Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] nierowna praca dymienie

klocekbulcok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: limanowa

[B4 1.9 1Z] nierowna praca dymienie

Post autor: klocekbulcok » 25 lut 2016, 13:21

Witam.mam problem z nierowna praca silnika i kopceniem na niebieskawy kolor. Na zimnym silniku odpala od razu bez problemów ale przez pierwsze pare minut nierówno pracuje i dymi na niebiesko-szaro i śmierdzi niespalona ropa. Po chwili silnik pracuje normalnie bez dymienia i szarpania. Problem pojawia sie również jak po rozgrzaniu silnika postoi z godzinę mimo ze jeszcze dobrze nie ostygl. Zmienione swiece zarowe, kat wtrysku ok, brak przedmuchow. Dodam ze silnik na osprzecie Boscha. Proszę o podpowiedzi czego szukać

xNarkox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2016, 23:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: xNarkox » 26 lut 2016, 00:04

Prawdopodobnie pierścienie :-/ :-/ i uszczelniacze zaworowe

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 26 lut 2016, 07:22

xNarkox pisze:Prawdopodobnie pierścienie :-/ :-/ i uszczelniacze zaworowe
Ale kolega poszalał. Najpierw trzeba kompresję zmierzyć żeby stawiać takie diagnozy. To jest bosch więc I sam nastawnik może w ten sposób fiksować. Sprawdź kolego jeszcze dawkę I czy nie ma jakiś błędów.

klocekbulcok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: limanowa

Post autor: klocekbulcok » 26 lut 2016, 11:05

Jakies 2 miesiące temu przestawialem dawkę na 3.3 i ustawialem kat wtrysku. Wtedy tez dymil ale znacznie mniej i po odpaleniu chodzil równo. Po odpaleniu na zimnym przez chwile byl zmulony 2 dni temu zrobiłem wolna odme i teraz jest na zimnym dużo żywszy ale kopcenie sie nasililo. Sprawdzę jeszcze ta dawkę i bledy i będę pisał

krzysiek_626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: krzysiek_626 » 27 lut 2016, 14:58

Jest też możliwość przeskoczenia paska rozrządu na pompie, wytarczy jeden ząbek i samochód będzie miał objawy opisane przez ciebie w poście. Niebiesko szary dym może oznaczać właśnie spóźniony zapłon i zapach niespalanej ropy.

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 27 lut 2016, 18:16

jeśli przeskoczył by pasek to auto napewno by nie zapalało na dotyk tylko trzeba by było kręcic dość długo

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2016, 18:26

klocekbulcok pisze:problem z nierowna praca silnika i kopceniem na niebieskawy kolor. Na zimnym silniku odpala od razu bez problemów ale przez pierwsze pare minut nierówno pracuje i dymi na niebiesko-szaro i śmierdzi niespalona ropa.
Nierówna praca po odpaleniu ,to o ile wszystkie świece żarowe są sprawne ,to najprawdopodobniej mechaniczne niedomagania wtryskiwaczy .Wyciągnąć i sprawdzić jak rozpylają i jak trzymają cisnienie.W przypadku gdy to silnik na nastawniku potencjometrycznym ,on też może być potencjalnym sprawcą,choć to raczej bardzo rzadki objaw, żeby fiksował tylko chwilę po odpaleniu .Niebieski dym, zwykle pojawia się przy spalaniu oleju ,takze zużyte uszczelniacze na zaworach albo pierscienie na tłokach też mogą się do tego przyczyniać.Dawka ,czy kąt wtrysku ,nigdy nie powodują takich objawów jak niebieski dym ,czy nierówna praca po odpaleniu

klocekbulcok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: limanowa

Post autor: klocekbulcok » 27 lut 2016, 23:08

Świece zarowe są ok wyciagalem i ładnie grzeją koncowki. Nastawnik niestety potencjometryczny a wtryski jeszcze jednosprezynowe. Większych ubytków oleju puki co nie ma. Narazie spraawdze te wtryski. Jezeli będą ok sprawdzę ciśnienie na cylindrach.puki co dzieki wielkie za pomoc

rademenes91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
Lokalizacja: Żory

Post autor: rademenes91 » 28 lut 2016, 16:01

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, bo mam bardzo podobny problem. U mnie po odpaleniu silnik pracuje raczej równo (chyba że jest -10 stopni to wtedy przez kilka pierwszych sekund trochę szarpie), ale obłok niebieskiego dymu się pojawia. Dodam, że to tylko od razu po odpaleniu ZIMNEGO silnika - wystarczy mniej niż 10 sekund i żadnego dymu już nie ma. Dlatego obstawiam uszczelniacze zaworowe. Pytanie tylko czy to może być przyczyną konsumpcji oleju na poziomie ponad 1 litra oleju na 5 tyś. km ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lut 2016, 16:20

rademenes91 pisze:Pytanie tylko czy to może być przyczyną konsumpcji oleju na poziomie ponad 1 litra oleju na 5 tyś. km
Może ,choć te 2 litry na 10 tys ,to wcale nie jest jakieś mega duże zuzycie ,raczej normalne dla silnika z grubo ponad 300 tys km przebiegu :roll: Ale ja bym się tym nie przejmował ,tym bardziej że kupujac zwykle 5 litrów na wymianę ,wymieniasz 3,5 l ,a reszta zostaje na dolewkę 8-)

rademenes91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
Lokalizacja: Żory

Post autor: rademenes91 » 28 lut 2016, 17:09

Według licznika mam w tej chwili przejechane 302 tyś. km i możliwe, że jest to autentyczny przebieg. Tak czy siak, radzisz żeby "nie tykać g**** bo zacznie śmierdzieć" ?

klocekbulcok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: limanowa

Post autor: klocekbulcok » 04 mar 2016, 21:03

Witam ponownie wtryski wyciągnięte i sprawdzone. Jeden troche odbiegal od normy ale po ustawieniu go problem niestety pozostał. Wiec zostaly mi tylko uszczelniacze lub pierścienie? :-(

[ Dodano: 2016-03-02, 13:56 ]
Ciekawi mnie fakt ze po zrobieniu wolnej odmy silnik zrobil sie dużo żywszy a kopcenie znacznie sie nasililo. Może mię to jakies znaczenie??

[ Dodano: 2016-03-04, 18:02 ]
I zapach spalin nijak nie przypomina spalonego oleju. dym taki gryzący z bardzo intensywnym zapachu

[ Dodano: 2016-03-04, 21:03 ]
A czy powietrze w przewodach może sie przyczyniać do objawów dymienia i nierównej pracy przez chwile po odpaleniu ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2016, 22:10

klocekbulcok pisze: czy powietrze w przewodach może sie przyczyniać do objawów dymienia i nierównej pracy przez chwile po odpaleniu ??
Nie

klocekbulcok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: limanowa

Post autor: klocekbulcok » 07 mar 2016, 20:14

Witam ponownie. Właśnie skończyłem pomiary kompresji i o dziwo wszystkie 4 gary moja równiutko po 30 bar. Wtryski ostatnio tez sprawdzone i ustawione. Czego mogę dalej szukac ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2016, 21:03

klocekbulcok pisze:Właśnie skończyłem pomiary kompresji i o dziwo wszystkie 4 gary moja równiutko po 30 bar. Wtryski ostatnio tez sprawdzone i ustawione. Czego mogę dalej szukac ??
Jak wtryski ,świece ,kompresja są już sprawdzone ,to pozostaje tylko nastawnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl