo... teraz pytania

1 Po co ktoś okręcał ten kolektor?
2 Czy mogło się coś niekorzystnego dla jednostki?
3 Wiem że powinienem wymienić uszczelkę jaka jest szansa że będzie ok bez wymiany?
4 Czy z tego miejsca powinien się wydobywać olej?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 maja 2011, 19:08

1) Ciekawość, z nudów, bo był pijany, bo głowicę ściągał, bo uszczelki wymieniał.
2) Nie. Jedynie ją okopciło.
3) 50%. Albo będzie dobrze albo nie :-P Zależy od wieku.
4) Nie, olej nie powinien się wydobywać z żadnego miejsca. Uszczelniacze zaworowe masz do wymiany.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 maja 2011, 19:42

trzeba częściej zaglądać pod maskę :mrgreen: i nie jeździć po "mechanikach" :evil:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 maja 2011, 20:05

peryt pisze:2 Czy mogło się coś niekorzystnego dla jednostki?
trepek pisze:2) Nie. Jedynie ją okopciło.
I nowy zapach w kabinie :mrgreen: .
A zdjęcie turbo z kolektora to nie jest taka wielka filozofia, ale z tego co wiem to wystarczy wywalić obudowę filtra powietrza i masz wszystko na talerzu.
Jedna mała niespodzianka ;-) z przodu na kolektorze masz nakładkę metalową przykręconą dwoma śrubami(blokuje ona dostęp do 2 śrub kolektora), odkręcasz to i masz dostęp do wszystkich śrub.

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 20 maja 2011, 20:17

Koledzy nie mowie Wam jak śruby są montowane w kolektor tak: O O O + O O
do tej z krzyżykiem nie ma dostępu zasłania turbo (w Boschu jest inna turkawka może by mówicie o pierburgu)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 maja 2011, 20:22

To odkręć najpierw dolotowy, dojdziesz wtedy kluczem oczkowym. Wystarczy trochę pokombinować ;-)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 20 maja 2011, 22:40

Aby dostać się do tej śruby za turbo, trzeba rurkę spustu oleju odkręcić- tak przynajmniej robiłem u siebie. Po za tym trzeba mieć cienki łamany kluczyk imbusowy, bo dostęp i tak jest tam nie fajny, w ogóle dostęp do tych śrub jest kiepski i niech nikt nie mówi, że to takie proste odkręcić kolektor.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 maja 2011, 22:56

misiekdzwon pisze: i niech nikt nie mówi, że to takie proste odkręcić kolektor.
Jakoś dałem radę bez większych potów. Jak się wie jak do tego zabrać, to nie ma problemu.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 20 maja 2011, 23:04

No widzisz axel_gumis, dla jednego to pikuś odkręcić kolektor, a dla drugiego, czyli mnie, to problem. Po za tym założyciel tematu napisał, że ma kłopoty ze śrubką x, tak że widzisz. Wiadomo, że wszystko da się zrobić, bo w końcu ktoś to kiedyś musiał przykręcić, ale jak widać trudności są...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 maja 2011, 23:11

misiekdzwon pisze:czyli mnie, to problem.
Na początku to nie chciałem nikogo obrazić.
Co do rozbiórki, to panowie z Ingolstadt wymyślili to tak żeby nie było za łatwo.
Rozbierałem to ostatnio i wydaje mi się że podstawa to zestaw dobrych kluczy.
I uwierz mi misiekdzwon, poradziłbyś sobie bez problemu.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 maja 2011, 21:54

axel_gumis pisze:
misiekdzwon pisze: i niech nikt nie mówi, że to takie proste odkręcić kolektor.
Jakoś dałem radę bez większych potów. Jak się wie jak do tego zabrać, to nie ma problemu.
To może jakieś fotostory?! bo też bym się za to z chęcią zabrał ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 maja 2011, 22:01

skoti pisze:To może jakieś fotostory?! bo też bym się za to z chęcią zabrał ;-)
Teraz to Ci mogę fotostory zrobić na wyjętej głowicy, zapomniałem niestety zdjęć porobić :roll:

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 29 maja 2011, 21:32

Dobra Panowie niezłe namieszałem to nie był dolotowy tylko kolektor ssący (przykręcony do silnika na 6 srub) od turbo, więc jeszcze raz pytam czy coś mogło się stać?
Mechanik mi powiedział że przez to mogło się pocić turbo bo było trochę oleju bo nie było wystarczającego ciśnienia...jak dobrze zrozumiałem...możliwe?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 29 maja 2011, 21:38

peryt pisze: to nie był dolotowy tylko kolektor ssący
A to nie jest przypadkiem to samo ;-)
peryt pisze:więc jeszcze raz pytam czy coś mogło się stać?
Lewe powietrze Ci łapał, a ten olej to pewnie z odmy był

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 03 cze 2011, 14:41

Kolega powiedział że muszę wymienić ta uszczelkę bo pewnie się zesrała jak tyle było to nie dokręcone Panowie za samą robocizną chcą 150zł bo trzeba turbo zdejmować. Chciałbym to sam zrobić. Pokierujcie mnie proszę jak to zrobić. Chyba że ktoś jest z Warszawy to bym podjechał i by mi to taniej zrobił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl