Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] po czipie by Kostrz - opłacalnoś wymiany wtrysków

jacrac1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2011, 14:46
Lokalizacja: Śląsk

[1.9 1Z] po czipie by Kostrz - opłacalnoś wymiany wtrysków

Post autor: jacrac1 » 08 gru 2012, 17:45

witam .od wczoraj mam sterownik zmodzony przez Kostrz,a .jestem pod wrażeniem osiągów auta .auto to seria na boschu , usunięty katalizator .mam pytanie -czy wymiana wtrysków na AFN dużo jeszcze zmieni ,czy różnica będzie znikoma ,bo nie wiem czy opłaca się pakować w koszty .dziękuję za wszystkie wypowiedzi .
Ostatnio zmieniony 08 gru 2012, 18:21 przez jacrac1, łącznie zmieniany 1 raz.

jacrac1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2011, 14:46
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jacrac1 » 08 gru 2012, 18:24

przeczytałem wszystkie tematy odnośnie wymiany wtrysków na ASF . ale raczej nikt nie pisze o różnicy po zczipowaniu + wymiana wtrysków .na ile wymiana jest odczuwalna (ile koników i momentu jeszcze przybędzie .
1Z + czip by Kostrz :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 gru 2012, 18:27


Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 gru 2012, 21:18

jeżeli założysz większe wtryski od AFN będziesz musiał robic korekcje tego czipa bo będzie ci autko dymiło

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 09 gru 2012, 18:11

To zależy który masz soft.
Ja mam ten srodkowy i po dodaniu afn autko jedzie lepiej - nie jest to taka duża zmiana jak po dodaniu do ori chipa ale jest lepiej. Auto ciągnie równo od niższych obrotów - przy 2200-2800 bez większych zmian a później tez lepiej - do 170-180km/h róno przyspiesza.
Ja wtryski kupiłem bardzo promocyjne wiec ok.
Ale jak miałbym wydać z 400zł to do normalnej jazdy bym sobie darował.

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 09 gru 2012, 19:27

na dniach będę zmieniał bo dostałem wtryski AFN więc zdam relację, co do korekty softu to pozwolę sobie zacytować wiadomość od Kostrza:

"ty masz sterownik 401B zapewne wiec masz soft ktory przelancza mapy i jak zamontujesz afny to bedzie smigał super tylko trzeba bedze sprawdzic kat i dawke i ewentulanie doregulowac bo dawka napewno sie zmieni."

Aczkolwiek korekta programu z doładowaniem ponad 1 bar na pewno by dała lepsze rezultaty :roll:
Z tego co poczytałem kolega Niki20 po samym sofcie miał 110KM i 235Nm po tym dołożył wtryski i wyszło 120KM i 270Nm przy doładowaniu 1bar więc myślę że gra warta świeczki ;-)
Było Audi 80 B4 1.9TDI - obecnie Renault 2.0T 240KM

jacrac1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2011, 14:46
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jacrac1 » 09 gru 2012, 22:14

fajnie wielkie dzięki ,czekam na relację po wymianie :)
1Z + czip by Kostrz :)

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 13 gru 2012, 00:06

Wtryski założone, na obecną chwilę różnica większa niż się spodziewałem <ok> z tym że dawka jest sporo za duża, ale moc proporcjonalna więc po regulacji pewnie trochę wigoru ubędzie :mrgreen: Dodam że sprawdziłem moje stare wtryski i wszystkie były sprawne. To takie świeże odczucia, dużo śniegu na drodze więc pełnej mocy nawet nie testowałem bo się nie dało. Aha dodam jeszcze że mam najmocniejszą wersję programu.
Było Audi 80 B4 1.9TDI - obecnie Renault 2.0T 240KM

jacrac1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2011, 14:46
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jacrac1 » 13 gru 2012, 17:45

dzieki .na wiosnę biorę się za wymianę , a czy rzeczywiście ciszej pracuje niż na ori ?
1Z + czip by Kostrz :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 gru 2012, 18:30

jacrac1 pisze:dzieki .na wiosnę biorę się za wymianę , a czy rzeczywiście ciszej pracuje niż na ori ?
U mnie bardziej miekko pracuje bo mial 1 sprezynowe wtryski, przy Afn'ach jest bardziej przyjemna praca silnika.

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 13 gru 2012, 19:34

ja mam zmienionego softa w moim sterowniku, i mi starcza na jazda mało spokojna 8-) ale jestem zadowolony z wyników, 1,2,3 biegu trace trakcje, doładowanie spore, teraz mogę poganiać szmelc bmki :lol:

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 13 gru 2012, 22:41

wcześniej miałem też 2 sprężynowe wtryski i jakoś specjalnie różnicy nie słyszę, powiedziałbym że nawet bardziej twardo pracuje ale to może przez dużą dawkę, którą chciałem dzisiaj ustawić ale sterownik usb do polskiego vaga generuje bsod w windows xp.
Było Audi 80 B4 1.9TDI - obecnie Renault 2.0T 240KM

jacrac1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2011, 14:46
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jacrac1 » 14 gru 2012, 12:05

ja używałem vag 311-2 tylko w opcjach zmieniłem start baud na 240 ,by łączył się z boschem .potem było już ok
1Z + czip by Kostrz :)

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 14 gru 2012, 20:56

No udało się połączyć, i wyszło co wyszło, dawka chyba poniżej 1mg bo nie znam dokładnego przelicznika tych jednostek, a i kąt też trochę nie bardzo. Ale mam pytanie odnośnie pozycji 10 - przepływomierz, słyszałem że im wartość wyższa tym lepiej?
tak to wygląda, silnik nie dogrzany bo ciężko nagrzać przy takich temperaturach:
Odczyt z VAGCOM
Było Audi 80 B4 1.9TDI - obecnie Renault 2.0T 240KM

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 14 gru 2012, 21:11

No kolego kat do poprawki i dawka tez ja mam dawkę przy chipie i AFN 20-22 :-) kat też wysoki masz.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga