Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] - Olej na łapie od silnika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 maja 2008, 22:18

tak właśnie myślałem.jeśli chodzi o uszczelke kolektora to ona jest chyba metalowa przynajmniej taką ja kupiłem.ta uszczelka kosztuje coś ponad 20zł więc nawet jeśli ją zniszczysz to chyba nie będzie tragedi...

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 15 maja 2008, 07:14

witam ,miałem ten sam problem .Olej na łapie z prawej strony ,troche roboty jest turba nie trzeba rozbierać na części tylko w całości odkręcić .Masz walniętą uszczelkę na kolektorze ssącym ja wymieniłem i na wydechowym odrazu .Trzeba mieć dobre imbusy [nr8]BO inaczej nie podchodż.Możesz sprawdzić też uszczelke na przewodzie olejowym ssącym od dołu turba przykręcony 2 śrubki imbus 6.Myślę że poradzisz sam.

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 15 maja 2008, 14:55

Aha, no dzięki bardzo za info ;-)
To faktycznie, jak uszczelka 20zł kosztuje, to ja nie będę dawał mechanikowi 150zł za wymianę :evil: Zrób to sam :mrgreen:
Dzięki bardzo, <piwo>
pozdro

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 maja 2008, 19:30

w sumie z tego co mówi henio196 to nie ma aż tak dużo roboty z tym.szkoda troche wydać 150zł za odkręcenie paru śrób.zerknołem teraz do ksiażki i w sumie to sie wszytko trzyma na kilku śróbach.mam tylko pytanie czy jak odepne przewód olejowy od turbiny i wyjme turbo to czy puźniej trzeba coś ustawiać lub coś takiego czy poprostu wkładam zakręcam i po robocie??pod turbina jest taki element cięgno czy coś nie wiem jak się to nazywa) na śróbie który można różnie ustawiać czy jak wyjmuje turbo to jego nie ruszam wogóle?? a może ktoś ma jakiś prosty sposób by to wszytko rozkręcić i zakręcić i mógłby sie nim podzielić...

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 20 maja 2008, 22:30

WITAM nie rozkręcaj tej części o której piszesz bo będziesz miał kłopoty z mocą silnika to jest regulator przepływu spalin.Odkręć całe turbo,musisz odkręcić dwa przewody ten z góry metalowy i z dołu gróbszy od bloku kluczem oczkowym nr 24lub 27 nie pamiętam dokładnie, część jego jest zbrojona elastyczna, tylko uważaj aby nie nasypało się piasku.pozdejmuj też te gumowe i filtr powietrza ,odkręć też tłumik po pierwsze złącze.Śruby nie kręć na CHAMA psiknij WD lub czymś podobnym jak ruszysz to cofnij spowrotem aby nie zerwać trochę roboty jest uwierz w siebie a wszystko się uda

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 01 cze 2008, 18:28

Przepraszam za odkopanie tematu, ale to w dobrej wierze. :mrgreen:

Po 1: Kolektor ssący udało mi się zdjąć bez zdejmowania turbiny :evil: ;-) choć szczerze mówiąc trochę się trudziłem.
Po 2: Uszczelka pod kolektor kosztuje 11zł i wymiana trwa około 3h :-/
Po 3: Kolektor mocowany jest na 6 śrub imbusowych (6mm), z czego do 2 zwykłym kluczem się nie dostaniemy (chyba, że odkręcimy turbo). Ja poradziłem sobie następująco: obciąłem zwykły klucz imbusowy (6mm) na długość około 2cm, wsadziłem go w klucz nasadowy z podwójną przedłużką i udało mi się odkręcić te 2 śruby bez ściągania turbiny ;-)
Po 3: wcale nie było żadnego spadku mocy ani nic podobnego, co więcej, założyłem uszczelkę i nic nie cieknie! :mrgreen:
Po 4: Uszczelka ta jest metalowa i trzeba bardzo uważać żeby jej nie wygiąć. Posiada ona również charakterystyczne wypusty z jednej strony, a wycięcia z drugiej. I tu moja podpowiedź: uszczelka powinna być założona wypustem w stronę silnika ;-)

Powodzenia ;-)
Pozdro i dzięki za pomoc :-P

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lip 2008, 01:18

witam dość puźną porą ;-) właśne wróciłem od znajomego gdzie skończyliśmy wymieniać uszczelke pod kolektorem. męczyliśmy się z tym prawie 8 godzin ale udało sie to zrobic bez wyjmowania tubriny. wystarczyło porozkręcać wszystkie przewody i wyprostowac imbusa i wszytko da sie zrobić :mrgreen: szczerze mówiąc to patrzac na zdjęcia kolegów którzy czyścili kolektor to u mnie było naprawde niewiele syfu, w sumie z 2 - 3 mm na sciankach. ale nie o tym chciałem pisać.panowie wszystko zostało dokładnie wyczyszczone i złożone tak jak ma być.po odpaleniu samochodu w garażu pozostał ślad oleju wydmuchany z rury wydechowej.przyjechałem do domu (od kumpla mam z 200metrów) i u mnie po paru dodaniach gazu w gazażu pozostał taki sam ślad.wyczyściłem go i odpaliłem po raz kolejny samochód, dodałem pare razy gazu i wyleciało znów troche tego syfu ale znacznie mniej niz za pierwszym razem.czy to normalne po tej operacji?? czy przyczyna są te zanieczyszczenia które wydłubałem z kolektora??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 01 lip 2008, 10:32

hudy jak dokladnie wyczyściliście kolektor ssący to nic nie powinno przedostać się z niego do wydechu. Ja przypuszczam że jest to osad z wydechu który po drodze spaliny zabrały ze sobą.
A ten olej co wspomniałeś to poprostu skroplona para wodna w połaczeniu z syfem z wydechu, jak to było zaraz po odpaleniu.
Dogrzej silnik i przedmuchaj mu wydech :mrgreen:

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 03 lip 2008, 19:25

Witam ponownie ;-)

U mnie po wyczyszczeniu kolektora nie było żadnych śladów.
Kolektor czyściłem wlewając do niego benzynę ekstrakcyjną...bardzo dokładnie wymyła cały syf. :->

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lip 2008, 22:06

u mnie mogło pozostać troche syfu ale nie w kolektorze tylko przy połączeniu kolektora z silnikiem bo tam też czyściłem więc może cos wpadło do srodka i nie udało mi sie tego wyciągnąć.widocznie tak musialo byc bo teraz jest już wszystko ok.jesli chodzi o jakąś bardzo odczówalna zmiane mocy to nic takiego nie zauwazyłem.samochód tak samo zbiera sie z niższych parti obrotów jak przed czyszczeniem.powodem pewnie jest to ze było bardzo mało syfu w kolektorze.jak wszystko wydłubałem to moze z całego kolektora uzbierało sie 1/3 szklanki syfu...dziwne że tak mało bo u kumpla z podobnym przebiegiem 250 000km było tyle syfu ze zapełniło by to kilka szklanek...ale ważne że juz nie leje sie olej :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl