Witam.
Jak normalnie poruszam sie po miescie czy trasie, gasze silnik i ponownie odpalam po kilku minutach jest ok, jednak gdy jazda jest dynamiczniejsza, ostra, odpalenie silnika nastepuje z trudem, zachowuje sie jakby zabrakło paliwa, trzeba trzymać na rozruszniku kilka sekund (ok 10) aż załapie. Jaki jest problem?
Dodatkowo przy przyspieszaniu przy około 120 km/h silnik daje dość mocne szarpniecie, po odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu wszystko jest ok. Pompa była uszczelniana, dawka paliwa ustawiona na 6mg.
Dynamika silnika: nie mam obrotomierza więc opisze to inaczej. Silnik dostaje 'kopa' przy wyższych obrotach, na niskich gaz podłoga i po prostu sie toczy aż do pewnego momentu, ok 30 km/h na dwójce i analogicznie na każdym biegu. Max prędkość 160 km/h z bólem. VAG nie pokazuje błędów.
Jestem laikiem audi posiadam krótko. Liczę, że jesteście wyrozumiali. Pozdro !
[B4 1.9 TDI 1Z] Odpalanie, problemy ogólne.
wrobel28, dobrze by było zrobić logi. Jak nie zrobisz logów to można snuć sobie przypuszczenia. Podstawa to poprawne ustawienie statycznego kąta wtrysku i dawki. Proponuję ustawić dawkę pomiędzy 3,5 a 4mg bo 6mg to dość skromnie. "Szarpnięcie" przy 120km/h może wskazywać na np. problem z zaworem N75. Napisz z którego roku masz auto i na jakiej przepływce. Pozdrawiam
dawka była na 3 i dynamika ta sama, 160 max i na dole zamulony a na gornych obrotach dopiero zaczyna zrywać. rok 94, przepływomierz - przepływka? hmm nie mam pojecia, sprawdze. szarpniecie czasami przy 120 czasami przy 140 a czasami w ogole nie ma.
gdzie moge zrobić logi i z jakim kosztem musze sie liczyć?
gdzie moge zrobić logi i z jakim kosztem musze sie liczyć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-pierb ... ++pierburg tutaj masz ładnie opisane jak sprawdzić czy to bosh czy pierburg a szarpanie powyżej 120 to na 99% zawór n75 ja miałem tak samo trochę go poczyściłem ale lepiej kupić nowy bo mój raz działa a raz nie albo nastawnik?
94 rok więc Pierburg ....poza tym jak na zimno pali dobrze a rozgrzany nie to raczej kąt zapłonu do regulacji.....szarpnięcia to nie zawsze wina nastawnika,może być zanieczyszczony filtr paliwa......czego powodem może być zamulenie auta,może byc zamulony przez brudny filtr powietrza,przepływke też można byłoby przeczyścić...no sprawdzić ten N 75 i dźwignie zaworu upustowego,ciśnienie doładowania też należałoby sprawdzić...może turbina słabo ładuje!?
Najlepiej zaopatrzyć się we własny interfejs - koszt ok 120zł. Ewentualnie poszukaj jakiegoś uprzejmego forumowicza z interfejsem w swojej okolicy. U "mechanika" podłączenie pod kompa to ok 50zł ale tak na prawdę to mało który zrobi ci porządne logi - zazwyczaj kończy się na odczycie błędów. Na forum jest fajna instrukcja jak zrobić logi dynamiczne i statyczne. Ale na początku sprawdź rzeczy podstawowe czyli filtr powietrza, paliwa tak jak napisali koledzy wyżej. Pozdrawiamwrobel28 pisze:gdzie moge zrobić logi i z jakim kosztem musze sie liczyć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ja ci koledzy radzą ,poszukaj jakiegoś forumowicza z Vagiem w twojej okolicy to ci zrobi logi za .I będzie wiadomo bez gdybania .A najtańszy kabelek można za ok.50 zł kupić na alledrogo <ok> bo mam taki i działa jak trzeba .Tylko vaga trzeba sobie skombinować w pełnej wersji najlepiej 3.11 jest po angielsku ale to nie problem .Darmowymi polskimi wersjami można sobie co najwyżej przejrzeć parametry i skasować błędy,nie zrobisz żadnej adaptacjiwrobel28 pisze:gdzie moge zrobić logi i z jakim kosztem musze sie liczyć?