Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Pojawił się gwizd turbo

Awatar użytkownika
Falcon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 08 sty 2007, 15:21
Lokalizacja: Grudziądz

[B4 1Z] Pojawił się gwizd turbo

Post autor: Falcon » 25 maja 2010, 16:02

Witam serdecznie
mam dość dziwny problem ponieważ nie wiem czy wszystko jest OK a mianowicie pojawił się dźwięk turbo (wcześniej nie było jej słychać). Pojawił się również dymek z rury nawet na postoju i ciepłym silniku widać trochę dym o zapach sadzy nieprzepalonego ON.
Zimą czyściłem EGR i dostało się trochę syfu pod zawory i musiałem wyjąć głowicę i ją wyczyścić.(uszczelka najlepsza itp.) Turbo nie ruszałem. Przebieg 180tyś KM. Auto mam 3 lata i teraz dopiero gwiżdże Turbo. Słychać ją jak zaczyna pompować i za chwilę milknie pomimo dodawania gazu. Zmieniam bieg i znowu zaczyna gwizdać, gwiżdże i milknie. Hamuję silnikiem i też zaczyna gwizdać.
Olej Castrol 10W-40 drogi.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 25 maja 2010, 16:30

od jakich obrotow pojawia sie gwizd do jakich obrotow ? czy jest jakas inna roznica jak ci zaczą gwizdzeć? zmien sobie olej jesli to jest realny przebieg na 5w40.
zablokuj egr-a.

Awatar użytkownika
Falcon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 08 sty 2007, 15:21
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Falcon » 25 maja 2010, 21:43

Nie mam pojęcia od jakich obrotów do jakich bo mam BigBena zamiast obrotka, zerknę jutro na prędkościomierz.
Olej niedawno wymieniany może ma 3-4tyś KM Wymieniam tylko na olej od znajomego. Kupuje go na stacji w Niemczech. Nic mi nie przeszkadza ten gwizd no może trochę ale da się przeżyć gorzej z ojcem w końcu to jego Auto. Przebieg jest realny kupiony osobiście od przeszło 80 Letniego dziadka w Niemczech.
Jak znajdę witaminę do Vaga to z czytam logi.
Wymienię jeszcze filtr powietrza. Może to coś da.

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 25 maja 2010, 22:14

Falcon, ja bym postawił na nieszczelność w dolocie. Gwizd to nie koniecznie musi być turbina a powietrze uciekające przez nieszczelność w dolocie. To by również tłumaczyło dymienie. A auto nie zrobiło się słabsze? Posprawdzaj rzeczy podstawowe: filtr powietrza, szczelność układu dolotowego, filtr paliwa i jeśli nie pomoże to dobrze byłoby zrobić jakieś logi.

nieznajomy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 13:55

Post autor: nieznajomy » 25 maja 2010, 22:30

kolego levis1991 nie wypowiadaj sie bo wogole nie masz pojecia o mechanice

Marcin_lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria

Post autor: Marcin_lbn » 25 maja 2010, 22:42

Jeżeli hamujesz silnikiem i gwiżdże to na 100% to nie jest turbo, ponieważ hamując silnikiem Twój zetor nie "wydala" takiej ilości spalin żeby turbo Ci się wpompowało. Trudno powiedzieć co to może być. No i ten przebieg to jak dla mnie mało realny, chyba że naprawdę calutkie autko masz igiełkę i pachnie nowością w środku. Ogólnie to jak dobrze znasz dźwięk swojego zetorka to jak się wsłuchasz to na 2-3 biegu słychać pompujące się turbo, jak zdejmiesz nogę z gazu to turbo natychmiast milknie. Ja oleju bym nie zmieniał, 10W jest już gitara do turbawki.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 maja 2010, 22:43

nieznajomy pisze:kolego levis1991 nie wypowiadaj sie bo wogole nie masz pojecia o mechanice
Po pierwsze, przywitaj się.
Po drugie tezy nie podparte argumentami są nic nie warte. Rozwiń swoją myśl.
Koniec spamu.

"Ja oleju bym nie zmieniał, 10W jest już gitara do turbawki."
10W to minimum, co toleruje turbo. A do 1Z i z tak niskim przebiegiem - 5W.

Awatar użytkownika
Falcon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 08 sty 2007, 15:21
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Falcon » 25 maja 2010, 23:04

Pomyśle z tym syntetykiem, a co do turbo to sprawdziłem że nie ma nieszczelności.
Jak teraz jechałem kawałek to na zimnym silniku nie dodawałem dużo gazu to turbo się załączało. i jak zjechałem to w garażu zrobiło się trochę gęsto w powietrzu ale nie zaobserwowałem spalin.(sprawdzałem szczelność ukł i stan wody itp..) Gwiżdże jak sprinter w CDI tyle z tą różnica że słychać tylko podczas jazdy na postoju trzeba się wsłuchać w Turbo. Odejście ma jak mu Się "turbo załączy"
Dla porównania mam Opla Vectrę TC4EE1 (motor isuzu) to tam czuć jak ciągnie z dołu a w Audicy to trzeba czekać na Turbo, ale jak kopnie to w fotel wciska.
Audica Cała oryginał (prócz pokrywy bagażnika i lampy) pachnie i w ogóle ... kupione tylko dlatego że znajomy znał jedynego właściciela w Niemczech i ktoś mu w kufer lekko wjechał a ubezpieczyciel kazał mu auto sprzedać bo nie wypłacą tyle i coś tam jeszcze. Trzymał B4 w garażu z miesiąć i dopiero po namyśle sprzedał( dodam że niechętnie bo na dniach zrobił przegląd czasowy tzw. TUV. oczywiście przed stłuczką )

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 maja 2010, 23:43

Kolega dobrze że słyszy szczegółowo,ale niech trochę pojeździ,sprawdzi czy silniczek nie pije oleju,bo być może jak to u mnie sie stało,wraz z gwizdem pojawiło sie picie oleju,no i gwizdanie na zimnym silniku,ale na pocieszenie dodam,że avant mojego brata gwizda jak wściekły czy zimny czy ciepły ale oleju nie bierze,i cisnienie doładowania ma w normie,najlepiej zapnij vaga i logi dynamiczne.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 26 maja 2010, 07:44

Falcon pisze:nawet na postoju
dymek na postoju ma sie niejak to pracy turbiny...
chyba że to biały dym (z oleju) i turbo przepuszcza oliwę...
jeśli turbina "świszcze" to robi to od pewnego momentu w całym zakresie wyższych obrotów...
Jeśli świszcze "od do" to na moje oko w którymś miejscu masz w dolocie jednak nieszczelność i przy pewnym ciśnieniu zaczyna w szczelinie gwizdać a przy większym ciśnieniu szczelina się inaczej wygina i przestaje...
Jeśli mocy ubyło w niższych obrotach to na 99% nieszczelność dolotu, ponieważ wtedy różnica w ubytku ciśnienia jest odczuwalna... Np: przy 2000 obr powinieneś mieć (strzelam) 0.5bara a masz 0.2 bo powietrze uchodzi = auto słabsze...
przy 4000 turbina pompuje tyle, że mimo uchodzącego powietrza trzyma ci 0.85 (tyle co powinno)...


podobne problemy miałem w moim AAZ, a że nie mam IC i turbina jest łączona jednym gumowym kolankiem z kolektorem dolotowym więć zdiagnozowałem sobie od razu ;]

Ty zapewne masz IC i więcej miejsc, które mogą przepuszczać... może zrobiła ci się w nim dziurka??
"woda z mydlinami" + pędzel, malujesz dolot (przy okazji się wyczyści :D ) i szukasz bąbelków :mrgreen: na rurkach...

Moje kolanko pękło na środku od wewnętrznej strony... i dziurę było widać dopiero po zdjęciu i ściśnięciu kolanka...

powodzenia ;]

Czy świst jest podobny do tego: ??

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 maja 2010, 20:19

sprawdź dokładnie te nieszczelności ,auto może długo stało,węże stwardniały ,dopiero podczas pracy silnika uwidaczniają się .....koledzy dobrze radzą...

Awatar użytkownika
Falcon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 08 sty 2007, 15:21
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Falcon » 28 maja 2010, 09:31

Ok nie wiem autko użytkowane codziennie dałem samochód bratu i po jego krótkiej jeździe jak wsiadłem to zorientowałem się że jest gwizd z turbo. Audi działa jak należy nic nie zauważyłem niepokojącego, oleju nie łykną więc chyba jest OK.
Może ECU zmieniło wartości bo jak wcześniej wspominałem wyczyściłem dolot bo 2 palce nie weszły, więc wyczyściłem kolektor z tego syfu co tam zalegał no i poszło trochę do silnika (drobny remont itp) Może nie dostawał dość powietrza a teraz już ma i tak mu się dzieje. Spaliny zapach częściowo skatalizowany a częściowo za duża dawka paliwa. Gryzie w oczy (NIE OLEJ). Turbo łapie / gwiżdże na 3 przy ok 50-55 km/h i to na pewno jest turbo .
Dolot wszystkie węże całe. może wężyki podciśnieniowe wymienie co sterują upustowym i EGR

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 maja 2010, 10:53

odkręć EGR i wytnij sobie dwa kawałki blachy na kształt uszczelek tylko bez otworów wewnątrz, zatkaj od niego wężyki i daj sobie spokój z tym EGRem, chcesz mieć syf w dolocie i zniszczyć nagarem prowadnice zaworów oraz uszczelniacze :?: jak nie to zaślep to syfidło i będziesz miał mniej problemów ;-)

jak wyczyściłeś dolot to możliwe że dlatego ładnie zaczął gwizdać, u mnie gwiżdże (szczególnie na zimnym i jak sobie spokojnie jadę na 3 te 40-55) i mi się to podoba 8-)

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 28 maja 2010, 12:27

UKI_XX pisze:jak wyczyściłeś dolot to możliwe że dlatego ładnie zaczął gwizdać, u mnie gwiżdże (szczególnie na zimnym i jak sobie spokojnie jadę na 3 te 40-55) i mi się to podoba 8-)
mi zaczęła gwizdać jak zmieniłem filtr na stożek...
sprawdź obudowę filtra czy jest domknięta... a może zmieniałeś filtr na "bardziej przepustowy" ??

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 maja 2010, 12:41

UKI_XX pisze:odkręć EGR i wytnij sobie dwa kawałki blachy na kształt uszczelek tylko bez otworów wewnątrz, zatkaj od niego wężyki i daj sobie spokój z tym EGRem, chcesz mieć syf w dolocie i zniszczyć nagarem prowadnice zaworów oraz uszczelniacze :?: jak nie to zaślep to syfidło i będziesz miał mniej problemów ;-)

jak wyczyściłeś dolot to możliwe że dlatego ładnie zaczął gwizdać, u mnie gwiżdże (szczególnie na zimnym i jak sobie spokojnie jadę na 3 te 40-55) i mi się to podoba 8-)

nam gwiżdże naonstop :D i nie widzimy w tym problemu ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl