Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 dti ARL] po wymianie tłoka nie pali ?

ODPOWIEDZ
berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

[1,9 dti ARL] po wymianie tłoka nie pali ?

Post autor: berthold » 09 maja 2010, 21:27

silnik ARL na pompowtryskach 150 kucy pchnięty na 190 po miesiącu wywaliło dziurę w tłoku prawdopodobnie za dużo paliwa podlewane ale mniejsza z tym więc wymiana tłoka no a jak tak no to i wymiana sprzęgła na to z sharana razem z dwumasem bo oryginalne ślizgało ale po składaniu wszystkiego do kupy rożrząd ustawiony na kołki pompowtryski regulowane synchronizacji zrobić nie idzie bo nie pali tylko zapali na 5 sekund i gaśnie wag wywala że G40 co mże być przyczyną ? czujnik sprawny był do końca kabelki nie uszkodzone

tylko z tym rozrządem jak to jest bo mi coś się knoci
na małym kółku na dole daję na cechę ale ta góra czy ten kołek się wkłada czy trzeba w jakiejś pozycji czyli w jednej tak a np cały obrót nie .gubię się

to wag wypluł
1 Fault Found:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 35-00 - -



16725 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 10 maja 2010, 21:07 przez berthold, łącznie zmieniany 2 razy.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 maja 2010, 11:00

sprawdź dobrze ten czujnik i najlepiej podłącz miernik i sprawdź jakie jest na nim napięcie i czy zmienia się podczas kręcenia silnikiem, sprawdź też czy coś nie podlazło pod ten czujnik

w PD nawet jakbyś obrócił wałek o 180st to i tak nic to nie zmienia więc musisz sprawdzić dobrze ten czujnik, chyba że masz przestawiony rozrząd o jeden ząbek..

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 10 maja 2010, 15:43

UKI_XX pisze:sprawdź dobrze ten czujnik i najlepiej podłącz miernik i sprawdź jakie jest na nim napięcie i czy zmienia się podczas kręcenia silnikiem, sprawdź też czy coś nie podlazło pod ten czujnik

w PD nawet jakbyś obrócił wałek o 180st to i tak nic to nie zmienia więc musisz sprawdzić dobrze ten czujnik, chyba że masz przestawiony rozrząd o jeden ząbek..
nie wiem czy to się da przestawić o jeden ząbek jak kołki pasują ?? to mnie upewniłeś z tym obrotem o 180st bo mi się mętlik wkradał , to tak jak mówisz muszę się skupić na tym czujniku tylko ten dostęp do wtyczki wiesz o czym mówię ?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 maja 2010, 16:07

berthold, popraw proszę nazwę tematu. Zastosuj odpowiedni tag.

Może banalnie ale prawdź dokładnie połaćzenie. Czasem lubi się gdzieś przewód przerwać.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2010, 16:08 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 10 maja 2010, 16:08

jeszcze by mi była potrzebna informacja czy na kole pasowym wałka rozrządu jest klin czy tak jak w starych dieslach stożek (konus)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 maja 2010, 16:42

Dodaj tagi jak prosił Cię Kolega wyżej. W przeciwnym razie temat trafi do kosza.

Zapoznaj się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 maja 2010, 17:39

jeśli chodzi o te 180st to dlatego nie ma znaczenia bo 180st wałka=360st wału, skoro blokady pasują to musisz się dobrać do tego czujnika, może gdzieś zapomniałeś podłączyć

w nazwie tematu zmień nawiasy na kwadratowe

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 maja 2010, 17:41

Jak robiłeś test na wyłączonym silniku to zawsze będzie ci pokazywać, że czujnik halla jest uszkodzony. Jak zrobisz to samo na włączonym motorze problem, a raczej niby - problem znika, każde audi wywali ci ten błąd na niepracującym silniku. Sprawność czujnika da się sprawdzić na dwa sposoby - miernikiem lub po podłączeniu do kompa i zapaleniu silnika, tobie niestety zostaje tylko ta pierwsza.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 maja 2010, 17:48

tylko że u niego błąd wyskoczył po odpaleniu silnika, który zgasł mu po ok 5s

chociaż w sumie jeśli chodzi o PD to jak ściągał głowicę to mu się zapowietrzył i może tak być że pracował dopóki paliwo było w PD i teraz trzeba by trochę pokręcić żeby paliwa zaciągnął

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 10 maja 2010, 21:13

UKI_XX pisze:tylko że u niego błąd wyskoczył po odpaleniu silnika, który zgasł mu po ok 5s

chociaż w sumie jeśli chodzi o PD to jak ściągał głowicę to mu się zapowietrzył i może tak być że pracował dopóki paliwo było w PD i teraz trzeba by trochę pokręcić żeby paliwa zaciągnął
nie zapowietrzony raczej nie jest bo trzy razy akumulator musiałem ładować a błąd idzie skasować ale po starcie i zgaszeniu ponownie wyskakuje jutro tak jak mówicie muszę się z tym czujnikiem przeprosić na wszelkie możliwe sposoby . dzięki bardzo za pomoc dam znać co wymodziłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl