Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] po czipie by Kostrz - opłacalnoś wymiany wtrysków

jacrac1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2011, 14:46
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jacrac1 » 15 gru 2012, 12:59

silnik musi być zagrzany na 90 stopni (licznikowe) inaczej dane w vagu będą nieprawidłowe i błędnie ustawisz .
1Z + czip by Kostrz :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 gru 2012, 14:56

jacrac1 pisze:silnik musi być zagrzany na 90 stopni (licznikowe) inaczej dane w vagu będą nieprawidłowe i błędnie ustawisz .
:shock: Licznikowa temperatura ,z temperaturą "widzianą "przez kompa nie ma nic wspólnego ...niby jak ma mieć jak odczyt jest z zupełnie innego czujnika :shock: ...nie wiesz :?: nie pisz wiec takich rzeczy ,bo wprowadzasz w błąd i potem ktoś czyta takie kwiatki ...Do prawidłowych ustawień ,temperatura ma być "widoczna" przez kompa ,czyli na vagu i choć zwykle się to pokrywa z tym co pokazuje wskażnik ,to dopiero jak komp widzi prawidłową temp.wtedy można prawidłowo wszystko ustawić ....Odepnij czujnik temp.dla kompa i ustawiaj kąt czy dawkę ,a potem podepnij i zobacz co ci wyszło :-P.... i bez przesady z tym że musi byc 90 stopni ,ok.80 stopni w zupełnosci wystarczy ''widziane "przez kompa ,nie na wskażniku licznika 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 15 gru 2012, 18:04

dawkę ustawiłem na 20 jednostek i poszarpuje tylko na bardzo niskich obrotach podczas jazdy, przy 6 jednostkach silnik już pracował równo więc z moim nastawnikiem chyba nie jest tak źle, w każdym razie jest lepiej jak wcześniej. To dobrze bo ostatnio MUNIOR pojawiał się w moich najgorszych snach :mrgreen: ale ponoć sny się tłumaczy na odwrót <ok> Co do mocy, wcześniej na dwójce czasem nie dawał rady zerwać przyczepności teraz bez najmniejszych problemów. Po regulacji dawki ubyło mocy na niskich obrotach ale i tak jest fajnie. Według mojej dupohamowni wtryski dają 1/3 tego co daje czip. Nie czuje teraz aż takiego spadku mocy na wysokich obrotach.
Było Audi 80 B4 1.9TDI - obecnie Renault 2.0T 240KM

jacrac1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2011, 14:46
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jacrac1 » 16 gru 2012, 08:19

,,nie wiesz :?: nie pisz wiec takich rzeczy ,bo wprowadzasz w błąd i potem ktoś czyta takie kwiatki ...Do prawidłowych ustawień ,temperatura ma być "widoczna" przez kompa ,czyli na vagu i choć zwykle się to pokrywa z tym co pokazuje wskażnik ,, Munior -doceniam twoją pomoc i doświadczenie ,ale z tym opieprzem się nie wysiliłeś ! gdy wskaźnik działa prawidłowo różnice na vagu są minimalne .tak że nie pisz że wprowadzam w błąd gdy usiłuję pomóc ,jakoś nikt wcześniej koledze nie odpisał że nie ustawia się na zimnym silniku .
1Z + czip by Kostrz :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 gru 2012, 11:06

jacrac1 pisze:gdy wskaźnik działa prawidłowo różnice na vagu są minimalne .tak że nie pisz że wprowadzam w błąd
Otóż wprowadzasz ,bo z tekstu <ok>
jacrac1 pisze:gdy wskaźnik działa prawidłowo różnice na vagu są minimalne
wynika że jak na wskażniku licznika mamy 90 stopni ,to na vagu musi być też coś koło tego ....nie musi ,bo te dwa wskazania nie mają ze sobą nic wspólnego i pochodzą z innych czujników .....równie dobrze może być -5,6 stonia ...więc mijasz się z prawdą i to nie podlega dyskusji 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 16 gru 2012, 14:06

Panowie, troszkę nie rozumiem zamieszania.
Z tego co pamiętam kilka miesięcy temu zostałem poinformowany przez naprawdę znawce tematu ze:
- jeden z czujników (szary) odpowiada za wskazania temperatury w liczniku i daje sygnał do ECU a drugi za prace wentylatorów.

Wiec nie rozumiem dlaczego temp pokazywana na zegarach miałaby się różnic od tej widzianej ECU??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 14:12

Wostok pisze:jeden z czujników (szary) odpowiada za wskazania temperatury w liczniku
Ten daje tylko sygnał na blat
Niebieski siedzący na króćcu między 3, a 4 wtryskiem daje sygnał do ECU
Wostok pisze:a drugi za prace wentylatorów.
A za pracę wentylatorów odpowiada czujnik siedzący w chłodnicy

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 16 gru 2012, 14:24

Obrazek
Ja znam tylko te 2 czujniki, gdzie jest 3ci??
Czy ten od ECU załącza tez świece żarowe??
Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 14:25 przez Wostok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 14:25

W chłodnicy <ok>

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 16 gru 2012, 14:27

Czyli ze nr 1 jest od ecu+świece żarowe a nr 2 od licznika??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 14:40

Wostok pisze:Czyli ze nr 1 jest od ecu+świece żarowe a nr 2 od licznika??
Dokładnie tak <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 gru 2012, 14:59

Wostok pisze:Panowie, troszkę nie rozumiem zamieszania.
Z tego co pamiętam kilka miesięcy temu zostałem poinformowany przez naprawdę znawce tematu ze:
- jeden z czujników (szary) odpowiada za wskazania temperatury w liczniku i daje sygnał do ECU a drugi za prace wentylatorów.
Hehe niby się zgadza ,choć nie do końca ...w starych,czyli naszych 1z jest zwykle jeden czujnik dla licznika i drugi dla kompa .W nowszych np.AHU jest zwykle jeden ,ale dwufunkcyjny z odzielnym odczytem dla kompa i oddzielnym dla licznika .Zdarzają się też rózne wersje wyposażenia np.klima i tu jest dodatkowy czujnik którego nie ma w wersjach bez klimy ... że o rzeżbach włąscicieli nie wspomnę ,wiec nie ma reguły.A nie zgadza się do końca ,bo akurat włącznik wentylatorów jest w zupełnie innym miejscu :-P Także albo coś zle zrozumiałeś ,albo znawca nie do końca wiedział co mówi ;-)
Wostok pisze: Wiec nie rozumiem dlaczego temp pokazywana na zegarach miałaby się różnic od tej widzianej ECU??
Wytłumaczę po raz enty ...dlatego że te temperatury odczytują dwa inne czujniki ,lub jeden dwufunkcyjny ,gdzie może paść jedna z funkcji ,a druga działać prawidłowo ... zrozumiałeś :?: :mrgreen: prościej się już nie da 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 16 gru 2012, 16:34

No wszystko się zgadza gdy są dwa czujniki - dwa różne odczyty ale gdy jest jeden to nie sądzę ze są dwa różne układy w czujniku tylko odczyt z jednego idzie na dwie rzeczy i wtedy nie ma możliwości o rozminięciu się odczytów - po to zrobili jeden czujnik do dwóch funkcji żeby nie było rozbieżności bo jak nie po to to po co??:)
Jak jest nr tego niebieskiego czujnika do ECU (audi na Boschu 92r)?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 16:56

025906041A i nie ma znaczenia czy bosch czy pierburg, idzie ten sam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 gru 2012, 18:05

Wostok pisze:No wszystko się zgadza gdy są dwa czujniki - dwa różne odczyty ale gdy jest jeden to nie sądzę ze są dwa różne układy w czujniku tylko odczyt z jednego idzie na dwie rzeczy
A żyj sobie nadal w tym błędnym przekonaniu :roll: naprodukowałem się wystarczająco żeby Cię z tego błedu wyprowadzić 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga