Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9TDI ]Planowanie głowicy czy jest konieczne ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 kwie 2011, 22:19

endriu210 pisze:Pierwsze słyszę niezły temat sie toczy chyba że mało słyszałem
Mało słyszałeś, bo producent z reguły ZALECA wymianę uszczelki pod głowicą na nową i jednocześnie mówi o BEZWZGLĘDNYM stosowaniu nowych śrub. Mam nadzieję, że wyraziłem się odpowiednio jasno i będziemy mogli pośmiać się razem ;-)

A tak poza tym mechanik to ZUO wcielone, tylko raz byłem z samochodem u mechanika i był to pierwszy i ostatni raz.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 07 kwie 2011, 22:25

Coś nie kumam tego co piszesz najpierw piszesz że uszczelek sie nie zmienia :-D a teraz że sie zmienia ja wiem że sie zmienia ale kręcisz.nie ma sensu ciągnąc tego dalej widzę :-P

Na zakończenie mojego pisania w tym temacie dodam że,po dużo forach czytam itp; ale takiego cyrku to nie ma na żadnym innym :-/ zaraz ktoś napisze że nikt mi nie karze tu pisać i czytać i to jest racja :!:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 kwie 2011, 22:39

Coś nie kumam
Słowa "można" również nie kumasz, tak jak "z reguły zaleca". Dobrze, że kończysz pisanie w tym temacie ;-)
endriu210 pisze:że,po dużo forach czytam
Odwiedź jeszcze forum poprawnej polszczyzny, nie będzie takiego cyrku składniowego w Twoich wypowiedziach.
Tak, jestem wredny ale tylko wtedy jak ktoś ma problemy z poprawnym czytaniem ze zrozumieniem i zaczyna pouczać innych, dodatkowo wciskająć komuś w usta słowa, których autorem nie był.
Bądźmy poważni.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 07 kwie 2011, 22:41

trepek
Nie przesadzasz trochę? Za komplet 10 srub do 1.6 TD Victor Reinz płaciłem niedawno 38zł (nówki).
I tu i tu śruba o klasie wytrzymałości 10.9.
Chodziło mi o ori śruby ale zakupiłem Erling za 40zł ;-)

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 07 kwie 2011, 22:41

trepek pisze:Można uszczelki nie zmieniać (jak dobra)

No,to teraz pojechałeś po bandzie.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 07 kwie 2011, 22:42

trepek pisze:
Coś nie kumam
Słowa "można" również nie kumasz, tak jak "z reguły zaleca". Dobrze, że kończysz pisanie w tym temacie ;-)
endriu210 pisze:że,po dużo forach czytam
Odwiedź jeszcze forum poprawnej polszczyzny, nie będzie takiego cyrku składniowego w Twoich wypowiedziach.
Tak, jestem wredny ale tylko wtedy jak ktoś ma problemy z poprawnym czytaniem ze zrozumieniem i zaczyna pouczać innych, dodatkowo wciskająć komuś w usta słowa, których autorem nie był.
Bądźmy poważni.


:-D może i zrobiłem kilka byczków w pisowni ale na pewno nigdy nikogo nie puściłem w maliny pisząc bzdury takie jak ty wypisujesz ,nie wspomnę o kilku innych :-P NARA <rotfl>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 kwie 2011, 23:04

endriu210 pisze:nie wspomnę o kilku innych
To napisz je a się poprawię, naprawdę wielka rzecz mylić się. Piszesz tak jakbyś urodził się cudownym dzieckiem nigdy nie mylącym się.
endriu210 pisze:nie puściłem w maliny
To zapytaj się producenta co rozumie pod pojęciem "z reguły zaleca się" (bądź osoby robiącej przekład z języka niemieckiego na polski) bo śmiać się z kogoś to rzecz najprostsza ale wysilić się i dojść do tego czemu akurat tak a nie inaczej zostało napisane to już nie ma pana.
A jestem na świeżo w tym temacie bo niedawno sam wymieniałem u siebie uszczelkę i zastanawiało mnie, czemu w przypadku śrub zostało użyte wyrażenie "bezwzględnie zaleca się" a w przypadku uszczelki "z reguły zaleca się". Niestety, odpowiedzi na to nie znalazłem ani też w jakich przypadkach można użyć uszczelki ponownie i pewnie od Twojej osoby też nie znajdę.
Szkoda, że prócz śmiechów i hihów na temat mojej osoby, konkretów i aspektów technicznych czemu tak a nie inaczej próżno szukać.

EDIT:
Zamiast się Panie Andrzeju tak bardzo śmiać ze mnie to wytłumacz mnie ciemnemu i mylącemu się jakie naprężenia w trójwarstwowej metalowej uszczelce pod głowicę powodują przejście z odkształceń sprężystych na plastyczne? A może to chodzi o czas ekspozycji na działanie danych naprężeń połączonych z temperaturą? Jeśli tak to ile on wynosi i w jakiej temperaturze? Chętnie posłucham mądrych słów od Twojej osoby.
Ja nie przyjmuję na ślepo do siebie czyichś słów "bo tak i już" tylko zadaję sobie trud by wiedzieć "dlaczego".
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2011, 09:00 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 08 kwie 2011, 07:52

:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2011, 11:52 przez januszbin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 kwie 2011, 09:06

januszbin pisze:...jak by Ci było mało to zerknij tu...http://www.przegubowiec.com/technika/73 ... ika-diesla
Czas wtrysku paliwa został źle pokazany na rysunku. Wtrysk paliwa zostaje zapoczątkowany tuż przed GMP (w przypadku przed wtrysku trochę wcześniej ale nie aż tak jak na rysunku). Ogólnie łopatologicznie wytłumaczone.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 09 kwie 2011, 12:08

a ja tylko dodam że poprzedniemu właścicielowi ktoś wymieniał uszczelkę łącznie z planowaniem głowicy i coś ostro spieprzył - w sensie chyba dał za cienką. Skończyło się ładnie odbitymi zaworami na tłokach. Każdy tłok był też pęknięty od góry - nie wiem czy to wina też zbyt cienkiej uszczelki. W każdym razie same zawory też w dupę dostały.
Reasumując taką robotę lepiej powierzyć komuś kto się na tym zna i nie jednego tdi już rozebrał:)

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 09 kwie 2011, 18:57

podepne sie pod temat i chciałem stwierdzić ze logicznie myslac to pan TREPEK ma racje mówiąc ze bezwzglednie powinno sie za kazdym razem wymieniać szpilki podczas zdejmowania głowicy bo jezeli ktoras urwie sie w bloku który madry ja wyciagnie z tamtad???????? :-/ co do uszczelki to pan trepek napisał ze z reguły zaleca sie wymiane jej czyli to zalezy od klienta czy chce aby ja wymienic ale trzeba go uprzedzic jakie moga być tego konsekwencje i ja jeszcze o takim czymś nie słyszałem aby ktoś sciagajac głowice nie wymieniał uszczelki....i kolega trepek tez tego nie powiedział bo wszyscy doskonale wiemy ze ZAWSZE sie ja wymienia a to jest tylko uszczypliwośc ludzka.Zamiast wymieniać sie radami to tutaj kłutnia sie zrobiła....

[ Dodano: 2011-04-09, 19:13 ]
a teraz pytanie do kolegi MUNIOR to poco sa rózne gubosci uszczelek?kolega Jaszubin dobrze napisał ze uszczelka pozwala zachować odpowiednia odległość zaworów od tłoków podczas pracy silnika.A i tez ze sam klubowicz nie napisał ze komora spalania jest w głowicy i kazdy nie czepiajacy głupotek sie czlowiek wie o co chodzi.Ojciec jak miał taka stara Seata Ibize z silnikiem 1.7D 3 razy uszczelke tam wywalalo to była chyba jakas wada fabryczna albo blok był krzywy nikt nie potradfił odpowiedziec na pytanie dlaczego tak sie działo to własnie te rozne rodzaje grubości uszczelek pod głowice stosowalismy bo po 3 planowaniu juz było ryzyko zawory moga uderzy o tłoki to jest chyba logiczne prawda????jest przeciez zbierana jakas tam czesc materiału z głowicy i wymiary sie zmieniaja prawda???I tak napewno coś znajdziecie w moich postach bo do wszystkiego sie mozna przyczepić to nie jest forum dla przedszkolaków tylko powazne pytania sa zadawane a niektorzy jaja sobie robia tutaj.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 27 kwie 2011, 16:29

Witam jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą.Głowica została oddana do planowania zostaną wymienione uszczelniacze oraz będą przeszlifowane gniazda zaworowe.
Cena z robotą 350zł Jakie ceny są u Was :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 kwie 2011, 16:34

Piszesz o robociźnie samej głowicy czy o całości?
Planowanie 50zł.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 27 kwie 2011, 16:42

Całość ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 27 kwie 2011, 17:18

Uszczelkę wymienia się za każdym razem, bo stara jest już odgnieciona trochę po dokręceniu. Szpilki też powinno się wymieniać i nie chodzi raczej o urwanie, ale o odkręcanie się. Ja w nissanie 2.0D wymieniałem uszczelkę, bez planowania głowicy i było ok, szpilek też nie wymieniałem i było wszystko w porządku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl