[1,9 TDI ARL] pomoc z rozrządem ARL
[1,9 TDI ARL] pomoc z rozrządem ARL
seat cordoba 1,9tdi silnik arl PD 150 kucy +wirus na 187kucy dziura w tłoku wczoraj to rozbieralismy jutro będzie nowy tłok składanie ale do rzeczy w ferworze walki nie porobiliśmy znaków na rozrządzie no i jak to poskładamy to by trzeba ten rozrząd ustawić ale to jest silnik na PD i nie mamy pojęcia od czego zacząć podobno trzeba synchronizację zrobić krótko prosząc POMOCY POMOCY
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 08:04 przez berthold, łącznie zmieniany 1 raz.
w PD powinieneś mieć łatwiej bo masz tylko koło na wale i drugie na wałku rozrządu i ustawiasz znak na kole zamachowym (0 i kreska) tak żeby kreska pokrywała się z wycięciem w okienku, ściągasz dekiel z głowicy i ustawiasz wałek rozrządu tak żeby w wycięcie z tyłu wałka włożyć na płasko suwmiarkę tylko najlepiej jest wszystkim kręcić zanim przykręcisz głowicę <ok>
zakładasz pasek i powinno być dobrze
zakładasz pasek i powinno być dobrze
z tyłu to znaczy po drugiej stronie od koła pasowego tam gdzie ta pompa jest a swoją drogą adolfy na łeb dostały aby odkręcić miskę olejową to trzeba skrzynie biegów odsunąć bo dwie śróbki są tak schowane że zgroza ale to nic to znaczy to się ustawia tak samo jak zwykły diesel np td ale bez pompy wtryskowejUKI_XX pisze:w PD powinieneś mieć łatwiej bo masz tylko koło na wale i drugie na wałku rozrządu i ustawiasz znak na kole zamachowym (0 i kreska) tak żeby kreska pokrywała się z wycięciem w okienku, ściągasz dekiel z głowicy i ustawiasz wałek rozrządu tak żeby w wycięcie z tyłu wałka włożyć na płasko suwmiarkę tylko najlepiej jest wszystkim kręcić zanim przykręcisz głowicę <ok>
zakładasz pasek i powinno być dobrze
czyli znak na kole zamachowym na zero a rozrząd tak aby w wycięcie włożyć blachę np suwmiarkę a potem regulacja według wag-a w grupie czwartej najbliżej zera a reguluje się to popuszczając trzy śrubki na kole rozrządu czy dobrze rozumuję ?