Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Pompa wody, termostat czy cos innego?.

ODPOWIEDZ
denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

[1.9TDI 1Z] Pompa wody, termostat czy cos innego?.

Post autor: denis44 » 17 maja 2009, 21:41

Od jakiegoś czasu mam problem z układem chłodzenia, autko zwłaszcza w trasie nabiera temperatury.... Jadąc autostradą koło 140-150 (koło 3000-3200rpm) temperatura dochodzi do 100 stopni i się tak trzyma, zwykle więc zwalniam by nieco ostudzić silnik.... Węże gumowe po takiej trasie są twarde, może nie jak kamień ale twardsze niż normalnie(porównuje do mojego poprzedniego audika). W płynie nie ma oleju, auto nie dymi na biało. Jedyne co to oleju dużo bierze ale to już inny temat.....
Tarmostat wahlera wymieniałem na początku roku i nie było takich problemów do tej pory (czyli jakieś 3 tygodnie wstecz), wcześniej sprawdzałem go w garnku i wszystko ok.
Od samego początku miałem problem w tym wozie z odpowietrzaniem układu chłodzenia (po wymianie termostatu czy jakiegoś węża który padł). Odpowietrza się bardzo topornie czyli:
po wymianie tam czegoś zalewam układ, włączam silnik, chodzi sobie na wolnych obrotach, temp. idzie do góry powyżej 90, a mimo tego nie bierze więcej płynu, a z odpowietrznika przy nagrzewnicy nie leci płyn gdy jest odkręcony. Musze go naprawdę mocno chwilę pogazować żeby płyn tam się dostał. Czasem wręcz na siłe wlewałem do tych węży od nagrzewnicy. W poprzednim audiku (1,8 benzyna) po zalaniu płynem i 10-15 minutach na wolnych oprotach układ był odpowietrzony a tu takie cyrki....
Dlatego zastanawiam się czy to przypadkiem pompa nie jest strzelona, tylko co w takiej pompie może się zepsuć?:)
Dodam jeszcze że przy takim odpowietrzaniu mimo że wskaźnik wskazuje powyżej 90 stopni to do czasu gdy płyn nie zacznie lecieć przewodami od nagrzewnicy (a to dopiero gdy pogazuje mocno) z ogrzewania leci zimne powietrze:)
Pasek na pompie nie jest luźny.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 21:16 przez denis44, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 17 maja 2009, 21:51

Kolego objawy wyglądają na uszkodzoną pompe wody czyli obraca sie wirnik pompy na ośce co właśnie skutkuje słabym obiegiem chłodziwa na niższych obrotach.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 18 maja 2009, 00:07

jeżeli inni koledzy popierają diagnozę to pozostaje mi spytać czy jest dużo roboty z jej wymianą? wystarczy zluzować pasek, odkręcić pompę wspomagania, a następnie pompę wody czy trzeba coś więcej kombinować?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 maja 2009, 16:39

Według mnie także ewidentnie pompa wody...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 18 maja 2009, 21:20

dobra panowie to pompa do wymiany.... da się ja wymienić nie rozbierając rozrządu?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 maja 2009, 17:47

Da się ją wymienić bez rozbierania rozrządu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl