[1.9 1Z] po czipie by Kostrz - opłacalnoś wymiany wtrysków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Licznikowa temperatura ,z temperaturą "widzianą "przez kompa nie ma nic wspólnego ...niby jak ma mieć jak odczyt jest z zupełnie innego czujnika :shock: ...nie wiesz :?: nie pisz wiec takich rzeczy ,bo wprowadzasz w błąd i potem ktoś czyta takie kwiatki ...Do prawidłowych ustawień ,temperatura ma być "widoczna" przez kompa ,czyli na vagu i choć zwykle się to pokrywa z tym co pokazuje wskażnik ,to dopiero jak komp widzi prawidłową temp.wtedy można prawidłowo wszystko ustawić ....Odepnij czujnik temp.dla kompa i ustawiaj kąt czy dawkę ,a potem podepnij i zobacz co ci wyszło .... i bez przesady z tym że musi byc 90 stopni ,ok.80 stopni w zupełnosci wystarczy ''widziane "przez kompa ,nie na wskażniku licznika 8-)jacrac1 pisze:silnik musi być zagrzany na 90 stopni (licznikowe) inaczej dane w vagu będą nieprawidłowe i błędnie ustawisz .
dawkę ustawiłem na 20 jednostek i poszarpuje tylko na bardzo niskich obrotach podczas jazdy, przy 6 jednostkach silnik już pracował równo więc z moim nastawnikiem chyba nie jest tak źle, w każdym razie jest lepiej jak wcześniej. To dobrze bo ostatnio MUNIOR pojawiał się w moich najgorszych snach :mrgreen: ale ponoć sny się tłumaczy na odwrót <ok> Co do mocy, wcześniej na dwójce czasem nie dawał rady zerwać przyczepności teraz bez najmniejszych problemów. Po regulacji dawki ubyło mocy na niskich obrotach ale i tak jest fajnie. Według mojej dupohamowni wtryski dają 1/3 tego co daje czip. Nie czuje teraz aż takiego spadku mocy na wysokich obrotach.
,,nie wiesz :?: nie pisz wiec takich rzeczy ,bo wprowadzasz w błąd i potem ktoś czyta takie kwiatki ...Do prawidłowych ustawień ,temperatura ma być "widoczna" przez kompa ,czyli na vagu i choć zwykle się to pokrywa z tym co pokazuje wskażnik ,, Munior -doceniam twoją pomoc i doświadczenie ,ale z tym opieprzem się nie wysiliłeś ! gdy wskaźnik działa prawidłowo różnice na vagu są minimalne .tak że nie pisz że wprowadzam w błąd gdy usiłuję pomóc ,jakoś nikt wcześniej koledze nie odpisał że nie ustawia się na zimnym silniku .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Otóż wprowadzasz ,bo z tekstu <ok>jacrac1 pisze:gdy wskaźnik działa prawidłowo różnice na vagu są minimalne .tak że nie pisz że wprowadzam w błąd
wynika że jak na wskażniku licznika mamy 90 stopni ,to na vagu musi być też coś koło tego ....nie musi ,bo te dwa wskazania nie mają ze sobą nic wspólnego i pochodzą z innych czujników .....równie dobrze może być -5,6 stonia ...więc mijasz się z prawdą i to nie podlega dyskusji 8-)jacrac1 pisze:gdy wskaźnik działa prawidłowo różnice na vagu są minimalne
Panowie, troszkę nie rozumiem zamieszania.
Z tego co pamiętam kilka miesięcy temu zostałem poinformowany przez naprawdę znawce tematu ze:
- jeden z czujników (szary) odpowiada za wskazania temperatury w liczniku i daje sygnał do ECU a drugi za prace wentylatorów.
Wiec nie rozumiem dlaczego temp pokazywana na zegarach miałaby się różnic od tej widzianej ECU??
Z tego co pamiętam kilka miesięcy temu zostałem poinformowany przez naprawdę znawce tematu ze:
- jeden z czujników (szary) odpowiada za wskazania temperatury w liczniku i daje sygnał do ECU a drugi za prace wentylatorów.
Wiec nie rozumiem dlaczego temp pokazywana na zegarach miałaby się różnic od tej widzianej ECU??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hehe niby się zgadza ,choć nie do końca ...w starych,czyli naszych 1z jest zwykle jeden czujnik dla licznika i drugi dla kompa .W nowszych np.AHU jest zwykle jeden ,ale dwufunkcyjny z odzielnym odczytem dla kompa i oddzielnym dla licznika .Zdarzają się też rózne wersje wyposażenia np.klima i tu jest dodatkowy czujnik którego nie ma w wersjach bez klimy ... że o rzeżbach włąscicieli nie wspomnę ,wiec nie ma reguły.A nie zgadza się do końca ,bo akurat włącznik wentylatorów jest w zupełnie innym miejscu Także albo coś zle zrozumiałeś ,albo znawca nie do końca wiedział co mówiWostok pisze:Panowie, troszkę nie rozumiem zamieszania.
Z tego co pamiętam kilka miesięcy temu zostałem poinformowany przez naprawdę znawce tematu ze:
- jeden z czujników (szary) odpowiada za wskazania temperatury w liczniku i daje sygnał do ECU a drugi za prace wentylatorów.
Wytłumaczę po raz enty ...dlatego że te temperatury odczytują dwa inne czujniki ,lub jeden dwufunkcyjny ,gdzie może paść jedna z funkcji ,a druga działać prawidłowo ... zrozumiałeś :?: :mrgreen: prościej się już nie da 8-)Wostok pisze: Wiec nie rozumiem dlaczego temp pokazywana na zegarach miałaby się różnic od tej widzianej ECU??
No wszystko się zgadza gdy są dwa czujniki - dwa różne odczyty ale gdy jest jeden to nie sądzę ze są dwa różne układy w czujniku tylko odczyt z jednego idzie na dwie rzeczy i wtedy nie ma możliwości o rozminięciu się odczytów - po to zrobili jeden czujnik do dwóch funkcji żeby nie było rozbieżności bo jak nie po to to po co??:)
Jak jest nr tego niebieskiego czujnika do ECU (audi na Boschu 92r)?
Jak jest nr tego niebieskiego czujnika do ECU (audi na Boschu 92r)?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A żyj sobie nadal w tym błędnym przekonaniu :roll: naprodukowałem się wystarczająco żeby Cię z tego błedu wyprowadzić 8-)Wostok pisze:No wszystko się zgadza gdy są dwa czujniki - dwa różne odczyty ale gdy jest jeden to nie sądzę ze są dwa różne układy w czujniku tylko odczyt z jednego idzie na dwie rzeczy