[B4 1.9 1Z] nierowna praca dymienie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
- Lokalizacja: limanowa
[B4 1.9 1Z] nierowna praca dymienie
Witam.mam problem z nierowna praca silnika i kopceniem na niebieskawy kolor. Na zimnym silniku odpala od razu bez problemów ale przez pierwsze pare minut nierówno pracuje i dymi na niebiesko-szaro i śmierdzi niespalona ropa. Po chwili silnik pracuje normalnie bez dymienia i szarpania. Problem pojawia sie również jak po rozgrzaniu silnika postoi z godzinę mimo ze jeszcze dobrze nie ostygl. Zmienione swiece zarowe, kat wtrysku ok, brak przedmuchow. Dodam ze silnik na osprzecie Boscha. Proszę o podpowiedzi czego szukać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
- Lokalizacja: limanowa
Jakies 2 miesiące temu przestawialem dawkę na 3.3 i ustawialem kat wtrysku. Wtedy tez dymil ale znacznie mniej i po odpaleniu chodzil równo. Po odpaleniu na zimnym przez chwile byl zmulony 2 dni temu zrobiłem wolna odme i teraz jest na zimnym dużo żywszy ale kopcenie sie nasililo. Sprawdzę jeszcze ta dawkę i bledy i będę pisał
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
- Lokalizacja: Małopolska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nierówna praca po odpaleniu ,to o ile wszystkie świece żarowe są sprawne ,to najprawdopodobniej mechaniczne niedomagania wtryskiwaczy .Wyciągnąć i sprawdzić jak rozpylają i jak trzymają cisnienie.W przypadku gdy to silnik na nastawniku potencjometrycznym ,on też może być potencjalnym sprawcą,choć to raczej bardzo rzadki objaw, żeby fiksował tylko chwilę po odpaleniu .Niebieski dym, zwykle pojawia się przy spalaniu oleju ,takze zużyte uszczelniacze na zaworach albo pierscienie na tłokach też mogą się do tego przyczyniać.Dawka ,czy kąt wtrysku ,nigdy nie powodują takich objawów jak niebieski dym ,czy nierówna praca po odpaleniuklocekbulcok pisze:problem z nierowna praca silnika i kopceniem na niebieskawy kolor. Na zimnym silniku odpala od razu bez problemów ale przez pierwsze pare minut nierówno pracuje i dymi na niebiesko-szaro i śmierdzi niespalona ropa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
- Lokalizacja: limanowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, bo mam bardzo podobny problem. U mnie po odpaleniu silnik pracuje raczej równo (chyba że jest -10 stopni to wtedy przez kilka pierwszych sekund trochę szarpie), ale obłok niebieskiego dymu się pojawia. Dodam, że to tylko od razu po odpaleniu ZIMNEGO silnika - wystarczy mniej niż 10 sekund i żadnego dymu już nie ma. Dlatego obstawiam uszczelniacze zaworowe. Pytanie tylko czy to może być przyczyną konsumpcji oleju na poziomie ponad 1 litra oleju na 5 tyś. km ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Może ,choć te 2 litry na 10 tys ,to wcale nie jest jakieś mega duże zuzycie ,raczej normalne dla silnika z grubo ponad 300 tys km przebiegu :roll: Ale ja bym się tym nie przejmował ,tym bardziej że kupujac zwykle 5 litrów na wymianę ,wymieniasz 3,5 l ,a reszta zostaje na dolewkę 8-)rademenes91 pisze:Pytanie tylko czy to może być przyczyną konsumpcji oleju na poziomie ponad 1 litra oleju na 5 tyś. km
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
- Lokalizacja: limanowa
Witam ponownie wtryski wyciągnięte i sprawdzone. Jeden troche odbiegal od normy ale po ustawieniu go problem niestety pozostał. Wiec zostaly mi tylko uszczelniacze lub pierścienie?
[ Dodano: 2016-03-02, 13:56 ]
Ciekawi mnie fakt ze po zrobieniu wolnej odmy silnik zrobil sie dużo żywszy a kopcenie znacznie sie nasililo. Może mię to jakies znaczenie??
[ Dodano: 2016-03-04, 18:02 ]
I zapach spalin nijak nie przypomina spalonego oleju. dym taki gryzący z bardzo intensywnym zapachu
[ Dodano: 2016-03-04, 21:03 ]
A czy powietrze w przewodach może sie przyczyniać do objawów dymienia i nierównej pracy przez chwile po odpaleniu ??
[ Dodano: 2016-03-02, 13:56 ]
Ciekawi mnie fakt ze po zrobieniu wolnej odmy silnik zrobil sie dużo żywszy a kopcenie znacznie sie nasililo. Może mię to jakies znaczenie??
[ Dodano: 2016-03-04, 18:02 ]
I zapach spalin nijak nie przypomina spalonego oleju. dym taki gryzący z bardzo intensywnym zapachu
[ Dodano: 2016-03-04, 21:03 ]
A czy powietrze w przewodach może sie przyczyniać do objawów dymienia i nierównej pracy przez chwile po odpaleniu ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
- Lokalizacja: limanowa