Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a3 8l ahf] nierówna praca

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

[a3 8l ahf] nierówna praca

Post autor: ignac112 » 05 sie 2013, 19:34

Siemka Panowie. Piszę tutaj, ponieważ Panowie jesteście pomocni jak mało kto.
Mam problem z nierówną pracą silnika na jałowych (raz jest ok, raz nie jest ok).

Zobaczyłem ostatnim czasem, że po odpaleniu samochód na jałowych telepie i nierówno chodzi. Widać, jak obrotomierz minimalnie faluje. Wystarczy przegazówka do 1300-1600 obr i mu przechodzi, jednak wystarczy, że go lekko obciążę, tj. włączę klimę, albo załącze na moment sprzęgło (tak aby samochód o centymetr podjechał) i telepanie wraca. Dwu masa odpada (chyba, bo ani nie szarpie, ani nie brzęczy, wszystko cicho i płynnie tam działa). Nie dam rady podłączyć pod komputer, bo viaken mi się rozleciał :/

A należało by dodać, że wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, telepie raczej na zimnym silniku, słychać też tak jakby stukanie, albo to nie równa praca, w każdym bądź razie obroty falują. Gdy jadę na 1 biegu, czy na każdym innym bez gazu na jałowych obrotach (toczę się) to nic nie szarpie i nie telepie.
Co mógłbym sprawdzić?

@edit:
Ważna rzecz:
-jak silnik nierówno chodzi to strasznie skacze napinacz!
-dużo powietrza w układzie paliwowym

@edit 2:
-jakieś sprzęgiełko alternatora czy inna czarna magia?! To może być trop!

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 sie 2013, 20:30


Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 06 sie 2013, 08:21

Ha, uważasz, że nie szukałem? Już kilka dni siedzę i szukam, ale objawy pasują tylko po części i wskazują nie zawsze na to samo.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 sie 2013, 00:41

Sam sobie odpowiedziałeś po części na pytanie.

Pozbądź się na dzień dobry powietrza z układu paliwowego.
Masz powietrze w obu wężach (przeźroczyste zasilające i odprowadzające)?

Poza tym kabelek i zobaczyć jak się ma kąt i dawka w MB i BS (bloki pomiarowe i tryb awaryjny). Jak się zachowuje w BS a jak w MB?

Porównać wartości z stabilnej pracy silnika i kiedy faluje.

Ale to wszystko jak pozbędziesz się powietrza (prawdopodobnie do ogarnięcia kopułka na filtrze paliwa).

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 08 sie 2013, 18:17

Mam 1 przewód przeźroczysty, na nim widać małe bąbelki, po dodaniu gazu robi się oranżada, wymieniłem przewody odpływowe i trochę ustało. Po zgaszeniu auta, w najwyższym punkcie przewodu robi się duży bąbel.
Viaken mi się rozsypał i jestem w czarnej DU!!! Niby tak chwalili, taki dobry a mi się rozsypał, a użyłem go może z 15-20 razy i za każdym razem chowałem i dbałem. Tera kupie jakieś chińskie dziadostwo i zobaczymy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 sie 2013, 15:10

Do zwalenia kopułka z filtra paliwa i do wymiany wszystko gumowe (uszczelki i inne pierdoły zwłaszcza sparciałe łączniki gdzie przeźroczyste łączą się z alu kopułką).

Tak samo być może do wymiany wszystkie powroty łączące wtryski.

No i zrób profilaktyczny test wody z mydłem czy nie dmucha Ci spod wtrysków.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 sie 2013, 09:33

jeśli auto na boschu to obstawiam powietrze w paliwie lub/i nastawnik, jeśli Pierburg, logi grupy 013 w MS powiedzą wszystko, ewentualnie jeszcze logi grópy pierwszej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 sie 2013, 18:27

ignac112 pisze:Viaken mi się rozsypał i jestem w czarnej DU!!! Niby tak chwalili, taki dobry a mi się rozsypał, a użyłem go może z 15-20 razy Tera kupie jakieś chińskie dziadostwo i zobaczymy.
Viaken pada tak samo często jak wszelkie inne "nie viakenowskie " ,w środku zwykle siedzi to samo ;-) mnie też viaken padł po kilkudziesięciu połączeniach :roll: w feisach po USB pada zwykle to samo ,FT 232 ,czyli konwerter USB-RS ...element SMD kosztujący ok.10 zł ,wymieniłem sobie bez problemu ,ale trzeba mieć lutownice na gorące powietrze ...Padły mi już chyba wszystkie kable jakie mam ,a mam chyba z sześć sztuk ...co i raz któregoś naprawię i dalej śmiga...ostatnio kupiłem sobie kabel po RS ,bo myślałem że ten dłużej wytrzyma ...ale niedawno i ten padł po kilkudziesięciu połączeniach :roll: z czego oni to robią :evil:
ignac112 pisze:za każdym razem chowałem i dbałem.
bez najmniejszego wpływu na element elektroniczny , który i tak padnie kiedy chce ,czy dbasz ,czy nie ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 12 sie 2013, 21:27

MUNIOR pisze:
ignac112 pisze:Viaken mi się rozsypał i jestem w czarnej DU!!! Niby tak chwalili, taki dobry a mi się rozsypał, a użyłem go może z 15-20 razy Tera kupie jakieś chińskie dziadostwo i zobaczymy.
Viaken pada tak samo często jak wszelkie inne "nie viakenowskie " ,w środku zwykle siedzi to samo ;-) mnie też viaken padł po kilkudziesięciu połączeniach :roll: w feisach po USB pada zwykle to samo ,FT 232 ,czyli konwerter USB-RS ...element SMD kosztujący ok.10 zł ,wymieniłem sobie bez problemu ,ale trzeba mieć lutownice na gorące powietrze ...Padły mi już chyba wszystkie kable jakie mam ,a mam chyba z sześć sztuk ...co i raz któregoś naprawię i dalej śmiga...ostatnio kupiłem sobie kabel po RS ,bo myślałem że ten dłużej wytrzyma ...ale niedawno i ten padł po kilkudziesięciu połączeniach :roll: z czego oni to robią :evil:
ignac112 pisze:za każdym razem chowałem i dbałem.
bez najmniejszego wpływu na element elektroniczny , który i tak padnie kiedy chce ,czy dbasz ,czy nie ;-)
Mam hot air'a tylko muszę odpowiednie końcówki kupić. Ale wiesz teraz wolę kupić chińczyka za 30zł niż kupić viakena za 100, bo rozsypie się prędzej czy później a za 100zł kupie 3 chińczyki. Viakena już naprawiałem, bo na nóżkach nie było cyny i było pełno zimnych lutów, ale teraz pewnie tak jak mówisz ten moduł padł.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sie 2013, 11:01

jeśli chodzi o kable, to mam na RS232 już 3-4 lat i to jeden kabel, dość często używany i nic mu sie nie dzieje. zmieniłem kompa i musiałem dokupić kabel oczywiście już na USB ponieważ komp nie ma RS'a, kabe po około półroku zaczyna fiksować i stwarzać problemy przy połączeniu z ECU, za to na starym kompie zawsze łączyło, jak nie chciało połączyćto w opcjach start about przestawiało się na 240, i musiało chodzić, odczyty w czasie rzeczywistym były, a tutaj z opuźnieniem.


dobra, tyle OT, bo temat czego innego dotyczy,

do autora tematu, są jakieś postępy?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 14 sie 2013, 15:14

Na razie nic, tylko to, że szarpanie występuje często, gdy włączę klimę, lub światła albo radio, nie zawsze, ale najczęściej - czyli po obciążeniu alternatora. Gdy samochód nierówno pracuje to napinacz paska wielorowkowego podskakuje. Przegazówka do 1200-1500rpm powoduje, że nierówna praca znika. Miałem zrzucić pasek i zobaczyć te sprzęgiełko, ale zająłem się masą innych pierdółek.

Jeżeli by to było te sprzęgiełko to jest szansa na wymianę tego sprzęgiełka na zwykłe koło?

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 14 sie 2013, 15:31

przyjedz do mrągowa to podłączymy vaga mam go przy sobie

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 sie 2013, 23:25

Jak będę miał okazję to czemu nie.
Wymieniłem 2 poduchy pod silnikiem (tzn pod silnikiem i pod skrzynią). I chyba lekko się poprawiło. Po zrzuceniu paska nie telepało, albo akurat nie chciało telepać. Muszę trochę to ogarnąć i później będę szukał, bo za dużo niewiadomych.

[ Dodano: 2013-08-17, 13:10 ]
Powroty zmienione i opaski na weżach zmienione, trochę powietrza nadal jest.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 18 sie 2013, 12:55

Może po prostu ktoś się czepiał nastawnika i za duża dawka, a komp zbija obroty? ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 18 sie 2013, 21:50

Wiesz Ty co, poczekam aż mi kabel przyjdzie. Bo teraz to ja głupieje. Obecnie samochód zaczął mi nagle źle palić na zimnym silniku. Stało się to po odpinaniu przepływomierza, by wymienić poduchę oraz po odłączeniu czujnika ciśnienia doładowania wraz z tą rurą by wymienić pasek wielorowkowy. Samochód był odpalany bez tych czujników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl