Witam wszystkich klubowiczów.
Wiem że temat był wałkowany kilkanaście albo więcej razy jestem również w trakcie czytania około 30 tematów związanych z moim problemem ale nim dotre do sedna....
nie wiem gdzie mogę uzyskać w miarę jak najszybszą odpowiedź dlatego prośba do administratorów nie nie usuwali tego tematu.
Problem polega na tym, że gdy przekręcę stacyjkę to zapalają się kontrolki na liczniku ale kontrolka grzania świec włącza sie tylko na sekundę i gaśnie, ponadto nie grzeje świec.
Skąd wiem??,
po pierwsze zanim odpali silnik to muszę kręcić go jakieś 5 do 8 sekund
po drugie nie słuchać tego co to tej pory było słyszalne gdy wszystko było ok... tzn charakterystyczny dźwięk jakiegoś stycznika czy przekaźnika w momencie gdy świece się nagrzały
teraz nie słychać tego cyknięcia a kontrolka grzania świeci się może jedną sekunde,
proszę o " pomoc"
nie mam innej możliwości dojazdu do pracy a nie chce uszkodzić niuni dlatego bardzo zależy mi na tym by jak najszybciej naprawić niunie.
proszę o rady, zdjęcia, szkice, jakie są najlepsze świece żarowe jeśli to je trzeba wymienić.
Dodam tylko, że jeszcze nic nie grzebałem bo nie wiem od czego zacząć.
Poza tym po prawej stronie od tej blaszki jaka jest bezpiecznikiem mam taki niebieski blaszany przekaźnik czy to on będzie wadliwy.
Rocznik mojej niuni to 94 Avant
jaki przekaźnik z mojej skrzynki jest odpowiedzialny za świece żarowe??
Ps: wczoraj przeczytałem chyba 40 różnych tematów związanych ze świecami żarowymi ale nigdzie nikt nie proszę o silniku 1Z tylko prawie zawsze AAZ poza tym często opisane są problemy np. z mruganiem kontrolki od grzania....... a nie problemu takiego jak mój
[80 B4 1.9 1Z] Nie grzeją świece - Pomocy !!!
sprawdź jeżeli chcesz tym sposobem:
Świecenie kontrolki nie jest jednoznaczne z podgrzewaniem świec żarowych. W sterowniku świec żarowych jest osobny obwód dla kontrolki i osobny dla świec żarowych.
Kilka razy spotkałem się z objawem: "świeci kontrolka i nie grzeją świece żarowe (a wszystkie świece nowe).
Moim zdaniem powinieneś przeprowadzic następujący test:
-odłącz wszystkie przewody ze świec żarowych
-sprawdż rezystancje (opór) każdej ze świec (pomiędzy obugową a trzpieniem, do którego podłącza się przewód). Jeśli któraś ze świec nie przewodzi prądu - wymień ją.
Następnie potrzebne bedą 2 osoby:
Załóż ponownie przewody na świece żarowe.
-na zimnym silniku jedna osoba włącza zapłon w stacyjce a druga ma podłączony woltomierz i bada napięcie doprowadzone na świece. Napięcie powinno się pojawić na 5-6 sekund.
Jeśli nie pojawiło się napięcie masz uszkodzony przekaźnik swiec żarowych.
Przekaźnik swiec żarowych współpracuje z czujnikiem temperatury. Ale jeśli czujnik temperatury jest padnięty to przekaźnik podgrzewa świece za każdym razem (co przyczynia się do przyspieszonego zużycia świec)
_________________
dzięki bardzo za dotychczasowe rady tylko że mój problem nieco się skomplikował..
otóż kupiłem samochód w zeszłym roku w kwietniu i nawet latem 2007r gdy było ciepło świece żarowe załączały sie za każdym razem choćby na sek i towarzyszył temu charakterystyczny CYK przekaźnika takie cyknięcie za każdym razem nawet jak było ciepło i samochód palił od dotknięcia, natomiast teraz zauważyłem, że świece grzeją tylko z rana gdy samochód odpalam po nocnym staniu pod chmurką przez oki3 sek.. Po 8 godzinach pracy, a pogoda jaka jest wszyscy widzą to kontrolka grzania załączy się na sek. ale nie słychać charakterystycznego cyknięcia przekaźnika choć na sek. no i w konsekwencji muszę go kręcić jakieś 3 sek. a tak nie było, latem w zeszłym roku było chociaż słychać to cyknięcie no i palił od dotknięcia
dzie w pomorskim lub kujawsko pomorskim można także sprawdzić kont wtrysku??
otóż kupiłem samochód w zeszłym roku w kwietniu i nawet latem 2007r gdy było ciepło świece żarowe załączały sie za każdym razem choćby na sek i towarzyszył temu charakterystyczny CYK przekaźnika takie cyknięcie za każdym razem nawet jak było ciepło i samochód palił od dotknięcia, natomiast teraz zauważyłem, że świece grzeją tylko z rana gdy samochód odpalam po nocnym staniu pod chmurką przez oki3 sek.. Po 8 godzinach pracy, a pogoda jaka jest wszyscy widzą to kontrolka grzania załączy się na sek. ale nie słychać charakterystycznego cyknięcia przekaźnika choć na sek. no i w konsekwencji muszę go kręcić jakieś 3 sek. a tak nie było, latem w zeszłym roku było chociaż słychać to cyknięcie no i palił od dotknięcia
dzie w pomorskim lub kujawsko pomorskim można także sprawdzić kont wtrysku??