Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 tdi 1z] nierówne obroty silnika i szarpanie

Awatar użytkownika
arek13033
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:32
Lokalizacja: Markuszowa

Post autor: arek13033 » 04 gru 2011, 16:52

axell pisze:Ze swojego doświadczenia wiem że to nie zawsze nastawnik jest winny
Dokładnie sie z tym zgadzam...Mialem identyczny problem, byłem u różnych mechaników i obstawiali ze to prawdopodobnie nastawnik, a okazało sie, że sprawcą był filtr paliwa (wymieniłem) i wszystko wróciło do normy :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 gru 2011, 21:44

arek13033 pisze:axell napisał/a:
Ze swojego doświadczenia wiem że to nie zawsze nastawnik jest winny


Dokładnie sie z tym zgadzam...Mialem identyczny problem, byłem u różnych mechaników i obstawiali ze to prawdopodobnie nastawnik, a okazało sie, że sprawcą był filtr paliwa (wymieniłem) i wszystko wróciło do normy :mrgreen:
Bo pisząc tutaj o problemie z szarpaniem ,mało kto zakłada że takie pierdoły jak brudny filtr mogą być przyczyną .Jak ktoś nie wymieniał filtra i nie wie nawet kiedy był wymieniany ,to zanim napisze tu ze ma problem z szarpaniem ,powienien powymieniać przynajmniej filtr paliwa ,bo ja bym sie wstydził :oops: pisać że mi coś szarpie ,kiedy nawet nie wiedziałbym czy i kiedy był wymieniany filtr paliwa
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
arek13033
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:32
Lokalizacja: Markuszowa

Post autor: arek13033 » 05 gru 2011, 08:49

W moim przypadku był to filtr i wcale się tym nie wstydzę, ponieważ w ten czas kiedy to się stało to byłem ''zielony'' w tych sprawach :-). Podczas kupna sprzedający mnie uprzedził ze powymieniał filtry (powietrza,paliwa) i rozrząd co miał udokumentowane fakturami zakupu, wiec kto by podejrzewał ze to był by filtr( ok.3-4 tyś. km) po wymianie?? <nie wiem>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 gru 2011, 11:25

arek13033 pisze:Podczas kupna sprzedający mnie uprzedził ze powymieniał filtry (powietrza,paliwa) i rozrząd co miał udokumentowane fakturami zakupu
Nigdy się do końca nie wierzy sprzedającemu, mnie też zapewniał że wymieniał rozrząd ale wolałem dla własnej pewności zrobić to jeszcze raz ;-)

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 05 gru 2011, 20:49

mi też tak szarpało do piątku az zgasła i scholowałem ja pod dom i wgl nie podawała ropy do wtrysków wczoraj odciąłem do mechanika i jestem pewien ze na 80% będzie to wina nastawnika bo pompę w 2008r miałem założona nowa i naszczęscie mam pierburga i myślę ze samo przeczyszczenie pomorze :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 gru 2011, 22:03

radek997 pisze:mi też tak szarpało do piątku az zgasła i scholowałem ja pod dom i wgl nie podawała ropy do wtrysków wczoraj odciąłem do mechanika i jestem pewien ze na 80% będzie to wina nastawnika
Raczej w to wątpię :-P Nastawnik indukcyjny nawet skrajnie zasyfiony nie daje takich objawów ...za to potencjometryczny tak spotrafi ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 06 gru 2011, 17:34

jednak nie był to nastawnik tylko jakis kabelek sieprzerwal i auto nie chodzilo i prawdopodobnie przez to tez przerywalo

Brylant204

problem z praca silnika

Post autor: Brylant204 » 12 sie 2012, 10:51

Kolego dobrze by było gdybyś napisał,który to kabelek.może to komuś pomóc.nie ukrywam,że mam taki problem szarpie przy dodawaniu gazu i falują mi obroty silnika....
Zostało wymienione:kable+świece,pompa paliwa+ filtr,palec+kopułka,sonda...teraz to już obstawiam albo przepływkę lub silnik krokowy...Silnik 2.0ABK+LPG(komplet filtrów gazu i powietrza wymieniony 2 miesiące temu!)
Jeżeli ktoś coś wie lub miał taki przypadek proszę o info jak sobie z tym poradzić.Pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 sie 2012, 10:53

Brylant204 patrzyłeś jakiego silnika temat dotyczy? :mrgreen:
nie ten dział ABK to nie TDI ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 12 sie 2012, 10:55

Brylant204, tu masz kolego omawiany silnik 1Z i raczej nikt Ci tu nie pomoże, pytaj benzyniarzy w odpowiednim dziale <ok>

Brylant204

Post autor: Brylant204 » 12 sie 2012, 22:14

Sorki Panowie mój błąd!juz napisałem na innym poscie-zakręciłem się:)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 17 sie 2012, 21:24

Panowie mam taki problem audi 80 1.9 tdi 1z 95r na wolnych obrotach faluje podpinalem vag i wyskakuje ciągle błąd 625 dawka skacze jak zwariowana idpiołem kostkę od skrzyni biegów ale bez zmian i podczas jazdy nie szarpie lewarkiem.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 sie 2012, 21:33

bozmek, Wtrysk sterujący lub skrajnie zasyfiony nastawnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sie 2012, 22:48

bozmek pisze:Panowie mam taki problem audi 80 1.9 tdi 1z 95r na wolnych obrotach faluje podpinalem vag i wyskakuje ciągle błąd 625 dawka skacze jak zwariowana
axell pisze: Wtrysk sterujący lub skrajnie zasyfiony nastawnik.
Raczej na pewno to drugie 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 sie 2012, 14:00

bozmek, napisz trochę dokładniej co do tej dawki, skacze jak :?: jakie wartości :?:

albo nastawnik już mocno zasyfiony albo wtryski stanęły <ok>

Jak byłem teraz kilka dni w okolicy Soliny to wszyscy mieli wszystko dobrze tylko jak przyszło wracać to nagle niektórzy przypomnieli sobie że mają coś nie tak z silnikiem... :shock:
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga