Witam
Panowie mam taki problem.
Auto po nocy odpaliło na chwilę i po 10 metrach zgasło. Byłem pewien że to jak zwykle problem powietrza w układzie paliwowym. Więc wymieniłem węże, opaski, filtr na taki bez tego dziwnego podgrzewacza. Wyszło także że padł zaworek zwrotny powrotu paliwa, ten co jest za filtrem wiec też wymieniłem i myślałem że sprawa załatwiona. Ale niestety. Układ się nadal zapowietrza. Wygląda to tak żę po długim kręceniu auto w końcu odpala ale chodzi tylko chwilę. Pojawia się powietrz w przewodzie przelewowym i silnik gaśnie. po czym cała ropa się cofa jakby jakieś podciśnienie się tam tworzyło.
Raz po próbie takiego odpalenia wyciekała ropa z pod węży przelewowych na wtryskach.
Zdjołem osłone rozrządu i okazało sie że po zgaśnięciu silnika ropa wycieka takrze na pasek z pod koła pompy. Więc usterka poważniejsza.
Wyjąłem pompę i zamierzam wymienić ten simering który jest z przodu pompy.
I tu moje pytanie.
Czy to rozszczelninie może być przyczyną takiego zachowania?
Czy na nastawniku (górny przelew) ten metalowy kruciec do którego jest przyłączony przelew to jakiś zawór zwrotny? Jak to powinno działać? Bo u mnie gdy wykręciłem ten króciec i dmuchałem w cześć wkrecaną w nastawnik to puszczało, gdy ciągnąłem powietrze to też puszczało? Czy tak powinno być?
Vag pokazał jeden błąd :
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
06-10 - Signal to High - Intermittent
Audi 80 1.9 TDI
1Z, pompa z nastawnikiem potencjometrycznym.
Z góry dzięki za wszelkie info.
Pozdrawiam
[audi 80 1.9 TDI 1Z], odpala i gaśnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taknoxious pisze:Zdjołem osłone rozrządu i okazało sie że po zgaśnięciu silnika ropa wycieka takrze na pasek z pod koła pompy. Więc usterka poważniejsza.
Wyjąłem pompę i zamierzam wymienić ten simering który jest z przodu pompy.
I tu moje pytanie.
Czy to rozszczelninie może być przyczyną takiego zachowania?
Nie ,to nie jest normalne .Normalnie ten zawór puszcza przy ok.4 barach ,więc dmuchając ustami ,nie ma opcji żeby pusciiłnoxious pisze:Czy na nastawniku (górny przelew) ten metalowy kruciec do którego jest przyłączony przelew to jakiś zawór zwrotny? Jak to powinno działać? Bo u mnie gdy wykręciłem ten króciec i dmuchałem w cześć wkrecaną w nastawnik to puszczało, gdy ciągnąłem powietrze to też puszczało? Czy tak powinno być?
Czujnik temperatury paliwa w nastawniku ...w zasadzie w potencjometrycznym baaardzo rzadki przypadek żeby padłnoxious pisze:Vag pokazał jeden błąd :
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
Tylko nie zakładaj takiego jak był ,metalowy z jedną wargą ...słabiutkie są ,zakłądali je w pierwszych latach produkcji ....pużniej montowali dużo lepsze , dwuwargowe i te nie puszczają w zasadzie do końca życia pompy ,nawet przy znacznie większym luzie wałka ,niż ten przy którym puszczają te stare jednowargowenoxious pisze:Wyjąłem pompę i zamierzam wymienić ten simering który jest z przodu pompy.
dziękuję za odpowiedź.
Co do uszczelek to zamierzam kupić coś takiego:
http://allegro.pl/uszczelki-pompy-wtrys ... 68683.html
Nie wiem jaki bedzie w tym zetawie. Mam nadzieję że ten lepszy.
A co do tego krućca to teraz tak sobie myśle że chyba sprawdzałem go w zły sposób. Na jego górze jest taka kopułkowa nakrętka i ja mjałem ją odkręconą poczas "testu". Spardzę jeszcze raz. Dzięki Munior.
Pozdrawiam
Co do uszczelek to zamierzam kupić coś takiego:
http://allegro.pl/uszczelki-pompy-wtrys ... 68683.html
Nie wiem jaki bedzie w tym zetawie. Mam nadzieję że ten lepszy.
A co do tego krućca to teraz tak sobie myśle że chyba sprawdzałem go w zły sposób. Na jego górze jest taka kopułkowa nakrętka i ja mjałem ją odkręconą poczas "testu". Spardzę jeszcze raz. Dzięki Munior.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Muszę cię zmartwić ,ale w tym zestawie nie ma tego uszczelniacza ,dość często używam takiego zestawu ...zresztą dokładnie widać co jest uszcelniacz musisz sobie zakupić osobno ...jak wspomniałem ,jest to uszczelniacz dość specjalistyczny ,bo w wersji wzmocnionej ...wiec może być kłopotnoxious pisze:Co do uszczelek to zamierzam kupić coś takiego:
http://allegro.pl/uszczel...3219568683.html
Nie wiem jaki bedzie w tym zetawie. Mam nadzieję że ten lepszy.
[ Dodano: 2013-05-26, 17:30 ]
Dziwne :shock: bo w ori potencjometrycznym,ta nakrętka stanowi nierozłączną całość z króćcem ...tylko indukcyjne miały odkręcaną ale to akurat bez znaczenia ,bo obecność tej nakrętki nie ma żadnego wpływu na działanie zaworkanoxious pisze:co do tego krućca to teraz tak sobie myśle że chyba sprawdzałem go w zły sposób. Na jego górze jest taka kopułkowa nakrętka i ja mjałem ją odkręconą poczas "testu".
No to ekstra.MUNIOR pisze:
Muszę cię zmartwić ,ale w tym zestawie nie ma tego uszczelniacza ,dość często używam takiego zestawu ...zresztą dokładnie widać co jest uszcelniacz musisz sobie zakupić osobno ...jak wspomniałem ,jest to uszczelniacz dość specjalistyczny ,bo w wersji wzmocnionej ...wiec może być kłopot
Mam jeszcze drugie wyjście, podzwoniłem dzisiaj po mechanikach/pompiażach i jeden mowił że chyba ma taka uszczelkę wiec może jutro sprzeda. Jeśli nie to lipa bo potrzebuje mieć sprawne auto do godziny 14, ale coraz czarniej to widzę. Gdzie tego szukać?
Możliwe że u mnie juz ktoś coś przerabiał. Jak kupiłem moją 80-tke to mjala problem z nastawnikiem (brak reakcji na gaz), dziwne bo odpukać samo jej przeszło i od 2 lat sporadycznie (czytaj dwa razy w roku) nastawnik przypomina o sobie.MUNIOR pisze:Dziwne :shock: bo w ori potencjometrycznym,ta nakrętka stanowi nierozłączną całość z króćcem ...tylko indukcyjne miały odkręcaną ale to akurat bez znaczenia ,bo obecność tej nakrętki nie ma żadnego wpływu na działanie zaworka
W każdym bądź razie z nakrecona nakretką jest tak samo. Powietrze przepuszcza. Może nie dużo ale przedmuchać powoli mogę.
MUNIOR gdzie taki kruciec kupić?
[ Dodano: 2013-05-26, 19:32 ]
Znalazłem jakiś sklep z uszczelkami tylko teraz problem doboru wymiarów. Ciężko to dokładnie zmierzyc na pompie a wyjenty simering też nie bardzo nadaje się do pomiaru. Czy ktoś zna wymiary tej usczelki? Bo na moje oko to 20x31x7 ale nie mam pewności.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pewnie w serwisie Boscha maja ,za jakieś kosmiczne pieniądze Ten kalibrowany króciec jest w zasadzie nienaprawialny ,jak się zepsuje ,to tylko wymiana ....najlepiej wykręcić z jakiegoś nastawnika ,ja mam kilka ale nie odsprzedaje ,bo sam potrzebuję ,zasadniczo mam wszystkie części do pompy vp 37 8-) uszczelniacze wałka też mam oznaczenie uszczelniacza <ok> 20x31x7,3noxious pisze:MUNIOR gdzie taki kruciec kupić?
Dzięki jeszcze raz.MUNIOR pisze:Pewnie w serwisie Boscha maja ,za jakieś kosmiczne pieniądze Ten kalibrowany króciec jest w zasadzie nienaprawialny ,jak się zepsuje ,to tylko wymiana ....najlepiej wykręcić z jakiegoś nastawnika ,ja mam kilka ale nie odsprzedaje ,bo sam potrzebuję ,zasadniczo mam wszystkie części do pompy vp 37 8-) uszczelniacze wałka też mam oznaczenie uszczelniacza <ok> 20x31x7,3
Maja taki wymiar w tym sklepie http://www.uszczelka-lodz.pl/oferta.html wiec moze jutro uda mi się kupić. Jeśli nie to pozostaje ten mechanik.
A z tym krućcem to trzeba będzie poszukać.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-05-27, 11:43 ]
Nie dostałem dwuwargowego simeringa tylko jednowargowy i wymiarowow na 7mm. Nie bylo czasu zakupiłem co było koszt 7 zł.
Wszystko założone niunia znowu odpala od strzała i znów ja kocham.
Dzieki Munior jeszcze raz bez Ciebie by tak szybko nie poszło.
Pozostaje problem tego krućca ale to już zostawie na długi weekend.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-06-15, 22:58 ]
Słuchjcie troszke poczytałem w necie i podobno ropa rozpuszcza gumę.
Więc tak sobie myślę. Czy po takim wycieku z przodu pompy, gdzie ropa zalewała mi pasek rozrządu powinienem go wymienić?
Pozdrawiam