Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Oznczenie sterownika

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 28 mar 2014, 20:38

dzięki za odpowiedź :)

a co myślicie o zmianie końcówek wtrysków na nowe -takie z parametrami jak afn? cena porownywalna jak zakup używek i pewność ze bedzie wszystko oki.

i jeszcze pytanie czy przy wymianie samych wtryskiwaczy konieczne jest ustawianie , poprawianie czegoś na vagu?

jaki koszt zmiany sterownika na taki z chipem? -jeśli ktoś robił lub orientuje się to prosze o jakieś info.

bo trzeba przekalkulować wszystko.
ale logicznie rzecz biorąc chyba lepiej faktycznie najpierw same wtryski a potem chip pod nie. bo zaczynajac od chipa poźniej zmieniając wtryski i tak trzeba znów coś ze sterownikiem kombinować

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2014, 20:47

kubabart pisze:bo zaczynajac od chipa poźniej zmieniając wtryski i tak trzeba znów coś ze sterownikiem kombinować
Nie trzeba nic kombinować :roll: Posłuchaj kogoś ,kto "bawi się w to "prawie na codzień . Wtryski z AFN -a ,nie różnią się aż tak od ori ,żeby była konieczność zmiany softu ...co najwyżej można skorygować dawkę vagiem ,bo na pewno na większych wtryskach ,trochę się zmieni .Co do kosztów ,to na pewno nowe koncówki wtrskiwaczy ,wyjdą duuużo drożej niż używki ,czy sam "chip" ..no chyba że myślisz o chińskich końcówkach ,po ok.50 zł za sztukę ;-)

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 28 mar 2014, 20:56

wcześniej w golfie miałem wymieniane końcówki na takie firmy Firad i przez 20tys km wszystko było ok . Mieliście do czynienia z tymi końcówkami? koszt zakupu 4sztuk założenia ustawienia na maszynie z uszczelnieniem pompy wtryskowej wyniósł mnie 500zł 1.5 roku temu

[ Dodano: 2014-03-28, 21:03 ]
i jeszcze kwestia tego jaka różnica miedzy sterownikiem 8 a 16bit? tzn czy jest różnica odczuwalna w jeździe na poszczególnych sterownikach?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2014, 21:23

kubabart pisze: jaka różnica miedzy sterownikiem 8 a 16bit? tzn czy jest różnica odczuwalna w jeździe na poszczególnych sterownikach?
Zapewniam Cię że różnica miedzy 8 a 16 bit ,jest odczuwalna ,a jaka ,to raczej opisać się nie da ,bo musiałbyś przekonać się osobiscie ,podpinając jeden i drugi .Chcesz to podjedż do mnie ,przetestujesz i ocenisz :mrgreen: Firad ,to "chiniczyk " skoro prześmigał 20 tys ,i nic się nie dzialo ,to zapewne przesmiga i więcej ...ile :?: tego chyba nie wie nikt ...pewne jest tylko ,że na pewno nie wytrzma tyle co ori ...ale czy ktoś zamierza prześmigać tym autem następne 300tys :?: wątpię ;-) Ja jednak zamiast nowych ''chińczyków " wolę choćby regenerowane,ale ori .Jest w mojej okolicy zakład który regeneruje wtryski ,jak się daje ,robi to na ori końcówkach ,jak nie wydaje na ori ,robi na używkach ,ale ori ...właśnie testuje wtryski od AFN -a ,po takiej regeneracji ,i musze stwierdzić że na razie jest git ...dymu nie widzę ,spalanie deko spadło ...wtryski po "robocie " oglądałem jak pylą i musze stwierdzić że byłem pod wrażeniem ,bo sprawdzałem też swoje ori wtryski ,które co prawda też są ok.ale nie pylą już tak idelanie ,jak te zrobione
Ostatnio zmieniony 28 mar 2014, 21:37 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 28 mar 2014, 21:33

czy taki numer sterownika z silnika AHU vw passat b5 numer 038906018F0, 0261010172
to 16bit? i czy podszedlby do zetorka?
czy trzeba szukac sterownika z a4 o kodzie AHU?

Póki co ciężko u mnie z czasem, ale może w trakcie urlopu , po wcześniejszym ustaleniu udałoby mi się podjechać,choć nie wiem jeszcze jak bedzie.Ale i tak dziękuje za propozycję, i pomoc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2014, 21:42

kubabart pisze:czy taki numer sterownika z silnika AHU vw passat b5 numer 038906018F0, 0261010172
to 16bit? i czy podszedlby do zetorka?
Zapomnij :roll: to sterownik z tdi od 98 roku ,nie pasuje nawet wtyka :roll: Nie wiem po co zawracasz sobie głowę szukaniem odpowiedniego sterownika :roll: Zwróć się do kogoś kto sie tym zajmuje ,albo wpadnij do mnie , mam gotowe sterowniki ,a jak nie możesz podjechać , to zawsze można sterownik wysłać .Pisz na PW ,jakby coś 8-)

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 07 kwie 2014, 11:51

Witam jeszcze raz.
miał ktoś z Was do czynienia ze sterownikiem o numerze 0 281 001 185/ 8A0 907 401 B z audi 80 z 95r zaplombowanym/robionym przez firme abt tuning?
podobno 80 fabrycznie wychodziły też z mocą 110km czyżby to był sterownik z takiego 110km silnika? czy to zwykły sterownik z 90KM ?
gdyby ktoś miał jakieś informacje na temat takiego sterownika to proszę o odp

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 kwie 2014, 17:39

kubabart pisze:podobno 80 fabrycznie wychodziły też z mocą 110km
Podobno wyszło kilka takich perełek ,tylko obawiam się że nikt takiej perełki 80 tki , chyba nie widział ,co wyszła z fabryki ze 110 konikami ;-) bo z zewnatrz na pewno niczym się nie różni ,a większa moc tkwi w Dwóch kościach pamieci ;-) Poza tym ,te fabryczne 110 koni ,jakieś słabo karmione :mrgreen: bo taki np AFN , o ile oczywiście jest w pełni sprawny ,co jest raczej rzadkością :-P ,to zbiera się raczej marnie ,w porównaniu do tuningowanej ''nie fabrycznie "90 tki ,także ja bym się tak nie podniecał taką fabryczną 110 tka ,bo i tak nie ma startu z"nie fabryczną " :mrgreen:
kubabart pisze:czyżby to był sterownik z takiego 110km silnika? czy to zwykły sterownik z 90KM ?
To jest zwykły sterownik ,do audi 80 na starym osprzecie, z nastawnikiem potencjometrycznym ,tuningowany zapewne przez firmę ,której nazwę wymieniłeś ...Zresztą czym miałby się różnić taki "niezwykły " 110 konny sterownik ,od zwykłego :roll: jak to tylko kwestia zmiany wsadu dwóch pamieci w sterowniku ...Laik nawet nie zauważy co i gdzie jest zmienione 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl